Bankörning i Spanien för gatåkare?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Folkesson som håller i Cartagena-lägret har oxå ett läger veckan efter, 19 - 23 Mars. Banan heter Guadix, http://www.guadixcircuit.com/ och är en tajt och bra bana att komma igång säsongen på.

Lägret är nu öppet även för gatåkare, det är den större nyheten. Detta för att fylla ut. Det kommer inte vara några problem mellan rr-åkare och rena gatåkare. Respekt visas på banan om ni är ute samtidigt. Annars är det säkert indelat i grupper om gatåkare / licensåkare.

Så här är folkessons egna ord om Guadix:
Läger nummer två hålls veckan efter på en bana som heter Guadix som ligger cirka 20 mil från Cartagena. Lägret varar från 19/3 - 23/3. Priset för detta lägret är 4100 sek/förare. Det blir körning varje dag från 10.00 - 18.00 med lunch mellan 13.00 -14.00. Det finns plats för 40 förare. Det finns inte lika många depå boxar tillgängliga i Guadix som i Cartagena. Dom håller på att bygga fler men vet inte om dom blir klara i tid. Så det blir till att släpa med tält. I dagsläget har jag fem boxar tillgängliga men har ej priset klart än. För mer information om banan kolla in

För mer information, kontakta Folkesson: http://www.folkessonracing.nu/

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
ReDan skrev:
2679243 Saxat från http://www.guadixcircuit.com/
***Bike/car track day up to 40 bikes/ 30cars, Inc 1 ambulance, facilities,
4 marshals, Control, recovery etc 2,500€***

Inte så billigt direkt per dag!

Mycket billigare än svenska banor där dom billigaste Gelleråsen, Kinnekulle kostar i billigaste utförandet oftast mer per dag inkl. endast ambulans och INGEN recovery eller marshalls (flaggvakter).

/Nitrous

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Nitrous skrev:
2679259 Mycket billigare än svenska banor där dom billigaste Gelleråsen, Kinnekulle kostar i billigaste utförandet oftast mer per dag inkl. endast ambulans och INGEN recovery eller marshalls (flaggvakter).

/Nitrous

Där ser man hur många ggr jag har hyrt en bana ; )

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bor 20 mil från den banan, vore riktigt kul att anmäla sig till dom fyra dagarna:)

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Mr Helmut skrev:
2680223 Bor 20 mil från den banan, vore riktigt kul att anmäla sig till dom fyra dagarna:)

Vad gör du nere i spanien? Måste vara jävligt skönt att ha lång säsong att köra på. Jag är själv sugen på att sticka ner till södra europa och göra något. Saken är att jag snackar bara engelska och svenska. Lär bli problem med spanjorerna, italienarna, tyskarna, fransmännen. Okej Hela europa typ

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
RoggeK6 skrev:
2680546 Ser ut att vara en kul bana, synd att det är så långt dit.

ja det är ju det resan ner kostar ju mer än va jag gör va med däck,soppa och anmälningsavgift där nere

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Misstänker att man inte får låna hojjar...

Hur gör man med det? Jag tänker inte köra genom hela europa mitt i vintern på hoj.. ;-)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
TomasG skrev:
2681385 Misstänker att man inte får låna hojjar...

Hur gör man med det? Jag tänker inte köra genom hela europa mitt i vintern på hoj.. ;-)

Bil+släp eller skåpbil

Eller ber du en kompis köra ned dig till tyskland med motorcykeln så tar du tåg från norra tyskland till södra frankrige och kör resten i spanien på motorcykeln:tummenupp

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Mr Helmut skrev:
2680223 Bor 20 mil från den banan, vore riktigt kul att anmäla sig till dom fyra dagarna:)

Gött! :tummenupp Önskar vi hade haft lite Spanienvärme här hemma i Sverige nu...:(

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Banåkning med hyrd hoj i Spanien

På triumph675.net finns en kille som har följande verksamhet:

http://www.catalansportsbikes.com/

Som jag förstår det arrangerar man bandagar, men har också möjlighet att hyra ut egna mc:s till hugade spekulanter...

Om nu någon skulle vara intresserad av lite försäsongsträning, alltså...

Ha de!

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...