Bankörning Mittsverigebanan till helgen 7/10 el 8/10

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Vi tänkte gemensamt hyra banan till helgen den 7/10 eller den 8/10 bara vädret är bra. Prioritet ligger på Söndagen för då passar det bäst för de personer som har anmält sig. Håll kalendern öppen med kort varsel till helgen om det skulle bli uppehåll och bra väder. Mer info kommer i denna tråd.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Alla är välkomna och man kör som vanligt helt på egen risk och vi hyr banan gemensamt utan vinstintresse. Tävlinghojar kommer att finnas på banan och tidtagning kommer att ske :) Vi hoppas på bättre väder bara.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
ICEbreaker skrev:
2513701 Hur är det med motarder??
Det är helt OK med motarder.

Som det ser ut just nu så blir det kanonväder på Söndag :tummenupp och vi har preliminärbokat banan.

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Nedanstående gäller på dessa gemensamma bankörningar oavsett vad alla säger. Kör med oss eller strunta i det.

Banan kommar att hyras HELT UTAN VINSTSYFTE och alla delar på kostnaden och alla hyr banan gemensamt så ingen är arrangör. Priset blir ca 300-400:- /person beroende på hur många vi blir. Max antal är 20st.
Anmälan kommer att vara bindande och pengarna betalas på plats på banan.
Den som anmäler sig och inte kör kommer ändå att behöva betala. Det kommer vi som kör att se till eftersom vi inte vill ha dyrare körning bara för att någon som anmält sig inte kommer. INGA URSÄKTER GODTAGES. Är man inte införstådd med detta är det ingen idé att ens anmäla sig.

Det blir inga flaggvakter och ingen ambulans kommer att finnas på banan utan 112 gäller. Lunch och pauser tar man själv när man vill. Ingen servering kommer att ske på plats på banan.

Inga försäkringar kommer att gälla så inga krav mot alla vi som hyr banan gemensamt, banägare, de som kör, all publik som står och tittar m.fl. kommer att kunna ställas. I och med att man anmäler sig så förbinder man sig att köra på banan helt på egen risk och ifrånsäger sig alla eventuella krav och anspråk. Papper att skriva under kommer att finnas på banan vid betalning. Är man inte fullt införstådd med detta så skall man inte heller anmäla sig. Alltså inga oklarheter och inga diskussioner.
Kom ihåg ljudkraven på banan. 100dB i förbifart. Det förekommer ljudmätningar.

Eventuellt kommer gruppindelning att ske men beslut om detta tages gemensamt av alla förarna på plats på banan. Planerat så gäller fri körning och öppen depå för alla anmälda och betalande hela dagen.

Jag koordinerar anmälan här uppe i norr och Robban (Epa här på forumet)koordinerar anmälan för Uppsala/Tärnsjö och gänget i söder.

Till mig sker anmälan via pm eller e-post.
E-post: ntrade@hotmail.com

Amnälan skall innehålla följande....

Namn:
Adress:
Tel-nummer hem:
Tel-nummer arbete:
Tel-nummer mobil:
e-postadress:

Mvh

/ Kenneth

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Eftersom abstinensen att få köra är för stor och vi inte redan nu kan stänga säsongen så är banan bokad av oss och det är nu spikat att vi kommer att köra första Oktoberkörningen i morgon Söndag 8/10 oavsett väder. Det ser dock hyfsat ut gällande prognosen för morgondagen. Max antal 20personer. Det finns platser kvar för de som vill köra så det är bara att anmäla sig.
Körtiden är kl 8-17

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja vilken ASGRYM bandag det var :yoparty Själv brännde jag av nästan 100 varv :)
Bilderna från bandagen ligger givetvis redan utlagda i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben www.n-trade.se/racing.
Det kommer att fyllas på bilder där under veckan. De som är utlagda nu är endast från min kamera. De dåliga bilderna är tagna av mig. De övriga bilderna är tagna av de andra som var där och körde :)

Bifogat

• PICT0026.jpg
    PICT0026.jpg
    64.5 KB · Visningar: 56
  • PICT0041.jpg
    PICT0041.jpg
    116.3 KB · Visningar: 56
  • PICT0042.jpg
    PICT0042.jpg
    90.7 KB · Visningar: 52

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
KennethN skrev:
2522335 Ja vilken ASGRYM bandag det var :yoparty Själv brännde jag av nästan 100 varv :)
Bilderna från bandagen ligger givetvis redan utlagda i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben www.n-trade.se/racing.
Det kommer att fyllas på bilder där under veckan. De som är utlagda nu är endast från min kamera. De dåliga bilderna är tagna av mig. De övriga bilderna är tagna av de andra som var där och körde :)
Mer bilder från helgen är nu utlagda :)

Bifogat

• Midlanda2006,10,08015.jpg
    Midlanda2006,10,08015.jpg
    78 KB · Visningar: 50
  • Midlanda2006,10,08034.jpg
    Midlanda2006,10,08034.jpg
    76 KB · Visningar: 50

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
ThomasS skrev:
2526463 Hur gick nya hojen, var det någon större skillnad på fullkittad fjädring?
Det var stor skillnad! Nu är motorn helt rå så jag ville inte pressa men hela hojen kändes stadigare samtidigt som den var men lättkörd. Bromsarna var snäppet bättre också, andra belägg jämfört med original som jag åkt med. Vi skall nog bli bra kompisar hon och jag bara vi får lite tid på oss. :tummenupp

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
RJ skrev:
2528384 Det var stor skillnad! Nu är motorn helt rå så jag ville inte pressa men hela hojen kändes stadigare samtidigt som den var men lättkörd. Bromsarna var snäppet bättre också, andra belägg jämfört med original som jag åkt med. Vi skall nog bli bra kompisar hon och jag bara vi får lite tid på oss. :tummenupp
Får vi som inte var med se lite bilder? På nya hojen alltså... :)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Peccus skrev:
2528759 Får vi som inte var med se lite bilder? På nya hojen alltså... :)
De enda bilder som finns är de på N-TRADE RACING. Fast racehojen ser nästan ut som min gamla (kan man kalla en -06:a för gammal) knarr. Har satt på mina svarta kraschkåpor och mitt akra-helsystem, det som skiljer mest är den vita tanken och att gaffelbenen är guldfärgade. Ja just det sedan står det Henrik Stenberg på kåpglaset. Det är inte förrens man tittar lite mer ingående som man ser godsakerna. Kom och kör i helgen så får du se den live vetja! :tummenupp
Någon som har god hand med vädergudarna och kan tala om vilken dag vi skall gasa?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning