Vore det inte en helfestlig upplevelse att testa bankörning i mörker? Visst, jag förstår att exempelvis italienska fanatiker med stearinljus till lyktor opponerar sig men för övriga kunde det väl vara en kul grej
Spontana idéer/tankegångar från en glad amatör är regler som:
Om detta skulle slå kommer försäljningen på ovan nämnda tillbehör m.m. öka dramatiskt, förare skulle bli mer medvetna om sina begränsningar i mörker och jag sätter en femkrona o en fimp på att det skulle inträffa färre incidenter än vid bankörning i dagsljus.
Finns detta? Kanske något för SMC och är det jevligt svårt att vaska fram en bana med tillstånd nattetid så kan man väl testa en Midsommarafton när, troligtvis, få kommer lägga märka till lite bröl från banan. Nackdelen är naturligtvis mörkerbristen detta datum men kräftpremiären kan kanske även vara ett lämpligt datum på vissa orter.
Spontana idéer/tankegångar från en glad amatör är regler som:
- Ingen begränsning för halv/helljus samt extraljus
- Ordinarie baklykta/bromsljus eller motsvarande (inget blinkhelveete)
- Visir utan toning
- Utrustning som GPS och mörkerkamera är naturligtvis tillåtna
- Reflexväst är ett krav, läs; vurpa med förare kvar på banan
- Reflexring på däcken precis som på cykeldäck får en ny marknad, om inte annat för att distrahera motståndet
- Übertitankålfiberskinnställ med silverkontakter kommer forskas fram med heltäckande reflexytor
Om detta skulle slå kommer försäljningen på ovan nämnda tillbehör m.m. öka dramatiskt, förare skulle bli mer medvetna om sina begränsningar i mörker och jag sätter en femkrona o en fimp på att det skulle inträffa färre incidenter än vid bankörning i dagsljus.
Finns detta? Kanske något för SMC och är det jevligt svårt att vaska fram en bana med tillstånd nattetid så kan man väl testa en Midsommarafton när, troligtvis, få kommer lägga märka till lite bröl från banan. Nackdelen är naturligtvis mörkerbristen detta datum men kräftpremiären kan kanske även vara ett lämpligt datum på vissa orter.