Vill män verkligen kvoteras in i sjukvården? Det är nog inte direkt svårt för en man att få ett jobb inom sjukvården, men många män vill inte ha lågbetalda jobb.
Intagningsproverna till Polishögskolan har ju ändrats så det enda som skiljer nu är styrkekraven. Män är ju i regel fysiskt starkare än kvinnor.
Att någon är fysiskt starkare betyder inte att de är en bättre polis därav borde istället testerna ändras och vara samma för alla. Sätt ett allmänt test för fysik som alla ska klara och ha sen hårdare psykologiska tester mm. Testerna för att bli tex en del av insatsstyrkan är omöjliga för en kvinna att klara har det visat sig och det kanske inte är så fel då det är ett extremt krävande yrke.
Jag kanske säger emot mig själv men vissa yrken måste man göra skillnad på tror jag. En vanlig polis hör inte till dessa enligt mig.
Jag förstår vad du menar men nu ska jag dra det till sin spets.
Ska vi ha poliser som inte klarar av hela arbetet? Utan bara delar utav. Vad händer då när den där "sämre" polisen råkar hamna längs fram/vara på plats vid ev rån mm. Ska denne då backa ur?
Vart går gränsen, ska vi ha tuffingarna i insatsstyrkan, veklingarna vakta dagis överfarten. Tänk om då ingen söker till polisen som är kompetent för hela polisyrket, utan vi får bara in poliser som klarar av att vakta dagis gångstället.
Då står vi med en polisstyrka som inte kan utföra mer än ett normalt väktarbolag.
Hela tuffinggänget står på Råsunda och vaktar blackarmy, då är ju Stockholm inklusive förorter fritt fram för allt annat bus. Trots polisiär bemanning. Troligtvis även Norrköping mm eftersom tuffingpoliserna behövs nog kallas in från halva landet. Då hälften inte duger till för arbetet.
Samma med brandmän.
Ska lisa/niklas 65kg försöka rädda mej så är det ju nästan kört. 100Kg utslagen människa på backen är tungt att släpa.
Nä vidhåller fortfarande att man ska klara av hela yrket. Oavsett kön, färg eller sexuell läggning.
Kassan på Ica och du får svaret, nä jag vet inte hur man slår in grönsaker som behövs vägas. Du får vänta tills vår vägare kommer... Men denne är upptagen med fikarast