GSXR1100R
The older i get the faster i was
Kör i den grupp som du passar bäst i, att välja en för snabb eller för långsam grupp ger inget flyt varken för dig eller övriga.
Om du märker att någon snabbare förare vill om så släpp förbi och försök hänga på istället, då kommer du att bli snabbare.
Om du inte kommer förbi framförvarande så rulla in i depån och kör ut igen, på det viset slipper du chansa och undviker dessutom att kroka ihop.
Värm däcken ordentligt ett par varv så undviker du kallsläpp.
Bromsa/gasa inte för hårt, försök att hålla en jämn hastighet i kurvan så slipper du släpp.
Åk bakom någon som kan spårvalen, att uppfinna egna spårval är oftast ingen hit, speciellt inte om flera följer efter dig.
Se till att ha bra däck, bromsar samt full skyddsmundering.
Men framförallt visa respekt mot övriga och glöm inte bort att bankörning skall upplevas med ett stort smile.
Om du märker att någon snabbare förare vill om så släpp förbi och försök hänga på istället, då kommer du att bli snabbare.
Om du inte kommer förbi framförvarande så rulla in i depån och kör ut igen, på det viset slipper du chansa och undviker dessutom att kroka ihop.
Värm däcken ordentligt ett par varv så undviker du kallsläpp.
Bromsa/gasa inte för hårt, försök att hålla en jämn hastighet i kurvan så slipper du släpp.
Åk bakom någon som kan spårvalen, att uppfinna egna spårval är oftast ingen hit, speciellt inte om flera följer efter dig.
Se till att ha bra däck, bromsar samt full skyddsmundering.
Men framförallt visa respekt mot övriga och glöm inte bort att bankörning skall upplevas med ett stort smile.