Bankörning 28/8 - Härnösands Motorpark

Carpe Diem

Fart & fläkt med varma däck!!
Gick med
28 May 2008
Hoj
Yamaha YZF-R1 2002
Ser bra ut med vädret, om man nu törs va glad för det, risken äväl att det blir en käftsmäll och regn igen. Ses hörrni:tummenupp

Nu hoppas vi på det bästa vädret!:Bugar

Och att vi får en trevlig körning i kväll...:yoparty

Vi ses där uppe, kan ni komma till ca 17.00 är det bra..

Fika kommer att finnas på banan kostnadsfritt för de som kör.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Ses i kväll!

Tänkte passa på att tips om restaurangen på banan som är öppen till 19:00 i kväll, det är kanonmat där och i dag hade dom fläskfile med rosepepparsås samt raggarrulle och örtmarinerad kyckling med ris att välja på.

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Den Retta -09
För er som vill åka gemensamt upp till banan så är det träff på OKQ8 i Timrå kl 16,15
Känner jag gänget rätt så lär vi komma iväg vid 16,30 tidigast:tungan

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Nu hoppas vi på det bästa vädret!:Bugar

Och att vi får en trevlig körning i kväll...:yoparty

Vi ses där uppe, kan ni komma till ca 17.00 är det bra..

Fika kommer att finnas på banan kostnadsfritt för de som kör.

Tack för en bra planerad bankväll, synd att inte vädret var med oss.

Thomas!

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Trevlig kväll men nästa gång satsar vi på bättre väder tycker iaf jag.
Bra ordnat Christer med fika och allt :tummenupp

Tyvärr vart det inte många bra "åkbilder" men lägger upp några bilder iaf.
Om nån vill att nån bild skall tas bort så PM:a, kanske är nån som inte gillar att synas på bild...

//Andreas

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Carpe Diem

Fart & fläkt med varma däck!!
Gick med
28 May 2008
Hoj
Yamaha YZF-R1 2002
Vill bara tacka för en trevlig kväll vid banan.
Bra uppslutning, ett trevligt och glatt gäng.

Vädret som man inte riktigt kan styra över började riktigt bra, men vände tvärt efter en halvtimmes körning.

Hoppas att ni alla fick ut något av er körning i kväll, iallafall vädret till trots...

Roligt med lite bilder Anze, det behövs alltid...:tummenupp

Kommer tillbaka med fler bankvällar för det här är sååå Dj**la roligt...:yoparty

Trevlig helg allihopa

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Vill bara tacka för en trevlig kväll vid banan.
Bra uppslutning, ett trevligt och glatt gäng.

Vädret som man inte riktigt kan styra över började riktigt bra, men vände tvärt efter en halvtimmes körning.

Hoppas att ni alla fick ut något av er körning i kväll, iallafall vädret till trots...

Roligt med lite bilder Anze, det behövs alltid...:tummenupp

Kommer tillbaka med fler bankvällar för det här är sååå Dj**la roligt...:yoparty

Trevlig helg allihopa

Låter ju kanoon det. Bra att du tar tag i lite spontanåkning, kul med lite nytt blod på banan, å värsta smörgåsbuffén:yoparty. Synd bara på detta pissande, då menar jag främst på regnet. Men nästa gång bliré bättre.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tjenare!
Skulle vilja låna tråden litet för att göra reklam i för en banåkning nästa fredag, 4. september på midlandabanan.

Det är vi från 99Riderz i Östersund som är bansugna, men vi har möjligen svårt att få ihop tillräckligt med folk för att det ska vara roligt och lönsamt, därför undrar vi om det finns folk i era trakter (eftersom banan ligger där ;-) ) som är intresserade?

Det handlar alltså om en ren intresseanmälan - ingenting bindande än. Det är nästa onsdag då det gäller att boka banan (vi tänkte invänta väderprognosen och anmälningar) och då ska man även betala in pengarna.

Tänkt pris blir någonstans mellan 300,- och 400,- kronor (det beror lite grand på antal deltagare), länken till hemsidan är:

http://www.99riderz.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=2239

Skulle bli skoj om vi kunde få ihop ett glatt gäng med åkare och ha lite skoj på banan tillsammans!

Hälsningar,

Paul

Man bryter ju ihop på allt jäkla pissväder som förstört körningarna denna sommar:huvet Tyvärr kunde jag inte närvara igår. Det blir istället avvaktan väderprognos på Onsdag och så håller vi tummarna för att prognosen visar kanonväder den 4:e September.

PeZon

PeZon
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
K5 1000
Är sugen på körning den 4/9 om vädret tilllåter. Hoppas det blir flera som änmäler sig. :yoparty

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hakar på jag åxå den 4/9, hel-dag äju bättre, kan väl för faan inte regna hela dagen i alla fall.

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Man bryter ju ihop på allt jäkla pissväder som förstört körningarna denna sommar:huvet Tyvärr kunde jag inte närvara igår. Det blir istället avvaktan väderprognos på Onsdag och så håller vi tummarna för att prognosen visar kanonväder den 4:e September.

Ju - jag vet vad du pratar om :huvet
En kompis och jag gjorde ett försök den 22. September på Mittsverigebanan. Dagen började med att min hoj välte på släpvagnen (min klantighet), sedan körde vi i regnet till banan, men 3 mil före målet fick vi punka på släpvagn - i ösregnet så klart, på en lördag morgon. Reservhjulet passade inte ...:mad:
Väl framme på banan verkade det hyggligt, banan var torr i alla fall. Vi betalade, bytte om och lastade av hojarna och ville börja köra - och passet blev avbryten innan vi kom ut pga vurpa av nån kille. Sedan kom snabba gruppen, och när det var våran tur igen så - började det ösregna!!! :huvet
Det blev några varv i regnet, men vi bröt efter en stund. Olyckan låg bokstavligen i luften .....

Alltså - andra försöket nu!!!! :banana
Jag lägger upp en ny tråd på ert forum (hoppas att det är ok för er?) och vi får se hur många vill åka och hur vädret blir!

Hälsningar,

Paul

Last edited:

FASTPOWER

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
07 suzuki gsxr 1000
Tack Christer:Bugar för en dok en trevlig bankörning trots regn:huvet, gick att köra ganska bra ändå.fikat ska man inte säga något om hel sjyst:banana.hoppas vi kan köra fler gånger innan vintern är här.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0