BankID-problem på Xiaomi 11T Pro

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Uppgraderade mig från 9T Pro till en 11T Pro nyligen, och är mycket nöjd sånär som på ett efterhängset problem som gällde även på 9:an.
BankID:t drar inte igång t.ex. när man ska verifiera en Swish-transaktion eller andra applikationer som i sitt nästa steg ska verifieras med BankID.

Om jag först öppnar BankID och sedan Swishar så funkar det prima, men inte om jag börjar med Swish:en o ska BankID:a godkännandet...då öppnas BankID:t men går inte vidare till signering.
Detta var likadant på tidigare modellerna, men då vande jag mig vid att alltid först starta BankID:t innan jag skulle signera något.

Några vettiga förslag på orsak o lösning på detta?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Uppgraderade mig från 9T Pro till en 11T Pro nyligen, och är mycket nöjd sånär som på ett efterhängset problem som gällde även på 9:an.
BankID:t drar inte igång t.ex. när man ska verifiera en Swish-transaktion eller andra applikationer som i sitt nästa steg ska verifieras med BankID.

Om jag först öppnar BankID och sedan Swishar så funkar det prima, men inte om jag börjar med Swish:en o ska BankID:a godkännandet...då öppnas BankID:t men går inte vidare till signering.
Detta var likadant på tidigare modellerna, men då vande jag mig vid att alltid först starta BankID:t innan jag skulle signera något.

Några vettiga förslag på orsak o lösning på detta?
Kolla här https://swedroid.se/forum/forums/xiaomi.407/

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vanligtvis finns allt sådant där på någon android forum.

Jag bytte just från Xiaomi till Samsung på min privata telefon, Xiaomi överlägsen.

Hur är pixel telefonerna? Förutom dyra?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den kanske laggar ut när den kontaktar den kinesiska servern och försöker föra över uppgifter..? ?
Min kinestelefon gör inte det, men det kanske är olika kinesiska spionservrar?

Jag tycker synd om den kines dom har satt att övervaka mig, det händer aldrig något spännande på min telefon, och inga dickpicks skickar jag heller, man kanske skulle göra det bara för att ge kinesen mindervärdeskomplex...

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping