Banhoj???

Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
har fått erbjudandet å köpa en hojj yzf750 93(finns inte i sverige som svensksåld). från tyskland dock inga papper på den men kollat upp står inte som stulen i sverige eller tyskland. så det är lugnt men va behöver man om man bara vill leka lite med den på bana? behöver man licens? eller hur går man tillväga? :7peta
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Varsågod att använda sökfunktionen! Trådar om detta ämne borde det finnas en uppsjö av....
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Testa i Roadracingforumet. För övrigt finns det en mängd rejshojar till salu i sverige för en billig penning så jag är tveksam till att det skulle löna sig att köpa en från tyskland, särskillt en sån gammal häck som en 93a. Hur mycket kostar den?
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Geiger skrev:
Varsågod att använda sökfunktionen! Trådar om detta ämne borde det finnas en uppsjö av....

Vem har stoppat i en tia i dig då?

:pannkyss
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
länka gärna dessa länkar hit har sökt men kommer bara till licensgrupper eller fattar inte så mkt så hjälp är av intresse..

har även svårt att hitta va gäller om man måste ha papper på en hojj???
 
Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Ok så funkar det om du ska börja träna, tävla. Tag kontakt med LMS gå en licens kurs. Sen får du träna. Om du ska tävla måste du lösa ut licensen för sisådär 2000.
Din hoj måste najas osv... Hos svemo finns reglemeten att tanka ner (har du frågor skicka ett pm).

Den hoj du nämt kommer bli svår att kvala in med (tror jag) då den är i älsta laget.Träna lär den funka bra för. Peter S kör en gammal sunk cbr 97:a tror jag, tag det som en gräns. Den hojen kan han fortfarande skrämma en anna med ibland. Så nu har du mera kött på benen.
/björn


Ps sorry Peter men din hoj är finare än min bara lite äldre...och klenare...


Ps2 det fanns visst inte på Svemo om du vill låna ett tag kontakt med mig så grejar vi det ds
 
Last edited:

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Geiger skrev:
Varsågod att använda sökfunktionen! Trådar om detta ämne borde det finnas en uppsjö av....
Varför tjata om att använda sökfunktionen hela tiden!!! skulle alla göra det så skulle det vara dött här:) är väl bättre att ställa frågan direkt så kanske man kan få ett snabbt svar :fatta!
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
MostWanted_NKPG skrev:
har fått erbjudandet å köpa en hojj yzf750 93(finns inte i sverige som svensksåld). från tyskland dock inga papper på den men kollat upp står inte som stulen i sverige eller tyskland. så det är lugnt men va behöver man om man bara vill leka lite med den på bana? behöver man licens? eller hur går man tillväga? :7peta

Ska nog va väldigt billig ifall man skulle köpa en sån gammal hoj. Finns ju många gamla SRAD gsxr750 som borde va några snäpp bättre för en billig peng också. Det skulle i alla fall jag sikta in mig på om ja va ute efter en hyfsad banhoj.
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Lokke skrev:
Ska nog va väldigt billig ifall man skulle köpa en sån gammal hoj. Finns ju många gamla SRAD gsxr750 som borde va några snäpp bättre för en billig peng också. Det skulle i alla fall jag sikta in mig på om ja va ute efter en hyfsad banhoj.
är inte ute efter billig banhoj. får hojen nästan gratis bara undra lite...
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
MostWanted_NKPG skrev:
är inte ute efter billig banhoj. får hojen nästan gratis bara undra lite...


Men berätta vad du får betala för den nurå...
Är det ett krockat lik som inte har hela fälgar eller är det nått som går att göra med?
Bara kåper och lite slitdelar är inte gratis. En beggad banhoj för 20K är mycket hoj för pengarna.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För att kunna köra, på bana, en hoj som är oregistrerad måste du köra på licensträningar.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
MostWanted_NKPG skrev:
har fått erbjudandet å köpa en hojj yzf750 93(finns inte i sverige som svensksåld). från tyskland dock inga papper på den men kollat upp står inte som stulen i sverige eller tyskland. så det är lugnt men va behöver man om man bara vill leka lite med den på bana? behöver man licens? eller hur går man tillväga? :7peta

Vad menar du med att den inte finns i Sverige som svensksåld? Det var min drömhoj på den tiden. Finns tre annonser på SH just nu:

http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=9911
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=7849
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=5644
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Goodstuff skrev:
För att kunna köra, på bana, en hoj som är oregistrerad måste du köra på licensträningar.

Nja, det brukar ju finnas grupper som man kan köra oförsäkrat i. Då borde hojen inte behöva vara reggad heller.


Ninjaboy skrev:
Vad menar du med att den inte finns i Sverige som svensksåld? Det var min drömhoj på den tiden. Finns tre annonser på SH just nu:

Just det exemplaret kanske inte har varit svensksålt innan det kom till Tyskland?
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
MostWanted_NKPG skrev:
har fått erbjudandet å köpa en hojj yzf750 93(finns inte i sverige som svensksåld). från tyskland dock inga papper på den men kollat upp står inte som stulen i sverige eller tyskland. så det är lugnt men va behöver man om man bara vill leka lite med den på bana? behöver man licens? eller hur går man tillväga? :7peta

Kan juh säga att hojen du tänker på kan du inte åka bana med... Swedies gamla stunthoj :hihi
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
När det gäller det rent praktiska runt den hojen och att använda den för bana så är det inte så märkvärdigt men jag tycker att du bör komma ihåg att det är gammal skit du köper. 5 tusen om den är fin, annar finns det bättre. Mellan 15 o 20 borde det gå att köpa färdiga räsrar som duger som leksaker, över 20 kan du kolla på hojar som räcker långt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top