Banhoj

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Hej där!
Nu är det snart dags att dra igång RR karriären men vart håller alla banhojar hus? Just nu verkar det som att jag får köpa mig en standardhoj och racepreppa om det inte finns andra siter än blocket?

Min andra fråga, jag har tänkt mig en 600cc. Är det stor skillnad på cbr, kawa, & r6 eller går det lika bra med vilken som? Pris så billigt som möjligt.

Vad kan mer vara bra att tänka på?

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
R6 eller CBR är det säkra valet som det finns flest delar av.

Funderar på att sälja min r6 06 med full banmundering och öhlins runt om....

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Roadracing Secondhand utan gnäll på fejan verkar ha en hel del köp o sälj

Last edited:

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
R6 eller CBR är det säkra valet som det finns flest delar av.

Funderar på att sälja min r6 06 med full banmundering och öhlins runt om....

Du ska förmodligen ha mer än vad jag är beredd att betala just nu antar jag men om du ska sälja hur mycket vill du ha för den ?

MartinB: Ska kolla upp den

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om du kan tänka dig 1000 cc har jag en R1 2005 som kanske kan komma att bli till salu. Bra skick, minimalt banpreppad med racekåpor, najade bromsok osv, men i övrigt original. Hojta om det kan vara intressant.DSC_6488.jpg

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Så som jag förstått det har CBR:en bäst chassi. R6 lite mera motor, tillsammans med kawa. Chassit kawa/yamaha vetefasen vem som vinner dock.
Vad som kan vara lite viktigt att tänka på är att vissa årsmodeller av kawasaki bara finns med 636cc, och de vill du undvika om du som jag skulle få något tuppjuck o få för dig att börja tävla och det går lite för bra.
Vilken prisnivå hade du tänkt dig? Jag vet en riktigt fin honda som står till salu.

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Jag har väl tänkt att jag kan lägga absolut max runt 30. Gärna lägre än så med tanke på andra eventuella kostnader. Tänkte väl mest nåt billigt helst runt 20 såhär i början men hittar man rätt hoj osv så vet man ju aldrig

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag har väl tänkt att jag kan lägga absolut max runt 30. Gärna lägre än så med tanke på andra eventuella kostnader. Tänkte väl mest nåt billigt helst runt 20 såhär i början men hittar man rätt hoj osv så vet man ju aldrig

Då är Hondan jag tänkte på lite för dyr. Den har jag för mig skulle gå för dryga 40, reggad från -09...

Kolla noga på vad du får med när du köper hojen, ett par extrafälgar med regndäck känns kanske inte riktigt som en dealbreaker, men ett komplett set fälgar kan lätt kosta 5000, o det är inte svårt att få punga ut med 3-4k till för bara däcken till exempel. Klura ett tag på vad du vill att din banhoj ska ha innan du dyker över första bästa billigaste, det kan nämligen bli rätt dyrt annars har jag fått erfara... :glömdet

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Precis så jag tänker också. Det kanske helt enkelt är smartast att lägga ut en 30-40 på ett komplett kitt så att säga på en gång istället för att köpa en billig gathoj för att sedan lägga ut stora pengar för att få den banpreppad med allt vad det nu innebär. Jag har inte jättebråttom och samlar väl mest så mycket info jag kan just nu.

Tacksam för all input.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Apropå att de flesta kör med yamaha och honda, finns det nån speciell anledning att "nästan ingen" kör suzuki?

Möjligen lätt trådkapning men det kanske är liite relevant och jag blev nyfiken..:glömdet

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Svårt att peka på specifika varningssignaler eller modelltypiska fel på en så gammal hoj. Till det priset och med den utrustningen är den förmodligen ett riktigt kap om den har rakt chassi och är fullt fungerande.

Herregud, både Öhlinare och extrafälgar på en R6:a för under 20'..!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning