Bappelsin gubbjävel!

0like2stroke!

0like2stroke
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Ekerö
Hoj
Ktm 640SM, RD350
Bara reklam.
Men Ulf Elving har i sitt program i upp till tretton på sjuttitalet en lyssnare från skåne som i sitt svar på vilket djur som lever i afrika och företrädesvis i träden fått till svar att det måste vara en neger! Förhoppningsvis så har dagens skola lyckats lära dagens trettonåringar skillnaden på Apor och Människa.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
På "Jeopardys" barnspecial var ämnet "Björnar".
Svaret var "En björn med väldigt liten hjärna".
Deltagaren föreslog Borg.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ett par intressanta länkar i ämnet :)

nummer ett Bapelsin = skröna
nummer två Banan != frukt eller "jo, det är oxå en frukt". Tolka som ni vill :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bara reklam.
Men Ulf Elving har i sitt program i upp till tretton på sjuttitalet en lyssnare från skåne som i sitt svar på vilket djur som lever i afrika och företrädesvis i träden fått till svar att det måste vara en neger! Förhoppningsvis så har dagens skola lyckats lära dagens trettonåringar skillnaden på Apor och Människa.

Den har jag hört talas om!:D Frågan var väl nåt i stil med "Vad är det som är brunt och hårigt, lever i afrika, klättrar i träden och äter bananer?" varpå ungen svarar "Det måste vara en neger!":hihi
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den har jag hört talas om!:D Frågan var väl nåt i stil med "Vad är det som är brunt och hårigt, lever i afrika, klättrar i träden och äter bananer?" varpå ungen svarar "Det måste vara en neger!":hihi
Står inget om trädklättring i "Tuppslagsboken":

Fakta om Neger 2005-12-01 22:10:45
En neger är en svart, upprättgående, människovarelse från Afrika. Har oftast en ytterst hög intelligens då basfödan är larver och marinerade antiloptestiklar. Brukar förknippas med basketspelare.

Se även: Negerboll, Michael Jackson

Senast ändrad av: Ronald
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Den har jag hört talas om!:D Frågan var väl nåt i stil med "Vad är det som är brunt och hårigt, lever i afrika, klättrar i träden och äter bananer?" varpå ungen svarar "Det måste vara en neger!":hihi
Nej, jag vill minnas att det bara handlade om ett brunt, lurvigt djur som klättrar i träd. Ungen svarar på skånska: "Kan de' va' en eger?", vilket givetvis lätt kan feltolkas. :hihi

* eger = lokalt skånskt ord för ekorre

Sen huruvida detta är mer sant än "bapelsin", vet i 17.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Nej, jag vill minnas att det bara handlade om ett brunt, lurvigt djur som klättrar i träd. Ungen svarar på skånska: "Kan de' va' en eger?", vilket givetvis lätt kan feltolkas. :hihi

* eger = lokalt skånskt ord för ekorre

Sen huruvida detta är mer sant än "bapelsin", vet i 17.
HAHAHA:rofl
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När mitt ex var liten och satt i barnvagn sa hon till sin mamma "Titta en Apa" när hon såg en neger!

Själv öppnade jag dörren hemma när det plingade på, sedan gick jag allvarligt in till mamma och pappa och sa "Det är en kines vid dörren"
Det var en väldigt mörkhyad kines... :hihi
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej, jag vill minnas att det bara handlade om ett brunt, lurvigt djur som klättrar i träd. Ungen svarar på skånska: "Kan de' va' en eger?", vilket givetvis lätt kan feltolkas. :hihi

* eger = lokalt skånskt ord för ekorre

Sen huruvida detta är mer sant än "bapelsin", vet i 17.
I integrationens anda bör vi därför endast använda det norrländska ordet för dessa varelser.
Furfnatt ftw.



Alternativt lakritstomte beroende på vad som åsyftas.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top