Bankörning & RR

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
grymt kört av Küngen jävligt bra tid och du slog sandstream :D :D

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
51.584 på kvalet räckte till 21:a plats. 52.108 på warm upen. Snabbaste tid på rejset var 50.916. Och med en medeltid på 51.535 under hela rejset!!

Så han var i snitt snabbare under alla sina varv under rejset än han var under kvalet. Grym förbättring med andra ord!
Det handlar ju inte bara om att kunna sätta ett snabbt varv, utan också kunna ta sig plats under rejset.
Slutpositionen var 17:e plats. Med en närapå orginal R1 -98 utan någon egentlig bakbroms och med beggade däck:tummenupp

Finns väl inget annat att säga än grattis och lycka till:)

Kom igen nu Andreas, berätta lite med egna ord:tummenupp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
@Küngen
Ta gammrettan till gata och rejza med nyrettan istället. Det är mer logica, corse och amore i det.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
@Küngen
Ta gammrettan till gata och rejza med nyrettan istället. Det är mer logica, corse och amore i det.

Vi tjötar på han att han ska sälja båda och köpa sig en rejskittad nyare hoj istället. Billigare så..
Han är nog inte så svår att övertala på den punkten känns det som:)

Fan va jag längtar efter nästa år nu alltså! Tanken är att köra de sista R600 rejsen. Guuu so spaennande do:)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Varför inte de första?

Nr1: Måste hinna få lite pengar sparat, först och främst betala igen alla skulder och sen börja spara:näsblod Kommer mao inte ha råd med en full säsong ändå.

Nr2: Måste få upp lite mer fart om jag ska lyckas kvala in. Och då lägger jag hellre en rejshelgsbudget på tre heldagar på bana för träning.

Nr3: Jobbar i mc-branschen, varken vill eller orkar tjöta om ledighet när jag vet att det är två till som ska göra detsamma. Speciellt inte om jag inte har farten riktigt..

Visst, många säger att man inte blir riktigt snabb föräns man rejsar, men jag känner att jag behöver mer än de ca 1000mil totalt jag har på en hoj.
Har kanske 1000mils körning bakom mig på hoj, vill plöja på lite mer först.

Förhoppningsvis så växer mina skulder lite till om det är fint väder 14oktober:tummenupp

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nr1: Måste hinna få lite pengar sparat, först och främst betala igen alla skulder och sen börja spara:näsblod Kommer mao inte ha råd med en full säsong ändå.

Nr2: Måste få upp lite mer fart om jag ska lyckas kvala in. Och då lägger jag hellre en rejshelgsbudget på tre heldagar på bana för träning.

Nr3: Jobbar i mc-branschen, varken vill eller orkar tjöta om ledighet när jag vet att det är två till som ska göra detsamma. Speciellt inte om jag inte har farten riktigt..

Visst, många säger att man inte blir riktigt snabb föräns man rejsar, men jag känner att jag behöver mer än de ca 1000mil totalt jag har på en hoj.
Har kanske 1000mils körning bakom mig på hoj, vill plöja på lite mer först.

Förhoppningsvis så växer mina skulder lite till om det är fint väder 14oktober:tummenupp

Sälj gathojen, du kommer inte vilja köra gata ändå när du börjat köra träningar och bandagar, dessutom kommer dina helger vara upptagna av serviceårgärder,plastning och spackling :)

Nädå, du gör nog rätt i att träna lite mer först om du känner att du inte har tillräckligt med fart och pengar.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Sälj gathojen, du kommer inte vilja köra gata ändå när du börjat köra träningar och bandagar, dessutom kommer dina helger vara upptagna av serviceårgärder,plastning och spackling :)

Nädå, du gör nog rätt i att träna lite mer först om du känner att du inte har tillräckligt med fart och pengar.

Gathojen är redan till salu:tummenupp
De pengarna ska oavkortat gå till skulder:rolleyes:

Rolig vinter vi har framför oss:tuttar

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-

Nr2: Måste få upp lite mer fart om jag ska lyckas kvala in.
Årets två första tävlingar är väl i stort sett de enda två sprinten du garanterat kvalar in på om du så går runt banan.

