Jo de är sant, men låna till nöjen kan lätt gå över styr för vissa å specielt när de är så himla lätt att få lån..
Nu är de inte sagt att ett hoj lån resulterar till just de...
Många lånar till allt möjligt typ ny tv, soffa, ljudanläggning, bokhylla, bil, semmesterresor... osv...
Listan kan göras lång, för de är lätt å låna.. Man vill ha allt utan att ha pengar till de...
En sak som alla i Lyxfällan har gemensamt är total okunskap om ekonomi samt låg intelligens...
Med tanke på hur många som tar hojar på avbetalning och hur få det är som hamnar i samma sits som folket man ser i Lyxfällan så skulle jag vilja påstå att "risken" att åka vidare från en avbetalning på hoj till att låna hej vilt till alla sina nöjen är obefintlig.
En avbetalning är inte samma sak som heroin, du kommer inte sitta hemma dagen efter du plockat ut din nya hoj och tänka "Jävlar vad grymt detta var, jag drar ett fett lån till och köper EN TILL hoj!!!"
Om man nu mot förmodan skulle resonera på det viset så är problemet inte att det är enkelt låna eller ta saker på avbetalning, problemet är att man har noll självkontroll.
De flesta begriper att man inte ska ta ett lån för att köpa en ny tv t.ex, det är bara korkat.
Och jag är övertygad om att de allra flesta lånar till hus och fordon, men därefter går nog gränsen.
Och de allra flesta där begriper nog också att man inte ska dra på sig lån som man inte har råd att betala av.