Bandit-"R" projekt

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Instämmer i hyllningskören, grymt bygge.
Inspirerande och en eloge att du trots en del rejäla motgångar lyckats så j-a bra!:tummenupp

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
tack alla! :) Jag har beställt en sats med olika huvudmunstycken. Målet är att försöka få hojen att gå rent och fint med insatsen i, jag tycker att det är lite för högljutt utan :D Sen så har jag bokat ombesiktning den 15:e aug, får se om den går igenom !

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
tack alla! :) Jag har beställt en sats med olika huvudmunstycken. Målet är att försöka få hojen att gå rent och fint med insatsen i, jag tycker att det är lite för högljutt utan :D Sen så har jag bokat ombesiktning den 15:e aug, får se om den går igenom !

Måste man inte ha plats för passagerare med fotpinnar etc.? Kan man ändra det vid regbesiktning? För den är väl reggad för passagerare från början?

EDIT: det var ju någon som hade strul bara pga. att passagerarhandtagen saknades, och det var just en Bandit...

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Jag vet inte riktigt, men den ska in på regbes nu för att reggas om som ostrypt.. om de klagar på limpan får de gärna regga den utan passagerarplats, spelar mig ingen roll iaf.

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Jag har fortfarande inte fått munstyckena. Men jag läste lite på nätet b.la här på anders brinks hemsida http://andersbrink.se/techinfo.html att man kan borra ett 50mm hål i luftburken för att öka flödet o hjälpa blandningen. Nå, jag gjorde det och fan vilken skillnad! Nu bluddrar den knappt alls på full gas :D Men det känns o luktar fortfarande som att den går lite för fett så ett nytt munstycke på c.a 120-125 så ska det nog bli riktigt bra!

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Lägger upp några ej tidigare publicerade bilder...

Bifogat

• DSC_0542.jpg
    DSC_0542.jpg
    228.5 KB · Visningar: 191
  • DSC_0548.jpg
    DSC_0548.jpg
    112.1 KB · Visningar: 148
  • DSC_0546.jpg
    DSC_0546.jpg
    105.3 KB · Visningar: 173
  • DSC_0547.jpg
    DSC_0547.jpg
    124.2 KB · Visningar: 158
  • DSC_0553.jpg
    DSC_0553.jpg
    192.9 KB · Visningar: 188

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
tack :)
nä besiktningsmannen frågade bara "är den ostrypt" Ja, det kan man säga sa jag :D och så var det bra så

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Det har inte hänt så mycket med hojen.. Jag har som jag skrev i mekforumet problem att bestycka hojen ordentligt.. Nu är ju ändå säsongen slut (för mig iaf :) så jag hojen ska in i garaget (dvs min källare) så blir det lite nytt vinterfix inför säsongen 2012!

Planen är att införskaffa en uppsättning mikuni RS eller några andra riktigt schyssta fuggar och sedan få hojen bestyckad i bänk av ett proffs. Jag har även lite andra småsaker som behöver göras b.la montera de där knogjärnen jag aldrig hann skruva fast ehehe :D

Sen ska jag banne mig hitta någon som kan guldeloxera svingen, jag hade ju svårt med det eftersom att få tar så stora bitar iaf när det gäller guldeloxering.. vet någon här en firma eller tjomme som kan fixa det skrik till direkt!!

För övrigt ska jag nog byta blinkers o bakljus eftersom att det har läckt in vatten :död billigt skit vetni, får satsa på kvalité istället. Sen har några skruvar rostat som jag trodde var rostfria, men det är ju lätt fixat iaf, man kan köpa billiga rostfria skruvar på eBay :)

Last edited:

erikblomdahl

Medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Triumph Street triple 765RS -20
Det har inte hänt så mycket med hojen.. Jag har som jag skrev i mekforumet problem att bestycka hojen ordentligt.. Nu är ju ändå säsongen slut (för mig iaf :) så jag hojen ska in i garaget (dvs min källare) så blir det lite nytt vinterfix inför säsongen 2012!

Planen är att införskaffa en uppsättning mikuni RS eller några andra riktigt schyssta fuggar och sedan få hojen bestyckad i bänk av ett proffs. Jag har även lite andra småsaker som behöver göras b.la montera de där knogjärnen jag aldrig hann skruva fast ehehe :D

Sen ska jag banne mig hitta någon som kan guldeloxera svingen, jag hade ju svårt med det eftersom att få tar så stora bitar iaf när det gäller guldeloxering.. vet någon här en firma eller tjomme som kan fixa det skrik till direkt!!

För övrigt ska jag nog byta blinkers o bakljus eftersom att det har läckt in vatten :död billigt skit vetni, får satsa på kvalité istället. Sen har några skruvar rostat som jag trodde var rostfria, men det är ju lätt fixat iaf, man kan köpa billiga rostfria skruvar på eBay :)

Ring till Ionbond i Linköping, dom klarar säkert en sving. Gjorde studiebesök där för något år sedan och jag vill minnas att det fanns gott om plats i "maskinerna"!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS