Bara skit med Stockholm

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
sportarn skrev:
Har ni hört vitsen från Stefan o Krister?
Har ni inte det så är det väl bäst att jag drar den här o nu då :D

-Vet ni vad det är för likhet mellan Stockholmare och spermier?
-Nä.
-Det finns en j-vla massa av dom, men det är inte många det blir folk av!
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Nu blir det nog väsen!!!

*ASGARV!*

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
sportarn skrev:
Har ni hört vitsen från Stefan o Krister?
Har ni inte det så är det väl bäst att jag drar den här o nu då :D

-Vet ni vad det är för likhet mellan Stockholmare och spermier?
-Nä.
-Det finns en j-vla massa av dom, men det är inte många det blir folk av!
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Nu blir det nog väsen!!!

Inget väsen, bara patetiskt försöka tota ihop Sporhojs-folk MOT varandra, bara för att man råkar bo i olika delar av landet... väx upp... :7peta Annars faller du under kriteriet "moppefucko".. bums... :rofl

/B

LasVegas

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
Suzuki 125cc
2004-02-16
Björn Hedensjö

Stockholmare är smartast och lättast i landet och västerbottningarna starkast och tyngst. Gävleborgarna är minst smarta, men hyfsat långa. Det visar färsk statistik från Pliktverket. Kolla hur ditt län klarar sig här.

Det är Svenska Dagbladet som publicerat resultaten från militärmaktens mönstringstest av de 24.500 män som mönstrade i fjol. Och det är ingen rolig läsning för invånarna i Gävleborgs län - de har nämligen den sämsta snittpoängen i begåvningstestet. Andra som ligger risigt till är norrbottningarna, gotlänningarna och södermanlänningarna. Stockholmarna och invånarna från Kronobergs län klarar sig bäst i begåvningstestet.

Gävleborgarna kan trösta sig med att de klarar sig skapligt i styrketesten, dock en bra bit efter västerbottningarna, som är allra starkast i landet. Överlag verkar svenskarna vara starkare ju längre norrut de bor. Allra svagast är blekingarna.

Västerbottningarna må vara starkast, men de är också tyngst i landet. Snittvikten är 76,2 kilo. Lättast är södermanlänningarna och stockholmarna, med en snittvikt på 73,4 kilo.

Kronobergarna är inte bara smartast i landet, utan också lite längre än alla andra. Snittlängden i länet är 181 centimeter, vilket kan jämföras med jumbonoteringen 179,4 centimeter i Södermanland.

Här är listorna med alla resultat - län för län.

Begåvningstoppen, skala 1-9
Stockholm 5,7
Kronoberg 5,7
Jönköping 5,6
Uppsala 5,6
Östergötland 5,6

Kalmar 5,6
Halland 5,6
Värmland 5,6
Västra Götaland 5,6
Jämtland 5,6

Västerbotten 5,6
Dalarna 5,5
Västernorrland 5,5
Örebro 5,5
Västmanland 5,5

Blekinge 5,5
Skåne 5,5
Södermanland 5,4
Gotland 5,4
Norrbotten 5,4

Gävleborg 5,3

Styrketoppen, muskelstyrka i Newton
Västerbotten 706
Jämtland 703
Norrbotten 702
Västernorrland 701
Gotland 697

Gävleborg 696
Uppsala 692
Västra Götaland 692
Kronoberg 688
Jönköping 686

Södemanland 686
Dalarna 685
Halland 685
Stockholm 684
Örebro 684

Värmland 683
Kalmar 681
Skåne 681
Västmanland 680
Östergötland 679

Blekinge 674

Vikttoppen, kilo
Västerbotten 76,2
Örebro 75,4
Jämtland 75,4
Norrbotten 75,2
Kalmar 75,1

Värmland 75
Västra Götaland 75
Västernorrland 74,9
Gävleborg 74,8
Kronoberg 74,6

Skåne 74,6
Dalarna 74,6
Östergötland 73,9
Halland 73,9
Uppsala 73,8

Gotland 73,8
Västmanland 73,8
Blekinge 73,7
Jönköping 73,5
Södermanland 73,4

Stockholm 73,4

Längdtoppen, centimeter
Kronoberg 181
Jämtland 180,8
Halland 180,6
Västra Götaland 180,5
Gävleborg 180,5

Jönköping 180,4
Blekinge 180,4
Västernorrland 180,3
Skåne 180,3
Västerbotten 180,3

Uppsala 180,2
Värmland 180,1
Kalmar 180,1
Stockholm 180
Östergötland 180

Örebro 179,9
Västmanland 179,8
Dalarna 179,7
Gotland 179,6
Norrbotten 179,5

Södermanland 179,4

Snitt för riket
Längd: 180 centimeter
Vikt: 74,3 kilo
Styrka: 687 newton
Begåvning: 5,6 på skalan 1-9

Källa: Svenska Dagbladet

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Silwer skrev:
Jo aggresiviteten sitter i själen, stackars människor.
Haha, om jag ser dig smäller det DIRECKT! :mad: Sån är jag.

/A

(Fast nu bor jag ju själv i skogen utanför Uppsala, man blir trög av att vara bonde, var f-n är min Lantmännen-kepa?)

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
LasVegas skrev:
2004-02-16
Björn Hedensjö

Stockholmare är smartast och lättast i landet och västerbottningarna starkast och tyngst. Quote]

Vad vill du visa med detta? Att stockholmare är svaga och bryr sig om IQ-testet medans andra skiter i det. Antar att du har mönstrat och då antar jag att du oxå kommer ihåg hur man struntade i dessa testen. Försökte ju slippa och då var det väl inte så bra att vara smart!!

