bara att "matta" ner?

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Tjo!
Är ju som så att jag snart ska lacka om min hoj, till blank svart.
Först ut kommer ju själva grundjobbet, dvs slipa ned, spackla/glasfibra och grundlack. Satt och funderade över hur jobbigt det skulle bli att slipa ned all färg, men då kommer min kära far och säger att man bara behöver "matta" ned lacken och sen spackla och grundlacka, alltså att man bara får bort klarlacken.
Har han rätt?:va För jag vill få det så bra som möjligt med 2 komponents färg och sånt...

Peace out

Jo de är ju redan lackade, fast med biltema sprayburk :död
Gäller samma princip för tanken? Som förövrigt sitter originalfärg på fortfarande.

Tanken är bara att matta ner, men där du sprayat med biltema färg skulle ja nog iaf slipat bort sprayfärgen. Kan hända att det blir någon reaktion annars.

Tanken är bara att matta ner, men där du sprayat med biltema färg skulle ja nog iaf slipat bort sprayfärgen. Kan hända att det blir någon reaktion annars.

okay, rekommenderar du att bara slipa ned med sandpapper eller ska man ta till maskiner? blir ju rätt segt att slipa ned allt med papper ;P

Biltemaspray kan du tvätta bort med t-sprit och skottesvamp. Den sitter inte hårdare än så. Sprayfärgen måste absolut bort innan du försöker lacka ordentligt.

Du har ju hela vintern på dig! :D
Sant :P

Biltemaspray kan du tvätta bort med t-sprit och skottesvamp. Den sitter inte hårdare än så. Sprayfärgen måste absolut bort innan du försöker lacka ordentligt.
Så pass ^^

ta bort biltema färgen helt." oftast" krakulerar den färgen vid blandning med 2komp färg
Verkar som att det är bäst att ta bort skiten då, verkar ju trots allt inte så svårt :P Dessutom är den ju redan halv våldtagen eftersom förra ägaren ramlade med den, ganska hårt ^^

Avslutningsvis, bakdelen som är genomfärgad plast. Hur ska jag bära mig åt med dom? Nedmattning+plastprimer? Någon med tips?

Sant :P

Så pass ^^

Verkar som att det är bäst att ta bort skiten då, verkar ju trots allt inte så svårt :P Dessutom är den ju redan halv våldtagen eftersom förra ägaren ramlade med den, ganska hårt ^^

Avslutningsvis, bakdelen som är genomfärgad plast. Hur ska jag bära mig åt med dom? Nedmattning+plastprimer? Någon med tips?

kör med så kallad filler " en tjockare grundfärg " sen våtslipar du...

kör med så kallad filler " en tjockare grundfärg " sen våtslipar du...

Jo jag ska göra det, allt ska bli perfekt. Hade samma tankar med min gamla mt5a för något år sedan, massa spackel och filler och våtslip + en jävligt dyr 2 komponentslack "honda original". Dessvärre var "lackeraren" en retarderad jävla hillbilly som struntade i att tvätta delarna efter de legat och väntat på lack i hans garage i någon vecka -.-
Så den lacken satt ju inte hur fint som helst :( Vill ju inte att det ska bli samma dilemma med suzukin nu...

EDIT: Snackar du om bakdelen av plast nu btw? :tungan

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S