Bara 90....

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
Norrköping
Hoj
DT125R -00
nu har ja tröttnat på att åka i nittio och MÅSTE göra nån ting åt saken har ja komit framtill... Jag tror att det är en elektronisk strypning som gör att DT:n inte kommer upp i mer än 90. annledningen till att ja tror det är att det speöar ingen roll om det är nedför lr uppför den går bara till 90 ändå, sen "bromsar" den ner till ca 80 sen kommer den igen upp till 90. är lika dant på både 6:an och 5:an. varvet ligger på typ 6500 när ja ligger i nittio på sexan så det är nog inget varvstopp?!
jag ringde till mc-montörerna här i norrköping för några veckor sen dom sa att det var strypningen i kröken men den är borta nu och samma problem...bara 90... då ringde jag igen och dom sa att dom aldrig hört nått liknade men att jag skulle pröva att ta bort hastigetsvajern. sagt och gjort. jag plockade bort den men nu en ännu konstigare symptom, vid ca 7000 varv liksom dör den lr liksom brrr...blööööö..brrr..blööööö...brr osv. ;) (ni fattar va, hehe). nähäpp tänker ja då. de hjälpte inte så ja plockar bort varvmätar vajern också. men samma symtom...pust.. i all förtvivlan plockar jag bort elen till hastigetsmätarn men ingen skillnad. sen också elen till varmätarn men ingen skillnad alltså den dör vid 7000 varv... nu ska ja ringa till mc-montörerna i morrnoch se vad dom har att säga nu, om inte ni har nått smart att säga...
pust, nu har jag skrivit av mej min illska...tack
/Ludde :rock
 

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Paris
Hoj
Ninja zx6r
varvar den nångång över 7000 varv ?

på tomgång ?
eller när du ligger på 1-2an ?
eller om du kör på 3an och varvar up till 7000 och slänger i 2an ?
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Är det en tysk dtr du har? Tyskarna har ibland strypningar som gör att hojen inte gör mer än 80-90km/h.
Original skall den gå fortare, jag har själv kört en strypt dtr i 100+. Den är extremt seg i dessa farterna men det är väll inte så kontigt.
kolla på http://www.dt125.de
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Hur fort ska dom gå ostrypta då, jag hade en gammal 25kusars dt125 bär jag var 16 och den orkade i alla fall bortor 130 sträcket på klockan?.
 

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
Norrköping
Hoj
DT125R -00
micke85 skrev:
varvar den nångång över 7000 varv ?

på tomgång ?
eller när du ligger på 1-2an ?
eller om du kör på 3an och varvar up till 7000 och slänger i 2an ?

på 1an och 2an varvar den fullt ut men trean och uppåt går den inte över 7000 när hastigetsmätarvajern eller det andra är borttaget... annars varvar den fullt ut på alla växlar utom 6an där man bara kommer upp i 90 sen är det stop...osv...
 

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
Norrköping
Hoj
DT125R -00
Vastrix skrev:
Är det en tysk dtr du har? Tyskarna har ibland strypningar som gör att hojen inte gör mer än 80-90km/h.
Original skall den gå fortare, jag har själv kört en strypt dtr i 100+. Den är extremt seg i dessa farterna men det är väll inte så kontigt.
kolla på http://www.dt125.de

ja det är en tysk importerad men på www.dt125.de är det så träliga lösningar, när man kommer upp i typ 70 ska man trycka på nån knapp som man ska sätta ditt... det vill ja inte ha.. vill att den ska gå fortare utan att behöva trycka på nån jävla knapp i typ 70... tror ni det blir bättre om man köper en "svensk" CDI box om det är där strypningen sitter...
Ludde
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Min gör 120, strypt! om det är till någon nytta? :p :D
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Fastolph skrev:
ja det är en tysk importerad men på www.dt125.de är det så träliga lösningar, när man kommer upp i typ 70 ska man trycka på nån knapp som man ska sätta ditt... det vill ja inte ha.. vill att den ska gå fortare utan att behöva trycka på nån jävla knapp i typ 70... tror ni det blir bättre om man köper en "svensk" CDI box om det är där strypningen sitter...
Ludde

Men du måste väll inte ha nån knapp? Det är ju bara till att göra som dom skriver fast istället för att kunna ställa om den så kan du ha den på full effekt hela tiden (varför du inte vill ha en knapp förstår jag dock inte).
Annars så får du väll kolla YPVSen så att den funkar även om det är mycket troligt att det är CDIn som spökar.
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
micke85 skrev:
varvar den nångång över 7000 varv ?

på tomgång ?
eller när du ligger på 1-2an ?
eller om du kör på 3an och varvar up till 7000 och slänger i 2an ?

Hur kan den varva över 7000 varv på tomgång? :D

Hoppas du menar i friläge...
 

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
Norrköping
Hoj
DT125R -00
Vastrix skrev:
Men du måste väll inte ha nån knapp? Det är ju bara till att göra som dom skriver fast istället för att kunna ställa om den så kan du ha den på full effekt hela tiden (varför du inte vill ha en knapp förstår jag dock inte).
Annars så får du väll kolla YPVSen så att den funkar även om det är mycket troligt att det är CDIn som spökar.

grejen är den att man måste slå om knappen vid en viss hastiget annars hjälper det inte (så vitt ja förstår(är ingen hejare på tyska)) en knapp är ju annars inget fel... bara bra om farbror blå kommer... YPVSen är inställ rätt från fsbrik på dom nyare än 99...
Ludde
 

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Bromma
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
Jag körde en helt ny DT för ett tag sen, hade bara gått 1 mil!
den gick i 110 km/h.
Men om de är en import du har så...
Prova de med en svensk CDI.
Ringa Yamaha center och fråga!
 

Daniello

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
Mantorp
Hoj
Skulle ju va kul å ha!
Kompisen hade samma problem med sin RG, men då räckte det med att klippa av e kabel...Men det kanske är lite med avanserat på DT:n?
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top