Banhyror

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Lite OT.
Humlan, jag har letat som fan efter den skrivningen på svemo.se men kan inte hitta var det regleras (främst träningsledarbiten).
Kan du vara hygglig o länka om du vet var den finns?

Tack på förhand.

P.S. Håller med dig till 110%, ambulans med läkare är i mina ögon absolut nödvändigt. Vi i Sydskanes Emse har kört med det i två år nu och kan inte tänka oss att bara ha "taxiservice" på banan om nåt allvarligt händer. D.S.

Tror att det finns i ett sektionsbeslut från -08 eller nåt sånt. Det kan stå i SR eller NT också, ska se om jag hittar det.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
En idé kan vara att samarrangera med en annan klubb, t.ex. Rapido MCK.
Det är svårt att som klubb få ihop folk inom klubben så då måste man bjuda in externa. Är man 2 klubbar kan man kanske få ihop fullt antal.

Hör av er om det kan vara intressant.

/Jocke

Absolut. Det beror lite på banan, vissa banor är ju betydligt dyrare. Men självfallet vore det intressant, det var ju kanon på Kinnekulle med er. :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Oj, hur gör du om du kör ute på gatan då? Du kan ju krascha där med om du har otur.
Ber du ambulansen ligga 1-2km bakom dig och vara beredda på att du ska krascha då?

Verkar krångligt...

Säger såklart inte att man inte ska ha ambulans på körningarna men det känns lite överdrivet ibland.
Vid alla andra ofta allvarligare olyckor ringer man ju efter ambulansen när den behövs..

Hade jag kört själv eller med de jag vet att jag kan lita på hade jag kunnat tänka mig att köra utan ambulans. Men om det skall vara människor på banan som jag inte vet vilka dom är (och tyvärr är ju sporthojsåkare ibland en så kallat "viss" kategori människor) känns inte utan ambulans som ett alternativ.

A-torp sist när jag körde. En "snabb" kille som torpederade en annan i slutet av rakan. Det är när sådant händer som ambulans är bra att ha :)

Men alla tänker olika......

I övrigt borde väl FBG vara en bra bana att fixa en dag på. Brukar ofta vara mycket folk där och banan skall ju vara relativt billig att hyra :)
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tror att det finns i ett sektionsbeslut från -08 eller nåt sånt. Det kan stå i SR eller NT också, ska se om jag hittar det.

De första styckena under kapitel 6 i SR-RR (finns under roadracing / regler på www.svemo.se ) är väldigt tydliga med vad som gäller tycker jag.

// Pelle
Tack för hjälpen Pelle (och Stefan), det var exakt den skrivningen jag letat efter. :tummenupp
Måste ha haft tillfällig dyslexi när jag tittade på det kapitlet. :död

6 TÄVLINGAR OCH TRÄNINGARS GENOMFÖRANDE
* 6.1 Säkerhet/miljö
Vid all verksamhet på bana krävs ansvarig ledare, vid tävlingsverksamhet Tävlingsledare och vid träningsverksamhet Tävlingsledare eller person med SVEMO träningsledarutbildning för Roadracing.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top