Bara en nykel?

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
har precis köpt en zx6r- 00a som blev importerad 03 2 st svenskar som haft den nu efter.. då kommer vi till frågan.. den har bara en nykel nu och något nyckelnummer finns inte i nårra papper eller på nån bricka.. inte vad jag hittar... får jag köpa nytt tändningslås och tanklås? eller... :confused:

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Nyckel

SpykeR1 skrev:
har precis köpt en zx6r- 00a som blev importerad 03 2 st svenskar som haft den nu efter.. då kommer vi till frågan.. den har bara en nykel nu och något nyckelnummer finns inte i nårra papper eller på nån bricka.. inte vad jag hittar... får jag köpa nytt tändningslås och tanklås? eller... :confused:
Tjena !
Hade samma problem med min R1á .Ringde o snacka med generalagenten som gav mig nummret till firman som tillverkade deras nycklar här i sverige,skickade bara upp nyckeln jag hade o fick tillbaka två identiska två dar senare (grymt snabbt).Kosta mig 250 spänn.
Kawa sweden borde ha nåt liknande. :tummenupp

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Modifijerad Xjr
Indigo skrev:
Jag hade nog bytt men bara för känslan att jag inte vet var de andra nycklarna är..
Jag vet ju inte hur ofta ni har er cykel så att den är lätt stulen men hos mig får de gå in i Garaget å ta den,ställer jag den i stan ska den ju ha dubbla godkända lås så då kan det ju kvitta om de har tändningsnycklen eller skall alltid vara låst med minst ett godkäntlås

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
XJR_Jönsson skrev:
Jag vet ju inte hur ofta ni har er cykel så att den är lätt stulen men hos mig får de gå in i Garaget å ta den,ställer jag den i stan ska den ju ha dubbla godkända lås så då kan det ju kvitta om de har tändningsnycklen eller skall alltid vara låst med minst ett godkäntlås
Sant men hur godkänt (för försäkringsbolagen) är det om ett utav de två låsen är upplåsta med nyckel? Bryr de sig?
Jag har inte en aning om sånt, bara en känsla. Och ett svar hur jag hade gjort..

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
okej det låter ju gott.. men funderade lite.. kan man gå till en nyckelmakare med mc nykel? hade ju varit enklast iofs :kocko

sandstream

Guest
Problemet kan ju inte vara att fixa en eller flera nya nycklar utan att försäkra sig om att ingen annan har nycklar till hojen.

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
!!!!

Då går man med tändningslåset till en seriös aktoriserad nyckel smed så kan de läga om låset till nya nycklar!!!

SpykeR1 skrev:

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
Nej problemet är inte om nån annan har en nykel.. jag har larm och dubbla lås på den så det e skit samma.. bara att om jag själv slarvar bort den enda nykeln så är det ju surt... vad kostar ett nytt tändningslås? sen måste man ha till tanken med iofs..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
För 70 spänn fick jag en extra nyckel på en "nyckelbar" här i Gbg. Krångligare än så behöver det inte vara. Gubben fick till och med tag i ett nyckelämne som var precis likadant som originalnyckeln. :tummenupp

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
........

Gå till vilket turk skomakeri/nyckelslipning som helst som sagt var kostar typ noll och ingenting!!

SpykeR1 skrev:
Nej problemet är inte om nån annan har en nykel.. jag har larm och dubbla lås på den så det e skit samma.. bara att om jag själv slarvar bort den enda nykeln så är det ju surt... vad kostar ett nytt tändningslås? sen måste man ha till tanken med iofs..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning