2Wheeldrive
Nu kör vi!
Det hänger inte på storleken utan på hur mycket man man får leka med dem.
Men om det är för litet så är det inte roligt att leka med dom alls
Det hänger inte på storleken utan på hur mycket man man får leka med dem.
Jag tror fortfarande att de är relativt få. Och det finns inget som säger att man måste bli fullärd på en 600 innan man kan åka 1000, eller att man måste åka den hojtyp man kör snabbast varvtider med. Man kanske bara tycker det är fränt med 1000.
Nä absolut inte, men bara för att man byter upp sig till literhoj betyder inte det att man blir bättre på att köra hoj, det var mest det jag menade. Det var iofs inte frågan. Om TS gillar power så är det ju klart han ska ha literklubba...
Lite vad jag far efter är om man blir bättre bara för att det är 1000. Just att få fram mer power har jag fuskat mig till genom att dreva ner i två steg i sommar. Jag skall testa att ha kvar en kugge ner fram och tre upp bak på Mantorp nästa vecka. Den har blivit bra mycket rappare med det. Jag har 10.500 varv vid 100 km/h på tvåan nu mot 9.000 varv med originaldrevning. Tittar man på effektkurvan så ger de 1.500 varven nästan 15 hk mer vilket märks. Risken är väl att den varvar till stoppet som enligt gearingcommander skall inträffa vid 236 km/h. Min uppfattning är att det kommer vara en kort sträcka innan det är dags att hänga på bromsen.
Lite vad jag far efter är om man blir bättre bara för att det är 1000. Just att få fram mer power har jag fuskat mig till genom att dreva ner i två steg i sommar. Jag skall testa att ha kvar en kugge ner fram och tre upp bak på Mantorp nästa vecka. Den har blivit bra mycket rappare med det. Jag har 10.500 varv vid 100 km/h på tvåan nu mot 9.000 varv med originaldrevning. Tittar man på effektkurvan så ger de 1.500 varven nästan 15 hk mer vilket märks. Risken är väl att den varvar till stoppet som enligt gearingcommander skall inträffa vid 236 km/h. Min uppfattning är att det kommer vara en kort sträcka innan det är dags att hänga på bromsen.
Kära Zimbaw
Vi har ju kört ihop ett par gånger och jag vet vad du menar!
Men vi måste bli bättre på att bromsa senare och gasa tidigare på våra moppar! Du knaprade av ett par sekunder sist på Knutstorp och du kan lätt knapra ett par till! Du kommer du snaska liter klubbor till frukost!
Hänger du med till Most Och vill du se min Zenergy pokal
F
När är Most? Vem är arrangör?
När är Most? Vem är arrangör?
Zimbaw
Jag erbjöd dej min 1 L klubba men du var tveksam.
Jag tror att du inte vågar.
Jaja du stekte mej när jag fiskörde, va hade du för tid
Stämmer.
Jag vet inte om det är åldern, men var rätt seg första dagen, andra gick bättre, låg 1,30 tid.
Peter, Jag hoppas du insett att det inte är kubiken som gör varvtiderna.
Jag vet att du kommer ha det betydligt roligare på din 600 och bli en klart mer kompetent pilot på den än en skräckinjagande 1000.
Snyggt kört i helgen och tänk själv vilken förbättring mot när du var där i våras
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |