Banner problemet

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
GSX1300R -08
Jag har samma problem själv, så fort man plockar fram en ny sida elller klickar på en rubrik så kommer sunbikes loggorna efter ca 5 sek om man inte hunnit trycka på stop knappen innan. Använder mig av Mozilla 2.0.0.20.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Samma med MacOS/Safari 4.0 faktiskt. Man får leka refresh en gång så kan man läsa lite.

Rätt sunkigt faktiskt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förstår inte heller varför tråden stängdes... Kanske någon moderator som trodde att problemet var löst när författaren av det sista inlägget hävdade att reklamen var borta? Det är den hur som helst inte, och det har varit såhär väldigt länge nu. Sjukt störigt! Fixa!!!:4skrika

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Felrapport...

...även surfning med Nokia N95 8MB ger samma tråkiga Sunbike-logga på hela skärmen när hela tråden laddats. Jag tror inte Sunbike tjänar på denna typ av exponering...:D

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Förut hade jag alltid problemet när jag använde FF. Det försvann efter uppdatering av FF.

Dock verkar det finnas "spår" kvar, bytte e-mail igår och efter det hamnade jag på SB sidan. Efter ny inloggning funkade det ok igen (detta med IE6).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har testat alla webläsare inklusive safari 3 och safari 4... fick ett fel 1 gång i safari 4, sen har det varit rätt.

Jag har trott att problemet varit löst. Men får titta på det igen... är ju dock ingen javascript-expert direkt som kan buggsöka detta fenomen.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag har testat alla webläsare inklusive safari 3 och safari 4... fick ett fel 1 gång i safari 4, sen har det varit rätt.

Första gången på en stund man besöker med Safari 4 refreshas sidan till bajs och ingenting (säkert ad-blockat), men sen kan man surfa vidare om man leker en reload/refresh.

Så vänta och prova med Safari 4 igen efter nån timme så kommer du få felet igen.

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
Första gången på en stund man besöker med Safari 4 refreshas sidan till bajs och ingenting (säkert ad-blockat), men sen kan man surfa vidare om man leker en reload/refresh.

Så vänta och prova med Safari 4 igen efter nån timme så kommer du få felet igen.

Japp har samma irriterande problem. Safari 4, Mac.

/S

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
till er som kör firefox finns det ett tillägg att ladda hem som heter noscript som löser problemet. Bara att fixa...

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Funkar inte google chrome till mac då? Jag har i alla fall aldrig upptäckt detta fenomen och jag kör med google chrome fast på en windows xp dator..

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Har 2.0.0.14 av Firefox.
Det funkar om jag slår av Java, då försvinner all reklam :)
Tyvärr kan jag inte slå av det enbart för denna sajten, så det blir en del slå av och på tyvärr.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Förresten märkligt med folk som rekommenderar alternativa bläddrare som lösning på ett specifikt problem för en specifik sajt. Borde inte de vanligaste läsarna kunna användas till en så pass stor sajt som sporthoj.com? Framför allt de som kommer med i de vanligaste OS-installationerna.

Lite som att få till svar ifrån vägverket kring potthål, "byt till en KTM Adventure" istället för att fixa hålet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
FireSalle, såklart är det inte så.

Men det här är en bugg som orsakas av att document.write i ett javascript som cache'ar bannerserna skrivs ut dubbelt efter att sidan laddats. Det är vad jag tror en bugg då det inte går att komma runt.

Anledningen bannerserna cache's är för att Adtech tar betalt per visning, även för annonsplatser som inte har annonser = oerhört dyrt (mer än inkomster!!) per månad.

Så det kommer förbli kvar så här, tills det är löst.

Bäst vore att någon här som är javascript-expert hör av sig med hjälp att skriva ett script som cache'ar annonserna efter första laddningen och kör ur "minnet" resten av tiden utan ett "call" mot Adtechs servrar. Samt att annonserna skall laddas sist på sidan så att innehållet på sajten laddas först sist banners som populeras in i försatta divvar med ett visst ID. Annars måste alla banners laddas först innan sidan visas = upp till 5-10 sek innan hållet visas = inte OK. Så annonserna skall in sist.

PMa eller emaila på swedie at sporthoj.com.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO