Bankörningskalender 2007

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tycker som tidigare att det är ett toppeninitiativ! Var faktiskt inne senast igår och kikade!

En bugg som irriterar lite dock:
Jag testade att visa alla körningar, då markeras datumen korrekt i kalendern. Går man då in på en specifik körning, så försvinner en massa körningar i kalendern, men inte alla :va

Kunde man få arrangörerna att uppdatera platstillgång också, så skulle sidan vara perfekt, men det är nog en utopi. Det räcker rätt gott att ha en sammanställning.
 

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
ingen för tillfället
Tycker som tidigare att det är ett toppeninitiativ! Var faktiskt inne senast igår och kikade!

En bugg som irriterar lite dock:
Jag testade att visa alla körningar, då markeras datumen korrekt i kalendern. Går man då in på en specifik körning, så försvinner en massa körningar i kalendern, men inte alla :va

Kunde man få arrangörerna att uppdatera platstillgång också, så skulle sidan vara perfekt, men det är nog en utopi. Det räcker rätt gott att ha en sammanställning.


Jag har implementerat det som så att om man klickar på ett datum när man visar alla så kommer man till den körning och den bana som är aktuellt datum. Men om det är mer än en körning det datumet så får man först välja körning på vänstersidan innan man kommer till en körning. Alltid när man visar en körning visas bara de datum i kalenderna som rör aktuell bana...

/Evert
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag har implementerat det som så att om man klickar på ett datum när man visar alla så kommer man till den körning och den bana som är aktuellt datum. Men om det är mer än en körning det datumet så får man först välja körning på vänstersidan innan man kommer till en körning. Alltid när man visar en körning visas bara de datum i kalenderna som rör aktuell bana...

/Evert
OK, bugg var fel uttryck då :)

Fast som "användare" så letar jag ofta körningar baserat främst på datum, måste ju ändå åka 20-40 mil oavsett bana. Därför skulle jag ha mer nytta av att kalendern är kvar och visar alla inrapporterade körningar även om jag klickat på ett specifikt datum. Då kan jag hoppa framåt och bakåt i tiden på ett enkelt sätt. Att det då visas flera alternativ till vänster är däremot i mitt tycke helt OK. Det är säkert olika behov från olika håll, bor man 300 m från Anderstorp så är det väl mer intressant att visa alla körningar på Anderstorp. Kanske man skulle kunna välja sökprioritet, antingen bana eller datum?

Som jag sagt tidigare, ett bra initativ att samla alla körningar på ett ställe.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top