Bankörning & RR

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Falkenberg nästa onsdag e ju helt klart Deal på!
Så vad kommer jag behöva ha med mig?
Måste ja vara medlem i SMC eller nått sånt?
Slipon är inte att rekommendera förstår ja?
Vad kostar det?

Jag är som sagt helt grön på detta så all info är nice!

du behöver ha med dig en hoj en hjälm och 350 spänn kontant. Slipon brukar funka om det inte låter för jävligt, men har du tex en db killer så ta med för säkerhets skull.

Sen kan platserna ta slut då det är "först till kvarn", just nästa onsdag är ju även bike-week på gelelråsen så e nog inte fullt på falken då men kan man vara där i god tid är det en fördel

fides

Medlem
Gick med
2 May 2012
Hoj
Suzuki TL1000R (K5)
du behöver ha med dig en hoj en hjälm och 350 spänn kontant. Slipon brukar funka om det inte låter för jävligt, men har du tex en db killer så ta med för säkerhets skull.

Sen kan platserna ta slut då det är "först till kvarn", just nästa onsdag är ju även bike-week på gelelråsen så e nog inte fullt på falken då men kan man vara där i god tid är det en fördel

Okok.. Låter ju kanon detta..
Följfråga då:
Var får ja tag på en DB killer till min GPR pipa?`
Köpte den på Ebay så lite svårt att grejja en från stället ha handla..

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Okok.. Låter ju kanon detta..
Följfråga då:
Var får ja tag på en DB killer till min GPR pipa?`
Köpte den på Ebay så lite svårt att grejja en från stället ha handla..

Om det är första gången för dig på bana, så kanske du inte gasar fullt och då är det möjligt att du klarar dig utan dB killer. MEN om det väsnas för mycket så får du inte fortsätta köra utan att åtgärda.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Instämmer med Gixxilito, jävligt onödigt att ta sig ända till banan för att bli nekad p.g.a avgassystemet!

* Säkert underförstått men ryggskydd ska du också ha!
* Kolla bromsbeläggen innan du åker. Falkenberg drar inte så mycket bromsbelägg som t.ex. Anderstorp men i onsdags var jag för stressad för att inspektera grundligt och det kunde ha slutat dåligt!

\m/
bromsbelagg.jpg

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vägde nyss bansmiskaren, iofs med en gamal badrumsvåg men det borde ju stämma ungefär. 165 kilo med uppskattningsvis halv tank. Den måste vara bra bantad eller? Inte för att jag klagar men det hade varit skoj att veta.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Vägde nyss bansmiskaren, iofs med en gamal badrumsvåg men det borde ju stämma ungefär. 165 kilo med uppskattningsvis halv tank. Den måste vara bra bantad eller? Inte för att jag klagar men det hade varit skoj att veta.

lite OT men du får nästan ha 2st badrumsvågar för att få till hyffsad mätning och ett hjul på varje samtidigt. Har du bara en våg och rullar upp framhjulet lutar ju hojen lite bakåt och lägger då mer belastning på bakhjulet (som ju inte står på vågen) och omvänt sen när du väger bak, går ju att minska den effekten en del genom att ställa "fria" änden på nåt ungefär lika högt som vågen men tror endå bästa är 2st vågar samtidigt :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
lite OT men du får nästan ha 2st badrumsvågar för att få till hyffsad mätning och ett hjul på varje samtidigt. Har du bara en våg och rullar upp framhjulet lutar ju hojen lite bakåt och lägger då mer belastning på bakhjulet (som ju inte står på vågen) och omvänt sen när du väger bak, går ju att minska den effekten en del genom att ställa "fria" änden på nåt ungefär lika högt som vågen men tror endå bästa är 2st vågar samtidigt :)

Jag tror han höll hojen själv i famnen och klev upp på vågen och drig sedan bort sin egna vikt :)

eller så körde han upp hojen på en planka eller liknande som balanserades på vågen.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Instämmer med Gixxilito, jävligt onödigt att ta sig ända till banan för att bli nekad p.g.a avgassystemet!

* Säkert underförstått men ryggskydd ska du också ha!
* Kolla bromsbeläggen innan du åker. Falkenberg drar inte så mycket bromsbelägg som t.ex. Anderstorp men i onsdags var jag för stressad för att inspektera grundligt och det kunde ha slutat dåligt!

\m/
View attachment 365927

såja man skall inte byta i onödan :gnissla

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

Jag pallade upp den under det fria hjulet, man ska prova en sväng igen med full tank.

http://www.youtube.com/watch?v=3rNh5ZAzjDY

Vilken movieztar man är. Hamnar bakom kameran vid 2:40. Silvrig hjälm och svart hoj :)

Hyssna

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
07 CBR 1000 RR
Om man är sugen på att köra på Falkenberg imorgon.

Vilken tid bör man vara där?

Det kanske är så att man kan samåka ner från Götet om fler ska dit?

/Gustav

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Skall dra dit imorgon men tänkte dra vid 12tiden redan. Tänkte köpa plats och sen kanske åka till Skrea strand och sola lite. :)

Någon som vet vilken tid dom börjar sälja platser?

pippii

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
cbr600f -99
Kvällens övningar finns fotade ca: 360 bilder på MC Licens / Gata race. Några finns på pixbox.se. sök på Falkenberg 25 juli. Resten kan sprendas om så önskas (1,4GB):). Missade dock avåkningarna...:gnissla Mycket nöje!

Hittar inga bilder på pixbox.se, eller det kanske bara e jag som inte vet hur det funkar.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum