Bandit hjälm?

Hadde inte RooF någon modell som liknade Bandit hjälmen ??
hur står sig kvälliten på RooF:s hjälmar i jämförelse ??

Mvh Fredric

Mamma.

Inte för att man vill vara någon mamma precis.. men kan faktiskt med säkerhet avråda dig att köpa en begagnad hjälm bara för att du ska tjäna några lappar... Bättre att vänta och skaffa lite mer flis så vet du att den är "otappad" osv.. Hjälm val är ingen lek.
(säger detta för utan riktig hjälm hade man inte varit på detta forum idag. )

som sagt så vill jag helst ha tag i en beg då jag inte vill lägga så mycket på en bandit
Tjena, jag köpte min på ebay från en mc-firma i tyskland för 1500. Och jag fick med ett skivbromslås och kedjespray, detta var inkl.frakt...jag kommer inte ihåg namnet på firman tyvärr, men det är väl bara att dammsuga ebay. Lycka till.
Mvh Pepe

Ge mig ett bud så kanske du har en mattsvart bandit hjälm :) (ledsen för de dåliga bilderna fotat med mobilen) Storlek M ,Fin bakgrund eller hur :tuttar

Bifogat

• 20070214.jpg
    20070214.jpg
    100.5 KB · Visningar: 145
  • 20070214(001).jpg
    20070214(001).jpg
    92.8 KB · Visningar: 155
Last edited:
Inte för att man vill vara någon mamma precis.. men kan faktiskt med säkerhet avråda dig att köpa en begagnad hjälm bara för att du ska tjäna några lappar... Bättre att vänta och skaffa lite mer flis så vet du att den är "otappad" osv.. Hjälm val är ingen lek.
(säger detta för utan riktig hjälm hade man inte varit på detta forum idag. )

En annan anledning att inte köpa hjälm begagnad är att hjälmen ska forma sig efter just ditt huvud för att sitta så bra som möjligt och sitta ordentligt på plats om det händer något. Om du köper en begagnad hjälm har den redan formats efter någons huvud och sedan ska den formas efter ditt vilket brukar sluta med att den inte sitter speciellt bra alls.

Ge mig ett bud så kanske du har en mattsvart bandit hjälm :) (ledsen för de dåliga bilderna fotat med mobilen) Storlek M ,Fin bakgrund eller hur :tuttar

Tjena krille-666 beror väl på hur gammal och sliten den är. Finns det repor eller dyligt på den? hur är visiret repor? som jag skrev tidigare så köper jag den endast om du skickar med postförskott. Jag tänker inte betala dig innan du skickar hjälmen pga att man blir blåst så fort man gör så.

fanns väl en tysk sida som sålde rat samt en "bandit" likn modell för 800 spänn el så :va

Tjena krille-666 beror väl på hur gammal och sliten den är. Finns det repor eller dyligt på den? hur är visiret repor? som jag skrev tidigare så köper jag den endast om du skickar med postförskott. Jag tänker inte betala dig innan du skickar hjälmen pga att man blir blåst så fort man gör så.

Du har PM

gp_5x_frost_black_p.jpg

Arai GP5X kanske kan vara nåt?!
Dessutom ruskigt mkt bättre hjälm än en bandit(kopian)
Simpsson bandit är andra grejer men ack så dyra de är, och, handen på hjärtat, är de bättre hjälmar än arai? don´t think so!

ps. tänk på att hjälmar blir faaan ballare med mörktonat visir...

Last edited:
varför inte slå på stort om man bara ska ha en snygg hjälm..

Bifogat

• burned.jpg
    burned.jpg
    70.1 KB · Visningar: 441
  • Helmet-Urik-Hai.jpg
    Helmet-Urik-Hai.jpg
    60 KB · Visningar: 462
  • Metal-skull.jpg
    Metal-skull.jpg
    46.5 KB · Visningar: 154
gp_5x_frost_black_p.jpg

Arai GP5X kanske kan vara nåt?!
Dessutom ruskigt mkt bättre hjälm än en bandit(kopian)
Simpsson bandit är andra grejer men ack så dyra de är, och, handen på hjärtat, är de bättre hjälmar än arai? don´t think so!

ps. tänk på att hjälmar blir faaan ballare med mörktonat visir...

I förra Allt om MC där Cathcart (med reservation för stavningen) körde Confederate Wraith hade han en Arai på sig som hade fighterdrag över sig och som var grymt snygg! Vet dock inte vilken modell det är och jag har inte lyckats hitta den någonstans.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back