Bankörning Mittsverigebanan med oreggad hoj

niekh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
CBR600F3
Hej!

Har en oreggad hoj (fd racehoj) och undrar vilka möjligheter det finns att köra på Mittsverigebanan. Har ingen RR-licens och har tidigare kört på allmänhetens åkningar och klubbdagar med min förra hoj (gathoj).

Vet att det är RR-träningar på tisdagkvällar men då krävs förstås licens alternativt intyg om utförd licenskurs. Eller?

Har varken ambitioner eller tid för att börja tävla. Kommer heller inte att kunna köra så många tillfällen som jag vill under säsongen utan skulle vara glad om jag kunde klämma in sisådär 3-4 tillfällen...

Vad har jag för möjligheter? Måste jag gå licenskursen och sikta på tisdagkvällarna eller finns det bankörningar på Mittsverigebanan där man kan köra oreggat utan licens/kursintyg?

Ha det!

/Nils

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
niekh skrev:
2104887 Hej!

Har en oreggad hoj (fd racehoj) och undrar vilka möjligheter det finns att köra på Mittsverigebanan. Har ingen RR-licens och har tidigare kört på allmänhetens åkningar och klubbdagar med min förra hoj (gathoj).

Vet att det är RR-träningar på tisdagkvällar men då krävs förstås licens alternativt intyg om utförd licenskurs. Eller?

Har varken ambitioner eller tid för att börja tävla. Kommer heller inte att kunna köra så många tillfällen som jag vill under säsongen utan skulle vara glad om jag kunde klämma in sisådär 3-4 tillfällen...

Vad har jag för möjligheter? Måste jag gå licenskursen och sikta på tisdagkvällarna eller finns det bankörningar på Mittsverigebanan där man kan köra oreggat utan licens/kursintyg?

Ha det!

/Nils

www.banåkning.nu har bokat 25-26 maj och 5-6 juni vad jag vet sen är det säkert fler tillfällen. Annars har Christer med MXE-racing måndagkvällar (vet ej om han bokat i år). Kolla åxå på midlanda-banans bokningslista vilka som bokat redan. Jag har samma problem som dej att man hamnar lite utanför om man kör oregat dock har jag licens så tisdagarna funkar ju för mej. Men då ska ju allt annat hinnas med åxå. Sedan framöver sommaren brukar banan bokas privat då finns det ju åxå möjlighet för lite gasning. :tummenupp

niekh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
CBR600F3
750-R skrev:
2105254 www.banåkning.nu har bokat 25-26 maj och 5-6 juni vad jag vet sen är det säkert fler tillfällen. Annars har Christer med MXE-racing måndagkvällar (vet ej om han bokat i år).

Tackar för svaret! Det verkar ju som om det finns hopp trots allt! :)

Trodde att måndagkvällarna bara var för gatreggade hojar. Är det någon som vet mer? Borde väl kunna bli en del försäkringstrassel om man blandar reggat och oreggat?

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
niekh skrev:
2111287Borde väl kunna bli en del försäkringstrassel om man blandar reggat och oreggat?

Det är just där problemet ligger.... om det händer nåt. Så om du orsakar nåt så får du betala ur egen ficka eller träffa balkan inkasso :D

Last edited:

niekh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
CBR600F3
Tomasol skrev:
2112141 Det är just där problemet ligger.... om det händer nåt. Så om du orsakar nåt så får du betala ur egen ficka eller träffa balkan inkasso :D

Precis! Det är därför Ducceklubben alltid har en egen grupp för oreggade hojar på sina körningar.

Det som skulle vara intressant att veta är om det blir några måndagskörningar i år och om det i så fall blir en speciell grupp för oreggat?

Anyone?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...