Nr3: Jobbar i mc-branschen, varken vill eller orkar tjöta om ledighet när jag vet att det är två till som ska göra detsamma.
Ni verkar ju ha mysigt ihop (länk), kan ni inte göra ngt fint tillsammans :D

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Årets två första tävlingar är väl i stort sett de enda två sprinten du garanterat kvalar in på om du så går runt banan.

Hmm, det kanske är många som tänker som mig och ger sig på att rejsa mot andra delen av säsongen?

Ni verkar ju ha mysigt ihop (länk), kan ni inte göra ngt fint tillsammans :D

Hehe, klart vi trivs bra ihop:arsele

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Snyggt kör kungen!! O gött att det är fler GBG-are som ska börja rejsa!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Hmm, det kanske är många som tänker som mig och ger sig på att rejsa mot andra delen av säsongen?

Jag körde inga race på våren.

Dvs mitt första var på Gälleråsen under em-et.

Sedan kom det ett supertufft knutstorp race med massa förare som hade bra med fart då dom kört mycket i år slutade som 1 av 4 utkvalade. Likadant med andra racet på gälleråsen. trotts att jag förbättrade mitt pb med 0.5 sec från bästa varv på race så räckte det endast till en reservplats. Så mitt tipps är att köra anderstorp där det är många till start och linköping där dom har a och b finaler.

Blir r 600 lika hård nästa år så gäller det att vara med.!!!!

MVH Oskar

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Tack för råden:tummenupp

Dessutom blir det ju svårare att hänga med när de andra har kört 3-4 race och har "kommit in i racetempot" om man bra kör de sista tävlingarna.

Så kör några träningar och försök köra premiären på Anderstorp så får du lite raceträning som gör att man tar i det lilla extra som behövs. Dessutom är ju Anderstorp en riktigt rolig bana att räjsa på :)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Dessutom blir det ju svårare att hänga med när de andra har kört 3-4 race och har "kommit in i racetempot" om man bra kör de sista tävlingarna.

Så kör några träningar och försök köra premiären på Anderstorp så får du lite raceträning som gör att man tar i det lilla extra som behövs. Dessutom är ju Anderstorp en riktigt rolig bana att räjsa på :)

Så sant så sant. När brukar kalendern för R600/R1000 släppas? Förmodar att det är först efter att STCC m.m. har spikat sina?

Man märker om inte annat. Brukar ju vara så jävla spontan av mig:)

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nästa år ska jag spöa Lawner i alla tävlingar:tungan

com on bitch!

Igentligen har jag rätt att häckla dig och magnus ända tills nästa race!
Fy fan va lätt det vara att köra om er!
Specielt dig ´Dennis man skulle kunna säga att det var som ett möte när jag bromsade om dig på rakan :D

Jag med, alla mot lawner :tungan

Du har väll redan varit snabbare på det enda race vi ställde upp i båda två!

Det var riktigt surt att inte få köra race på knutstorp men efter som jag inte skulle köra hem så kunde jag dricka öl. Bättre olycklig och full än bara olycklig :tummenupp

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
com on bitch!

Igentligen har jag rätt att häckla dig och magnus ända tills nästa race!
Fy fan va lätt det vara att köra om er!
Specielt dig ´Dennis man skulle kunna säga att det var som ett möte när jag bromsade om dig på rakan :D

Du har väll redan varit snabbare på det enda race vi ställde upp i båda två!

Det var riktigt surt att inte få köra race på knutstorp men efter som jag inte skulle köra hem så kunde jag dricka öl. Bättre olycklig och full än bara olycklig :tummenupp

Jah hade hellre druckit öl än kört sprintracet kå knudan, jag körde så JÄVLA dåligt, det var nog mina äventyr på träning och kval som satt kvar i huvet. Jag får skylla på bakdäcket också, när det släpper på 4:ans växel på en 600:a är det nåt som inte stämmer. tror jag ...

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa