Bannade Matställen

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
:hördu Här serverar man inte folk i skinnställ:

http://www.svanshallskrog.se/

Med endast 4-5 bord upptagna väntade 3 hungriga knuttar på menyn i 20 minuter innan de upplystes om att stället var "fullbokat". :finger

Här gör man alltså skillnad på vilken ficka den svenska kronan kommer från....

Åk för allt i världen inte hit!!!! :ajjabajja
 

Solid snake

Guest
Krogen vid hydromacken i Veberöd.

90 spänn för en kebab och en cola, alldeles för lite för mat för den summan, man blev ju inte ens mätt + att de skulle ha extra betalt för att man ville betala med kortet...

Aldrig mer...
 

donj

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
På fel sida stan
Hoj
Hornet -01
Pizzerian/kebaberian i Nås, Dalarna.

Okej, vissa pizzor är inte lika goda som andra. Men en pizza är ju alltid en pizza liksom.

Fast fan inte i Nås. Lokalen luktade svett blandat med gamla matrester och på pizzan så var det mer salt än ost. Pepperonin visade sig vara fefferoni och min hunger och bultande huvudvärk blev knappast bättre. Jag hulkade när jag gick därifrån.
 

Dark_Messenger

Guest
Krogen vid hydromacken i Veberöd.

90 spänn för en kebab och en cola, alldeles för lite för mat för den summan, man blev ju inte ens mätt + att de skulle ha extra betalt för att man ville betala med kortet...

Aldrig mer...

Sådana ställen finns det gott om. Otroligt provocerande med de där jävla avgifterna de tar av nån mystisk anledning för man betalar med kort. :gnissla

Kom in i matchen, släpp sargen det är 2008 ffs! Folk använder kort, inte kontanter.

Man blir förbannad. :mad:
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Sådana ställen finns det gott om. Otroligt provocerande med de där jävla avgifterna de tar av nån mystisk anledning för man betalar med kort. :gnissla

Kom in i matchen, släpp sargen det är 2008 ffs! Folk använder kort, inte kontanter.

Man blir förbannad. :mad:

sedan är det inte ens tillåtet/lagligt att begära en avgift för man betalar med kort.
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
sedan är det inte ens tillåtet/lagligt att begära en avgift för man betalar med kort.

Precis.. Be om ett specificerat kvitto där dom kan påvisa vad avgiften används till! OM du betalar med VISA och de "begär" en avgift så ring upp VISA och ifrågasätt detta. Som Bullysmile sa, det är inte godkännt att ta avgift!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vet inte om det finns kvar.
Men:
"Checkpoint Sweden" någonstans vid Helsingborg eller Löddeköping.
Kass lokal, kass service, kass mat.

"VIP" i Ljunga.
Nästan lika kass som ovanstående.
Dock lite nostalgiskt, emedan det påstås vara Sveriges första motell tillsammans med Finnvedens motel utanför Värnamo (som är stängt sedan länge).

Bästa vägkrogar jag stött på:
Rydaholms värdshus - Trevlig personal, god mat, vettiga priser. Prova "Rydaholmssnitsel"!
Ekerödsrasta i trakten av Höör - Kött från egen uppfödning, eget slakteri, motoranknytning (anordnar deltävling i tractorpulling EM).
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Precis.. Be om ett specificerat kvitto där dom kan påvisa vad avgiften används till! OM du betalar med VISA och de "begär" en avgift så ring upp VISA och ifrågasätt detta. Som Bullysmile sa, det är inte godkännt att ta avgift!

Har inte råkat ut för ställe som inte tar emot order från folk i sparkdräkt men vill ändå kommentera det här med kortavgifter. Jag har inget problem att betala lite extra för att använda kortet hos småhandlare eftersom jag VET att det annars kan innebära en ren förlustaffär. Det må vara gratis att använda kortet, men transaktionerna kostar småhandlarna rätt mycket pengar. AMEX är det många småhandlare som inte tar i med tång, gissa varför...
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Från Svanshallskrog.se:
"Det finns gott om plats för alla, och en sak ska Du veta…
...Du är alltid lika varmt välkommen."
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Burger King.
Burgaren/maten var mindre, dyrare och tog MYCKET längre tid att få än på vilket McDonalds som helst. När jag påpekade detta fick jag veta att jag då i fortsättningen kunde käka på McD istället.
Så blev det.

Jag skrev till Burger King om detta tillfälle men fick aldrig något svar.

Betyg: Fem överkryssade Henningar.

/Henning!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Sådana ställen finns det gott om. Otroligt provocerande med de där jävla avgifterna de tar av nån mystisk anledning för man betalar med kort. :gnissla

Kom in i matchen, släpp sargen det är 2008 ffs! Folk använder kort, inte kontanter.

Man blir förbannad. :mad:

de är lite lustigt då de är bankerna som ville att man skulle sluta använda kontanter och checkar å bara använda betalkortet, nu när alla använder det så skall de straffa ut oss med års avgifter och avgift på transaktionen. *suck* vi blir redigt buttfucked.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Bästa vägkrogar jag stött på:
Rydaholms värdshus - Trevlig personal, god mat, vettiga priser. Prova "Rydaholmssnitsel"!
Ekerödsrasta i trakten av Höör - Kött från egen uppfödning, eget slakteri, motoranknytning (anordnar deltävling i tractorpulling EM).

Det där lät riktigt trevligt! Boskap som får gå fritt utan stress på en lugn gård ute på landet kan bli riktigt goda :p
 

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
Ligger mellan Helsingborg och Åstorp, vid Nyvång. Trodde faktiskt att det hade slått igen, inte säker på det dock.

Jodå, stället i Åstorp lever vidare fast i ny regi.
Stort ställe som, så många andra sådana ställen, har lite problem med ventilationen. När vädret bjuder på det så går det bra att sitta ute.
Kör med en stor lunchbuffé med väldigt mycket att välja på och som smakar bra.
Tre kilometer västerut (I Västra Broby) ligger Hotel Milton med restaurang La Fontana (De gula byggnaderna syns tydligt från E4). Detta ställe rekommenderar jag med varm hand :tummenupp
 

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
sedan är det inte ens tillåtet/lagligt att begära en avgift för man betalar med kort.


Olagligt tror jag inte det är, eftersom det är banken som tar ut avgiften, och då beror det väl på vad dom har för avtal med deras bank om dom får eller inte?

Rätta mig om jag har fel!

Förjävligt är det iaf! Tex när man ska köpa en glass eller nått så blire helt plötsligt 25kr+ :näsblod
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Sibylla i Katrineholm. Precis till vänster i den konstiga rondellen när man kommer från Norrköpingshållet. Först i kön = där var ingen kö. Ändå tog det mer än 25 minuter att få en vanlig jävla hamburgare. Okej, den var god och dem var trevliga men inte fan ska man vänta 25 minuter på ett "fastfood-ställe" Snarare slowfood :)
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Sibylla i Katrineholm. Precis till vänster i den konstiga rondellen när man kommer från Norrköpingshållet. Först i kön = där var ingen kö. Ändå tog det mer än 25 minuter att få en vanlig jävla hamburgare. Okej, den var god och dem var trevliga men inte fan ska man vänta 25 minuter på ett "fastfood-ställe" Snarare slowfood :)
Se det som så att den blev omsorgsfullt tillagad
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top