Bankörning med WEMI - Gelleråsen 8/7 eller 30/7

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Fick mail från Christer Miinin i morse, och jag har nu beslutat mig för att vara med på en av deras bandagar. Jag vet dock inte vilken dag jag ska välja. Tänkte kolla vilka dagar SH-folket har tänkt att medverka så att man kan få träffa så många som möjligt.

De datum som gäller för mig är 8/7 eller 30/7. Bifogar mailet från Christer för vidare information.

Hej.

Datumen är följande:

8/7
30/7
5/8
3/9

Priset är 750 kr / tillfälle.
Heldag från 09.00-16.00
Indelning i grupper och åkning hela dagen.
Både licens och gatåkare är välkomna.

Betalning i förskott på pgnr: 621 48 06-9
Glöm inte avs och datum för arr.

Varmt välkommen.

MVh

Christer Miinin

Nå?

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
??

Ähum, bara en påpekande för er med licens...

träning på karlskoga:

onsdagar vecka 27 - 29 kl. 09.00 - 16.00
onsdagar vecka 31 - 37 kl. 16.00 - 20.00

PRIS: 300:-

Så at ni inte slänger 750:- på något som ni kan få för hälften... :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Det lutar åt 8/7 för mig, men jag har lite funderingar angående hur klokt det egentligen är att åka dryga 25 mil på hoj för att sedan ägna sig åt en hel dags banåkning.

Var inne på Karlskoga Motorstadions hemsida och såg att de hade stugor att hyra ut. Finns det någon som har intresse av att dela en sådan stuga med mig? Jag snarkar inte. :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Det lutar åt 8/7 för mig, men jag har lite funderingar angående hur klokt det egentligen är att åka dryga 25 mil på hoj för att sedan ägna sig åt en hel dags banåkning.

Var inne på Karlskoga Motorstadions hemsida och såg att de hade stugor att hyra ut. Finns det någon som har intresse av att dela en sådan stuga med mig? Jag snarkar inte. :D

En annan lösning på problemet är att ta bilen, Ferrarin tex, och häkta på ett släp med hojen på. Det är ganska skönt att åka bil hem när man mosat runt på bana en hel dag. Praktiskt om man skulle krascha dessutom.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Catman kommer och gasar :D

PS
Kärror är till för veklingar. :1pajas , Om jag kraschar/kör sönder så GÅR jag hem!! :rock :rock
DS

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
En annan lösning på problemet är att ta bilen, Ferrarin tex, och häkta på ett släp med hojen på. Det är ganska skönt att åka bil hem när man mosat runt på bana en hel dag. Praktiskt om man skulle krascha dessutom.

Har inget drag på Röda Djävulen, tyvärr. :(

Men, det går säkert att lösa på något annat sätt, finns ju fler bilar att tillgå. Det enda problemet är kärra. Jag har ingen alls, ännu mindre någon som man kan lasta hojen på. :mad:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Goodstuff skrev:
En annan lösning på problemet är att ta bilen, Ferrarin tex...
Var det inte den som var skenförsäkrad, eller hur var det nu? :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Har inget drag på Röda Djävulen, tyvärr. :(

Men, det går säkert att lösa på något annat sätt, finns ju fler bilar att tillgå. Det enda problemet är kärra. Jag har ingen alls, ännu mindre någon som man kan lasta hojen på. :mad:

Statoil brukar ha bra släp med fällbar bakläm som funkar som ramp. Herr Goofy kan säkert övertalas att tränga in sin R-1 också. Billigare än att hyra stuga dessutom.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Statoil brukar ha bra släp med fällbar bakläm som funkar som ramp. Herr Goofy kan säkert övertalas att tränga in sin R-1 också. Billigare än att hyra stuga dessutom.

Jojo, att få upp hojen på släpet är väl inget problem, problemet är hur man ska säkra ekipaget. Tips?

Jag har försökt att övertala Goofball, men han gnäller över att han saknar skinnställ.

Chrille - hur blir det med stället som Peter skulle prova?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
McB skrev:
Jojo, att få upp hojen på släpet är väl inget problem, problemet är hur man ska säkra ekipaget. Tips?
Dra fast med spännband vid nedre gaffelkronan. Se till att framhjulet står helt rakt och lämna lite fjädringsväg kvar. Baktill behöver du bara se till att bakdelen inte far runt - enkla spännband runt hjulet eller bakre fotpinnefästena funkar bra.

Be någon som gjort det förr visa dig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:

Jag har försökt att övertala Goofball, men han gnäller över att han saknar skinnställ.

Chrille - hur blir det med stället som Peter skulle prova?

Säkra hojen i släpet?
Kör upp hojen på släpet så att framhjulet står mot framgaveln på släpet. Hojen ska stå rakt och upprätt med framdäcket dikt mot gaveln.
Köp två spännband a la "rickaracka" .
Sätt fast krokarna i de spännöglor som finns i golvet eller på sidorna av släpet.
Dra spännbanden, ett på var sida om hojen, över undre gaffelkronan och ner till spännet.
Spänn fast "lagom" hårt.

Sitter som berget. Hojen behöver ofta inte ens stå på depåstödet.
Har tyvärr inga bilder på hur man ska göra men det är enkelt.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...