Bara 14% av amerikaner tror fullt ut på evolutionsläran.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Läste just på ett annat forum denna skrämmande mening:
-"Bara 14% av amerikaner tror fullt ut på evolutionsläran."

Detta land som är en supermakt och ser sig lite som en världspolis.

Med en folkmängd på ca 319 miljoner blir det 274 miljoner som tror på något annat.

Kan tänka mig att %-siffran är lite högre i Sverige och Europa.

Vad tror ni? :va

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du läste ett citat på ett forum? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tycker det är ett steg i rätt riktning, trodde det var mer eller mindre ingen....

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Eftersom det står "fullt ut på evolutionsläran" så behöver det iofs inte vara så illa. Jag tycker att baksidan av myntet, d.v.s. att i runda slängar hälften av amerikanerna tror på skapelseberättelsen är mer störande. Jag menar hur är det möjligt att ta skapelseberättelsen på allvar och i samma slag förneka all den forskning som finns om jordens, och universums, utveckling?

http://www.thedailyshow.com/watch/mon-september-12-2005/evolution-schmevolution---overview

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Eftersom det står "fullt ut på evolutionsläran" så behöver det iofs inte vara så illa. Jag tycker att baksidan av myntet, d.v.s. att i runda slängar hälften av amerikanerna tror på skapelseberättelsen är mer störande. Jag menar hur är det möjligt att ta skapelseberättelsen på allvar och i samma slag förneka all den forskning som finns om jordens, och universums, utveckling?

http://www.thedailyshow.com/watch/mon-september-12-2005/evolution-schmevolution---overview

Jon är fett skön! :fakta

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Ser man frågan på det viset så kan man/jag ju hävda att det är de där 14% okritiskt troende som är de mest ignoranta.

Korrekt om man med "ignorant" menar en person som anser sig vara beredd att ändra sitt sätt att tänka om observationer, experiment, prediktioner eller hypoteser inte stämmer överens med varandra eller dristar sig att lita på mer kunnigt folk i frågor som man/jag inte själv klarar av att förstå eller sätta sig in i.
(Detta är inte riktat mot dig men jag har noterat att det finns en del personer på forumet som gjort sig hörda på slutet med en annan syn på saker än jag!)

Vetenskap är för mig inte något man kan tro/inte tro på. Gud existerar om du tror på honom, gravitationen existerar vare sig du tro på den eller inte.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Majoriteten av jordens befolkning har garanterat fel och vi på ett litet forum för motorcyklar har garanterat rätt!

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
När kommer inlägget om att 14% i staterna har fel?

Av en inte så lite störig person med länk i ämnet som signatur.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Korrekt om man med "ignorant" menar en person som anser sig vara beredd att ändra sitt sätt att tänka om observationer, experiment, prediktioner eller hypoteser inte stämmer överens med varandra eller dristar sig att lita på mer kunnigt folk i frågor som man/jag inte själv klarar av att förstå eller sätta sig in i.
(Detta är inte riktat mot dig men jag har noterat att det finns en del personer på forumet som gjort sig hörda på slutet med en annan syn på saker än jag!)

Vetenskap är för mig inte något man kan tro/inte tro på. Gud existerar om du tror på honom, gravitationen existerar vare sig du tro på den eller inte.

Gud är kanske en rolig jäkel som planterar ut falska bevis för vetenskapsmännen?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gud är kanske en rolig jäkel som planterar ut falska bevis för vetenskapsmännen?

Med tanke på att bibeln säger att gud skapade människan till sin avbild, och människor hänger sig åt trollande på forum så verkar det väl närmast bevisat? :fakta

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Inte alla som tror på att tiden är gud.
Någonting kan inte uppstår ur ingenting. Det måste ha funnits liv för att en evolution ska kunna ha skett i första början. Alltså måste det ha funnits innan bigbang och det måste även ha överlevt när bigbang började expandera och även överlevt den otroliga hettan och all strålning.

Sen är det helt omöjligt att ha hypoteser eller teorier för hur allt skapades, vem säger att de lagar som finns idag fanns innan bigbang. Alla molekyler kan ha ändrats eller varit helt andra isotoper av de ämnena som finns idag.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Någonting kan inte uppstår ur ingenting. Det måste ha funnits liv för att en evolution ska kunna ha skett i första början. Alltså måste det ha funnits innan bigbang och det måste även ha överlevt när bigbang började expandera och även överlevt den otroliga hettan och all strålning.

Sen är det helt omöjligt att ha hypoteser eller teorier för hur allt skapades, vem säger att de lagar som finns idag fanns innan bigbang. Alla molekyler kan ha ändrats eller varit helt andra isotoper av de ämnena som finns idag.

Vilket isåfall väcker frågan vad Gud uppstod ifrån, vad fanns innan?

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Vilket isåfall väcker frågan vad Gud uppstod ifrån, vad fanns innan?

Men de är det som är grejen med att tro, antingen anser man att Gud alltid har funnits då Han är Gud och har denna makt eller så tror man att det som fanns innan bigbang alltid har funnits och lyckades skapa liv ur en slump eller pga andra orsaker.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Vet du inte att forskarna lyckats skapa liv i laboratorium men hjälp av lite molekyler och elektricitet? Det bevisar att din tes inte håller och liv kan ha skapats på samma sätt efter big bang.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men de är det som är grejen med att tro, antingen anser man att Gud alltid har funnits då Han är Gud och har denna makt eller så tror man att det som fanns innan bigbang alltid har funnits och lyckades skapa liv ur en slump eller pga andra orsaker.

Precis, man tror på gud.

Men man vet att livet skapades av något annat, typ bigbang.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Vet du inte att forskarna lyckats skapa liv i laboratorium men hjälp av lite molekyler och elektricitet? Det bevisar att din tes inte håller och liv kan ha skapats på samma sätt efter big bang.

Vet inte du att man inte kan skapa något ur ingenting och måste använda sig av lite "molekyler" och elektricitet?
Kvittar ifall man använder sig av en hel hög med molekyler eller endast en liten del, det är samma sak, dock antagligen lite svårare.
Det är som att säga att bigbang även kan skapa hus, bilar och andra saker.
Vad är svårare att skapa en bil eller en människa?

Det är som att säga att du kan ta och göra den perfekta bilden med endast ett knapp tryck medan en konstnär måste lägga ner en hel del tid och endå inte ens vara i närheten av hur mycket man "fångar" med en kamera.
Det man glömmer bort är all den tid det tar att skapa en kamera och dess process.

Antar att du kanske menar denna artikeln? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12317817.ab
Om det är den artikeln så kanske du bör läsa sista stycket.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år