Det där var ju en mera udda fågel än min Tricker tom...
Ball hoj!
Den skulle också bli coolare med en 600-kubiks motorDet där var ju en mera udda fågel än min Tricker tom...
Ball hoj!
Wow, har aldrig sett den där förut. Vad är det för motor i den?Det där var ju en mera udda fågel än min Tricker tom...
Ball hoj!
Wow, har aldrig sett den där förut. Vad är det för motor i den?
Jag har både en TW200 och XG250 Tricker i stallet
[/QUOTE]
Nu är jag avis, en av varje kvallisort!
:rock
I Europa: enstaka exemplar i Italien och Storbritannien. Med tur kan man hitta något exempar också i Tyskland och Benelux.Vilka länder sålde Vanvan 200? Varifrån kan man importera?
Soft transport runt och i stan. Det är så jag har använt min och den är grymt skön för det. Men planerar faktiskt en lång resa om några veckor!Om man inte har en strand att köra på? Hur är den då?
Chronic;6434384[QUOTE skrev:Kom igen, halva Sthlm måste ha kört om dina femton hästar vid det hör laget
Mognad, hedervärtTänkte att jag verkligen inte saknar det där att köra fort som fan och vara tiondelar och millimeter från döden.
Körde genom Söderledstunneln på väg mot Centralbron igår kväll vid 21:30 när jag hörde det välbektanta ljudet av en radfyra med rejält höjda trottlar. Lade mig till höger och blev omkörd av tre hojar som – utan att de visste det – var de första i Sverige att köra om en VanVan. På Svevägen såg och hörde jag samma hojar igen. Tänkte att jag verkligen inte saknar det där att köra fort som fan och vara tiondelar och millimeter från döden.
Mognad, hedervärt
Tänkte att jag verkligen inte saknar det där att köra fort som fan och vara tiondelar och millimeter från döden.
Fast köra genom tunnlar med höjda trottlar, eller öppna spjäll om det är en modärn SportHoj med insprutning, handlar inte om att köra fort som f-n och absolut inte om att vara tiondelar eller millimeter från döden för mig!
Det handlar om LJUDET! Och därmed KÄNSLAN som du också verkar ha. Fast inte när det gäller att låta 15 hästar skapa välljud i tunneln.
För det har ingen betydelse om det är 46 eller 130 hästar, trottlar eller spjäll som låter gott, det behövs inte 4 cylindrar och 200 hästar för att skapa välljud.
Faktum är att en 46-hästars parallelltwin med original absorptionsdämpare låter bäst. Dessutom behöver man inte gasa utav h-e som med en 130-hästars trippel med coolfiberdämpare!
Allting är således inte alltid vad det ser ut att vara!
De kanske körde som du gjorde förr men de kunde också gasa för att lyssna på varandras motormusik!
Och det är gott att du gillar din motorcykel. Fler borde köra det de själva gillar, inte vad andra tycker är bäst!
Fast det är vad jag tycker!
Japp, när det gäller den här biten!
Men om det handlar om att andra inte ska använda mer än 15 hästar och inte låta något är det inte mognad. Men vi som försöker vara vidsynta tolkar naturligtvis inte det så!
Vackert och poetiskt, Gamle Grävling! Även om jag själv menar att akustiken i tunnlar på sin höjd är HiFi för dummies. Däremot kan jag ibland, särskilt tidiga vårar, njuta något alldeles kolossalt från balkongen av ljudet från de första, spröda radfyrorna då de slår ut längs husväggarna. (Radfyror ska dock här bara ses som ett exempel, då jag inte är så petig när det gäller välljud från tvåhjulingar). Det är något alldeles speciellt, vällustigt med hojljud. Fan, vet egentligen vad...?
Så, här lyfter jag humbelt på krukan!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |