Bara en lite fråga ang. polis mc

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Vem fan bryr sig om det är tic eller tik, stava bajs hur du vill blir ändå samma skit:D

Var bara tvungen-no hard feelings:tummenupp


Vet att jag är sent ute men jag bara måste informera lite här. (Volvofrälst)

- Det finns ingen 740 som heter tik utan de heter tic som silvr säger.
- Alla 940 från och med -95 är Lätttycksturbos (Ltt) och ALLA de har
en intercooler (laddluftskylare), även din. Och om du nu trots allt
INTE skulle ha det så har en gammal ägare modifierat friskt...

Inget illa menat, bara för att upplysa. Om du kollar under huven på din
bil så kommer du se att du har två kylare i fronten, en för vattenkylning
och en för laddluftskylning.
:tummenupp
(Kör och mekar 940 -95)
 

alle_gy

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2008
Ort
mantorp
Hoj
yamaha yz 125 -00
polis mc

hejsan orka ej läsa allt så kanske redan står non stans, men i mjölby har enduro hojarna 650 chasi med 800cc motor
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
En kompis på hoj försökte hänga av mig på en väg som svängde rätt mycket och han hade inte en chans, så fort vägen svängde var jag i häcken på han och efter ett samtal med en polis så var svaret det samma. Poliserna hoppas på att man inte drar upp på en motorväg utan tvärtom tror man kan dra ifrån dom på krokigare vägar. Det stora flertalet kommer att ha fel, dom kan inte köra ifrån om vägen svänger mycket. Säkraste alternativet är motorvägen.

Ang, trimmat eller ej, poliserna kör med i stort sett helt orginal bilar och MC. Och nej dom har ju inte en chans i toppfart med sporthojar.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
I Västmanland finns det en Svart LC4 med packväskor och körs alltid av personer med vit hjälm... Dolda lampor och en massa antenner. :)
Och enligt kontakter så ska man inte jaga mopeder med denna utan bara plocka motarder. Fan vad konstigt!

Livet är hårt i Västerås. Men man får väl skylla sig själv... Vi kör alltid lugnt BTW!
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
En kompis på hoj försökte hänga av mig på en väg som svängde rätt mycket och han hade inte en chans, så fort vägen svängde var jag i häcken på han och efter ett samtal med en polis så var svaret det samma. Poliserna hoppas på att man inte drar upp på en motorväg utan tvärtom tror man kan dra ifrån dom på krokigare vägar. Det stora flertalet kommer att ha fel, dom kan inte köra ifrån om vägen svänger mycket. Säkraste alternativet är motorvägen.

Ang, trimmat eller ej, poliserna kör med i stort sett helt orginal bilar och MC. Och nej dom har ju inte en chans i toppfart med sporthojar.

Så vassa kan dom ju inte vara , för länge sen i början på dampkarriären på mc när man körde betydligt sämre än nu så var jag tvungen att sticka av från motorvägen efter att ha fått häng av en bumse.
Jag hade en transalp...han försvann i svängarna.

Numera försvinner dom ännu fortare på kurviga vägar om man nu är på det humöret.

Ja visst dom kan köra , rätt bra också - men kan du köra och har en smidigare hoj så är det gonatt för dom.

Vissa snutdistrikt kör andra hojar än feta bmw och paneuro med kapacitet att ha häng på kurviga vägar.

Som Varaderon som rullar på prov i Sthlm - den blir rätt blodig med rätt förare bakom styret att hänga av.
Fast då blir det ju motorvägs alternativet som backuplan

Bmw och panero bågarna duger bara att skrämma husvagnsbilister och långtradarchaffisar med.
Samt kanske en slö gammal datsun
 

Kimpaa

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM SUPERDUKE R -07
Snut på Yamaha 1300an i Uppsala plockade mig, Ärligt talat har snuten för lite att göra eller? Vilka glädjedödare...
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
mötte en polis på mc i hummelsta i sommras jag heja och han hejade tillbaks varpå han vänder och hakar på jag tittar ner och ser att lyset inte är på dessutom hade jag ett mörkt lyktskydd på (tror inte det är lagligt) jag slår på helljuset han glider upp och lägger sig en jämnsides tittar på framlyset som nu är på ger tummen upp och vänder runt mot västerås igen :)

Han ville bara se till så lyset slogs på bra initiativ tycker jag och sådant ger mer respect för ordningsmakten tycker jag istället för att stoppas och skällas på snabb koll att lyset var på alt blev påslaget sen ok att fortsätta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top