Bankörning med UMCC på Mittsverigebanan fre 11:e Juni 400kr

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Viktig lördagsinfo:

Nu finns det en egen tråd i bankörningsforumet för lördagen. Där står betalningsinfo osv för att vi ska kunna boka banan åt er. Görs inte detta blir det ingen körning om nu inte nån här är villig att ligga ute med 16-18 000 :D

MITTSVERIGEBANAN LÖRDAG

Givetvis fortsätter vi diskutera vår fredagskörning i denna tråd och flyttar alla vidare diskussioner om lördagen till den nya tråden.

Vi hoppas ju givetvis på två strålande bandagar på Midlanda :)

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
:huvet att man inte såg detta tidigare. jobbar kväll på torsdag och känner inte för att köra ner på fredagnatt direkt. Nåja, hoppas ni får bra väder :tummenupp

Jimn

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Yamaha YZF-R6 -00
Funderar på lite saker innan jag bestämmer mig om jag ska ta mig ner till härnösand eller inte.

När är sista anmälningsdagen?
Eftersom jag aldrig varit på en bana så vet jag inte hur man får tag på bränsle men jag antar att det finns där?
Hur ska dom flesta ta sig dit? Jag funderar på att köra fredag morgon men då är man väl stelfrusen och trött när allt väl börjar.
Vad kan vara bra att ta med sig? vattenflaska? mat?

Många frågor.. kommer säkert på fler senare.

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Jimn: klart du ska med!

Det är skitkul och värt varenda spänn. :tummenupp

De flesta åker bil+släp ner, brukar alltid vara några som åker hojj ner också. Tycker du att det är jobbigt att åka ner på morgonen så går det att åka ner på torsdag kväll och bo på campingen som ligger 1-2 km därifrån.

Bränsle finns inte på plats.
Ta med dunk eller så åker man in till Härnösand och tankar (brukar jag göra).

Vattenflaska är mycket bra att ta med, svettigt att åka.
Vätskepåfyllning är viktigt.

Mat, vet inte om restaurangen har öppet?
I vilket fall är det bra att ha med sig lite fika att ladda med mellan åkturerna.

Är det något mer så är det bara att fråga.
Sista anmälningsdatum vet jag dock inte, Tommy eller Robert kan svara på det.

Funderar på lite saker innan jag bestämmer mig om jag ska ta mig ner till härnösand eller inte.

Eftersom jag aldrig varit på en bana så vet jag inte hur man får tag på bränsle men jag antar att det finns där?
Hur ska dom flesta ta sig dit? Jag funderar på att köra fredag morgon men då är man väl stelfrusen och trött när allt väl börjar.

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Ducatis
Tjena!

Det var mig du sprang på vid klubben igår kväll.
Jag har bokat en stuga för några av oss på Antjärns Camping som vi åker ner till på torsdag kväll. Vet att det är fler som är sugna på att dela en stuga så det är väl bara att ni gör er tillkänna och PM'r lite.
Resten har jag inte så bra koll på då det även är min första bankörning, men det finns ju fler gamla rävar här. Iaf, nu skall jag ut och leta reda på en jävligt stor hylsa så att man kan byta bakdäck...

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor

Sista anmälnings dag för att vara helt säker på att få plats är imorgon. Det för att betalningen ska hinna komma in på vårt konto innan fredag. Annars så är det fullt möjligt att komma till banan och betala in sig om det finns platser kvar.

Bränsle finns inte på banan som TT-Henke skrev. Närmsta mack finns en mil bort i Härnösand. Men om du inte har en hoj som drar hemskt mycket soppa så borde du klara dig på en tank under dagen.

Vi är några stycken som kommer att åka ner på torsdag eftermiddag. Bo på Antjärns camping, grilla och ha allmänt trevligt. Hur det ser ut med plats i bilar och på släp vet jag inte. Att köra ner på hoj på fredag morgon är inget jag rekomenderar dig att göra. Det blir lätt ganska kallt.

Vattenflaska är viktigt. Man förlorar mer vatten än man tror under en dag på banan. Mat finns på plats, Janes Racing Café har öppet och dom har bra mat till bra pris. Annars så behöver man enbart ett gott humör =)

Det finns en mycket bra tråd att läsa i om sin första bandag här på forumet.
Tyvärr hittar jag inte den just nu, men ska leta reda på den när jag kan så länkar jag till den då.

BJOB

Johan
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki Gsxr1000 K5
Så här i sista minuten

JA så står man här som vanligt i sista sekunden och undrar om det finns plats i nån stuga och om det finns nån plats över på nåt släp ner....hmmm?
Att man aldrig lär sig att planera bättre.......:huvet

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
JA så står man här som vanligt i sista sekunden och undrar om det finns plats i nån stuga och om det finns nån plats över på nåt släp ner....hmmm?

Fixar du fram ett släp så kan jag nog dra ner det, men det finns ingen plats i bilen för dig...

Men jag förstår inte vad du ska ner till Mittsverige och göra när du inte har anmält dig :tungan

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC

Har fullt med hojar i chevan men nån person till booorde gå o klämma in nånstanns :D

T-Fork

Medlem
Gick med
20 May 2007
Hoj
Honda CRF450 2004
Blir det nån mer bandag i UMCCs regi? Missar helgens körning iom att jag befinner mig i fjollträsk hos släkten.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om denna körning också går med förlust så är det gränsfall om vi som klubb vill bekosta mer körningar på ett tag. Det tar hårt på ekonomin.

Körningar kommer det bli, men då kanske mer åt det kända "sista minuten, vi åker till Midlanda. Vilka är på?" hållet

Jimn

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Yamaha YZF-R6 -00
Jag har nu betalat medlemsavgiften samt bankörningen på fredag, har fixat boende i sundsvall så det blir en kortare tur att ta sig till härnösand på fredag morgon.

Hoppas nu bara på att vädret blir fint..

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vädret ser ut att bli kanon på fredag!!! :tummenupp

Åååååååå va vi ska ha roligt! :)

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Försöker komma förbi klubben vid 12 eller däromkring. Måste ju hinna montera slicksen på min med innan vi ska lasta och åka vid 15 tiden :)
Men tyvärr måste jag ju sova igen lite timmar också..

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Några av oss lastar hojar osv på eftermiddagen ca 15-17 i morgon. Roligt om vi blir fler som åker ner samtidigt :)

T-Fork

Medlem
Gick med
20 May 2007
Hoj
Honda CRF450 2004
Tråkigt att höra att ni går back genom att anordna något sånt här.
Får bidra med slantar genom att haka på ifall det blir nån mer gång. =)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Är det någon som har en säng över i en stuga om man skulle hinna köra ned ikväll?

Last edited by a moderator:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...