JojjeL
Söt som socker.
Som ni kanske minns gick inte min nsr igenom reg-besiktningen p.g.a att chassinumret inte var orginal. så ÄNTLIGEN (efter 3 veckors väntan) kom en kille från larmcentralen i sthlm hit för att undersöka den, och mer problem blev det.
Han började kolla runt lite på hojen, kollade upp chassinumret på den och såg att det stämde enligt hans papper (dock är det instansat för hand, ej i fabrik). Han kom snart på att det saknas en typskylt på hojen. Illa tänkte jag.. Sen plocka vi av sidokåpan för att han skulle kolla motornumret, och när han jämförde med sina papper var det FEL motor som sitter på hojen. Hade det numret stämt hade han gett mig ett intyg som gjort att jag kunnat registrera den. Men eftersom det är fel motor och fel ram, så fick jag inget intyg. Visst är chansen stor att den har krockat och de har bytt delar privat och köpt en ny motor, men det måste bevisas, därför ska han ta kontakt med honda på torsdag och kolla vart den motorn jag har nu kommer ifrån. Vi ska ringa säljaren i tyskland och fråga om de vet nånting.
Tar ju evigheter att få hojen godkänd (om den ens blir det) och om ett halvår ska jag ta mellanklass-kort. Känns inte så lönt att lägga massa jobb på den när den snart ska säljas. Och det kostar en massa pengar, men jag måste göra det, för gör jag inte det får jag inte den såld. Börjar nästan önska att vi aldrig köpte den, men hojen är ju så underbar och jag bara älskar den
Han började kolla runt lite på hojen, kollade upp chassinumret på den och såg att det stämde enligt hans papper (dock är det instansat för hand, ej i fabrik). Han kom snart på att det saknas en typskylt på hojen. Illa tänkte jag.. Sen plocka vi av sidokåpan för att han skulle kolla motornumret, och när han jämförde med sina papper var det FEL motor som sitter på hojen. Hade det numret stämt hade han gett mig ett intyg som gjort att jag kunnat registrera den. Men eftersom det är fel motor och fel ram, så fick jag inget intyg. Visst är chansen stor att den har krockat och de har bytt delar privat och köpt en ny motor, men det måste bevisas, därför ska han ta kontakt med honda på torsdag och kolla vart den motorn jag har nu kommer ifrån. Vi ska ringa säljaren i tyskland och fråga om de vet nånting.
Tar ju evigheter att få hojen godkänd (om den ens blir det) och om ett halvår ska jag ta mellanklass-kort. Känns inte så lönt att lägga massa jobb på den när den snart ska säljas. Och det kostar en massa pengar, men jag måste göra det, för gör jag inte det får jag inte den såld. Börjar nästan önska att vi aldrig köpte den, men hojen är ju så underbar och jag bara älskar den
