banta

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
frågan är om det beror på att dom oftare råkar mer illa ut p.g.a långsammare reaktion eller som aftonbladet tror, att det är för dåliga bilar...

Mavve

Guest
Är man för tjock för en bil så får man köpa en större.
Passar man inte i nån annan bil än i mittensätet längst bak då man monterat bort det främre i en jenkebil så är det en jenkebil man skall ha.

Som riktigt fet så borde ju alla bilarna bara studsa emot en :)

Det är respekt att vara fet :bow
Jag vill bli fet, riktigt fet så jag måste lyftas med kran.

750RR

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Fan oxå 25 i BMI måste ju vara nåt fel på det där. Har ju för bövelen rutor på magen men man är väl fet ändå?? :mad: Snacka om att man vrider till folks hjärnor. sjukt. undrar om dom tar hänsyn till tex benstomme eller muskelmassa?

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kymco Stryker 125
BMI tar inte hänsyn till om du är tränad eller inte, bara förhållandet mellan vikt och längd. Därför är det missvisande. Men jag tror nog man vet om man är muskel- eller fettberg :)

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
24,6, och det stämmer nog fan.

Jag måste väcka lite av de dära musklerna som jag har i vilande form i ett stadigt bälte runt magen...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Stoppsladd skrev:
Fan oxå 25 i BMI måste ju vara nåt fel på det där. Har ju för bövelen rutor på magen men man är väl fet ändå?? :mad: Snacka om att man vrider till folks hjärnor. sjukt. undrar om dom tar hänsyn till tex benstomme eller muskelmassa?

Man får mäta underhudsfettet om man ska vara riktigt noggrann, muskler väger mer än fett.
"Kraftig" benstomme är dock en vandringsägen, skillnaden mellan en kraftig och en skörare benstomme är absolut maximalt 1kg..

edit; har till och med för mig att viktskillnaden bara är 0.5kg mellan en kraftig och en mindre kraftig benstomme.

Shavey

Hoppets svikare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
crescent
Stoppsladd skrev:

Jag har också rutor...eller ja...ruta..jag valde tvättmaskin istället för tvättbräda :tummenupp :fakta

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
oFFkeFF skrev:
edit; har till och med för mig att viktskillnaden bara är 0.5kg mellan en kraftig och en mindre kraftig benstomme.
Exakt! Morsan som är distrikssköterska krossade effektivt mitt argument om kraftig benstomme vid en diskussion för några år sedan då hon hade åsikter om min av öl byggda kropp :D.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Men det är bra, som vanligt ska vi anpassa samhället till överviktiga människor istället för att denna grupp tar tag i sig och börjar röra lite på fläsket.

Tycker vi ska införa samma system som det är på fordon när det gäller inkomstskatt, vi betalar beroende på vikt! =)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
sege skrev:
Men det är bra, som vanligt ska vi anpassa samhället till överviktiga människor istället för att denna grupp tar tag i sig och börjar röra lite på fläsket.

Tycker vi ska införa samma system som det är på fordon när det gäller inkomstskatt, vi betalar beroende på vikt! =)

Ehh.. och det gör vi inte redan? :confused:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...