Bara kalluft från värmepaket!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Upptäkte på väg till jobbet nu ikväll att värmepaketet bestämt att enbart leverera KALL LUFT!! Vår Chrysler Sebring 2007 2.4l ger inte ett skit värme!

Hinner i skrivande stund inte att felsöka.. Men tar mer än gärna mot förslag o erfarenheter!!

Är det fler här som har ett fordon som inte fullt ut gillar kylan?

:näsblod

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Inte ovanligt på dem att ett spjäll som reglerar värme/kall luft ger upp. Kolla upp felkoden eller googla lite så får du reda på vilken. Har för mig att det räcker att demontera handsfacket för att komma åt den på din modell.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det kan vara så. Har egentligen inte kollat så noga, bara sett att nivå ser bra ut! Är väl enklast att tömma ur allt gammmalt o fylla nytt med varmvatten för att se om det lossar??

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det kan vara så. Har egentligen inte kollat så noga, bara sett att nivå ser bra ut! Är väl enklast att tömma ur allt gammmalt o fylla nytt med varmvatten för att se om det lossar??

Har du lite glykol så släpper det nog snart ändå för det är väl ovanligt kallt även i Borås just nu? Fyll bara på med lite mer koncentrerad glykol.

tkdrille

Guest
Om de är kallt och din termostat strejkar så blåser de kalluft. Kolla när du kör vilket gradantal din motor levererar. Ligger de under de vanliga så hade jag kollat av den. Men kan likväl vara spjäll.
Har råkat ut för samma. Den blåste minusgrader inne i bilen när man körde.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ok.. Ja, här kyler det på bra nu! Fyller på extra koncentrerad i kväll så får jag se om det släpper under morgondagen :tummenupp

tkdrille

Guest
Fast har du en ispropp i kylsystemet så ska du absolut inte köra. Den släpper inte bara för att man häller i glykol =).

Kolla av så du verkligen inte pajar din motor.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast har du en ispropp i kylsystemet så ska du absolut inte köra. Den släpper inte bara för att man häller i glykol =).

Kolla av så du verkligen inte pajar din motor.

Förutsatt att han har lite glykol så släpper det kanske imorgon eller övermorgon när det blir varmare ute. Har han inget glykol så är ju risken stor att det sprängt sönder och kylarvätskan rinner istället ut någonstans.

tkdrille

Guest
Förutsatt att han har lite glykol så släpper det kanske imorgon eller övermorgon när det blir varmare ute. Har han inget glykol så är ju risken stor att det sprängt sönder och kylarvätskan rinner istället ut någonstans.

Ja de är sant. Bästa hade varit att ställa den i garage och se till att den blir varm för att sen varmköra ordentligt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Var ute nu o starta bilen. Jag öppnade kylarlocket och det var tomt på kylarvätska!!! På med koncentrerad glykol o nu invänta den intressanta hemfärden i morgonbitti !!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
expansionkärlet ser normalt ut och det ser fortfarande normalt ut. Fast då jag starta bilen nyss o öppnade locket på kylen o var det öde som i kyrkan på kylarvätska:( alltså ingen kylvätska verkar pulsera i slangarna över huvud taget!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle kanske skicka i het vatten i kyen från vattenkokan :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping