...bra, då behöver inte Bridgestone åka dit och testa nåt om den skulle återkomma på kalendern.P€RRA;5911516 skrev:De körde där 2005-2007
Last edited:
...bra, då behöver inte Bridgestone åka dit och testa nåt om den skulle återkomma på kalendern.P€RRA;5911516 skrev:De körde där 2005-2007
Själv så hoppas jag på att Viking Motorpark blir av sådan klass att det kan gå stora internationella tävlingar där.
Jag är osäker på om ni menar allvar.Deras mål är ju att fixa så det blir av högsta internationella klass på den.
Men visst vore det kul att se MotoGP-cirkusen köra på Anderstorp
Tack och lov är det inte Enköpings kommun som ska bygga bananJag är osäker på om ni menar allvar.
Jag är osäker på om ni menar allvar.
Tror du verkligen det?
Etapp 2 - Internationella banan
Skolbanan byggs ut till 4.3 km med klassificeringen FIA Grade One, vilket även tillfredsställer FIM. Detta innebär högsta möjliga krav på själva banan samt att ett medical center byggs. Resultatet blir den högsta säkerhetsstandarden vilket gynnar alla typer av evenemang. Mäss och utställningsytan inomhus byggs ut till ca 22 000 m2. Byggtid ca 1 år.
Kommer inte att gå, asfalteringsmaskinerna låter så mycket att de kommer bli polisanmälda bara för att uppföra den.
Jag är osäker på om ni menar allvar.
P€RRA;5911546 skrev:Även om Viking Motorpark blir av och banan uppfyller alla typer av standarder så tror jag ändå att det kan bli problem. Sverige är en pyttenation när det gäller hojförsäljning och att få hit ett MotoGP skulle nog kräva massor av folk med internationellt inflytande och en extremt stor påse pengar.
Den som jobbar för att bygga en F1-bana utanför Enköping är sannolikt inte någon med a) många ekonomiskt lyckade storsatsningar i ryggsäcken eller b) kännedom om de lokala förutsättningarna.”Skolbanan byggs ut till 4.3 km med klassificeringen FIA Grade One, vilket även tillfredsställer FIM. Detta innebär högsta möjliga krav på själva banan samt att ett medical center byggs. Resultatet blir den högsta säkerhetsstandarden vilket gynnar alla typer av evenemang. Mäss och utställningsytan inomhus byggs ut till ca 22 000 m2.”
Den som jobbar för att bygga en F1-bana utanför Enköping är sannolikt inte någon med a) många ekonomiskt lyckade storsatsningar i ryggsäcken eller b) kännedom om de lokala förutsättningarna.
Påminner om...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dragon_Gate
Förankring i verksamheten!Du som är insatt, vad skiljer byhålan Enköping från diverse andra byhålor med F1-banor?
http://f1blogg.teknikensvarld.se/2013/10/24/viking-motorpark-blir-av/Hur passar Enköping in i ovanstående?
Svra: Det gör det inte.
Ett gäng banor som inte är Tilkestandard och som har snabba kurvor av varierande radie, helst genom ett kuperat landskap. Plus om de inte har standard Tilkelängd dessutom. Först och främst måste Brno och Philip Island få vara kvar. Därefter ett gäng som:
- Suzuka
- Spa
- Laguna Seca
- Anderstorp (självklart)
- Road Atlanta
- Salzburgring
- Paul Ricard (men den är väl sönderbygd nu?)
Förankring i verksamheten!
I vilka länder tillverkar man motorcyklar?
Svar: Tyskland, Österrike, England, Italien, Spanien, Japan och USA.
I vilka länder köper man motorcyklar?
Svar: Som ovan + de asiatiska skoter- och mopedmarknaderna.
Hur passar Enköping in i ovanstående?
Svra: Det gör det inte.
Utdrag ur texten:
Jag trodde jag kunde förlita mig på din slutledningsförmåga. Det finns ett samband mellan platser som tillverkar/köper motorcyklar och platser som lyckas uppnå lönsamhet i Grand Prix-racing.Ah, nu ska du bara förklara hur tillverkning av motorcyklar är kopplat till byggandet av motorbanor som klarar reglerna för Formel 1...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|