Bara problem.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Som ni kanske minns gick inte min nsr igenom reg-besiktningen p.g.a att chassinumret inte var orginal. så ÄNTLIGEN (efter 3 veckors väntan) kom en kille från larmcentralen i sthlm hit för att undersöka den, och mer problem blev det.

Han började kolla runt lite på hojen, kollade upp chassinumret på den och såg att det stämde enligt hans papper (dock är det instansat för hand, ej i fabrik). Han kom snart på att det saknas en typskylt på hojen. Illa tänkte jag.. Sen plocka vi av sidokåpan för att han skulle kolla motornumret, och när han jämförde med sina papper var det FEL motor som sitter på hojen. Hade det numret stämt hade han gett mig ett intyg som gjort att jag kunnat registrera den. Men eftersom det är fel motor och fel ram, så fick jag inget intyg. Visst är chansen stor att den har krockat och de har bytt delar privat och köpt en ny motor, men det måste bevisas, därför ska han ta kontakt med honda på torsdag och kolla vart den motorn jag har nu kommer ifrån. Vi ska ringa säljaren i tyskland och fråga om de vet nånting.

Tar ju evigheter att få hojen godkänd (om den ens blir det) och om ett halvår ska jag ta mellanklass-kort. Känns inte så lönt att lägga massa jobb på den när den snart ska säljas. Och det kostar en massa pengar, men jag måste göra det, för gör jag inte det får jag inte den såld. Börjar nästan önska att vi aldrig köpte den, men hojen är ju så underbar och jag bara älskar den :gråta

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
fy fan va tungt...
å det lär väll inte bli allt för lätt att sälja den häller....

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Mr EmCom skrev:
2432878 fy fan va tungt...
å det lär väll inte bli allt för lätt att sälja den häller....

inte för en rimlig summa pengar iaf, ev som reservdelshoj eller stuntprojekt...

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
nja.. men om det går som jag tror så kommer den killen från larmcentralen att ge mig ett intyg när han hittar vart motorn kommer ifrån, sen kan jag registrera den.. hoppas hoppas.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...