Henken

Guest
Jag är tung & stark :)
Fast 76 kilo är ju fan lättvikt, jag ligger på stabila 84. Skillnaderna i övrigt var inte direkt milsvida.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Att ni ens orkar hålla på och tjafsa/tönta er med SH-folk beroende på varifrån i landet man bor? Vi gillar ju samma sak, är en klar minoritet i Hoj-Sverige, är det något vi ska ta tag i, är det att jaga kromslädar och haschmoppar, är en något betydligt värre sak köra sådant än att bo i Arjeplog eller Helsingborg, eller... ?

"Stick together" eller så... :7peta

/B

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
benkar skrev:
Att ni ens orkar hålla på och tjafsa/tönta er med SH-folk beroende på varifrån i landet man bor? Vi gillar ju samma sak, är en klar minoritet i Hoj-Sverige, är det något vi ska ta tag i, är det att jaga kromslädar och haschmoppar, är en något betydligt värre sak köra sådant än att bo i Arjeplog eller Helsingborg, eller... ?

"Stick together" eller så... :7peta

/B
Men det är ju så roligt att retas. Jag tror fortfarande att många av 08:eek:rna som har skrivit i denna tråd är inflyttade och därför är det än mer befängt att så många skyddar sitt ljuvliga stockholm!

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Henken skrev:
Du glömde det där med folk :lol
100 000 i Umeå...undrar hur pass många som bor i Umeå & uppåt. Totalt..kan det vara en miljon? Har inte en aning.

Ingen aning... men nog finns det tillräckligt, vi var ju tung å star enligt listan så gruvarbetare och liknande är ju perfekta yrken :rofl

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Av mina närmaste jobbarkompisar kommer fem från andra delar av Sverige och resterande fyra är mer eller mindre infödda Stockholmare, av dessa fem är en skåning, två västerbottningar, en från Västerås och en från Blekinge.

De har alla flyttat hit för att få jobb, enligt polaren från Umeå så har många av hans polare från högskolan flyttat till Stockholm för att jobba, vilket inte är helt optimalt då Västerbotten antagligen helst ser att de som utbildas i t.ex Umeå gärna stannar kvar i regionen.

Vad jag vill säga är att det är tröttsamt att höra kommentarer som anspelar på att varenda kotte som flyttar hit gör det för att det är ballt, hippt och jättetrendigt att bo i Stockholm, faktum är att de flesta flyttar hit för att jobba inom branscher som kanske inte har så stor spridning i andra delar av landet. Sen finns det folk som kombinerar, dels flyttar de hit för jobben och dels för att komma ifrån småstäderna där de växt upp, omväxling förnöjer brukar man säga.

Så vitt jag vet så trivs alla mina inflyttade polare bra i Stockholm, vissa av dem kommer säkert att flytta "hem" i framtiden. Ni som "vet" exakt hur otrevliga och gapiga stockholmare är, är ni medvetna om att en stor del av de som bor i Stockholmsregionen är "första generationens stockholmare", inflyttade från era kommuner?

Själv trivs jag skitbra i Stockholm, men det betyder inte att jag ser ner på folk som hellre bor någonannanstans, jag kan lätt inse att det finns många fördelar med att bo i ett mindre samhälle eller ute på landsbygden, men vi är ju alla olika.

Sen är det ju en fördel om man själv har bott i Stockholm om man skall ha några mer djupgående åsikter om staden och dess invånare. Jag har aldrig bott i en mindre stad (bortsett från ett år i Linköping när jag gjorde lumpen) så jag tror mig inte veta hur det är att bo i en sådan och väljer därför att inte häva ur mig massa dynga om småstäder, landsbygd eller vad det nu må vara.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Vad förvånad jag blir att just en skåning drar igång en sån här tråd... Kommer själv från mindre stad i Mälardalen, har bott i Linköping i 6 år, sthlm i 5 år, Malmö i 3 år, och bor numer i Sthlm igen. Jag gillar hela Sverige, skulle gärna bo på västkusten norr om Götet. Älskar masarnas lokalpatriotism, nörrländska brudar, gotländska raukar ja finns egentligen inget i Sverige som jag inte gillar. Trots mina "öppna sinnen" var tiden i Malmö en pina, attityden "tro inte att du är nåt bara för att du inte pratar med diftonger" blir lätt jobbig... Mindervärdeskomplex eller? Oavsett vad det gällde kom det undantagslöst nåt neggigt om Sthlm... Jag som inte ens är genuin 08:a... :rofl Lägg ned den attityden, inte cool, inte kul, bara korkat!!
/Hasse

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Jag är och besöker den underbara staden Stockholm idag, tänker åka vidare till tyskland i natt för att köpa en mc. Nån som har nått bra tips på hur man kan fördriva tiden fram till klockan 03:00 då flygbussen går till skavsta.
Är less på att käka korv och sitta på internet cafe. Det blir dessutom ganska dyrt om jag ska sitta här 12 timmar till.
/Martin

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Freppa skrev:
Då kanske även vänsterspökena i denna församling kan hålla med om att det är sjukt att Sthlm skall vräka ut robin hood pengar till varenda liten jävla håla.

Fine.
"Stockholm" behåller sina robin hood-pengar och landsbygden norr om Gävle behåller sin skog, sitt stål och sin vattenkraft.
Alla nöjda och glada? :huvet

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
bandit uno skrev:
Jag är och besöker den underbara staden Stockholm idag, tänker åka vidare till tyskland i natt för att köpa en mc. Nån som har nått bra tips på hur man kan fördriva tiden fram till klockan 03:00 då flygbussen går till skavsta.
Är less på att käka korv och sitta på internet cafe. Det blir dessutom ganska dyrt om jag ska sitta här 12 timmar till.
/Martin
Wasamuseet är bättre än man kan tro, bio runt Hötorget/Kungsgatan i kväll, hugg en Metro eller liknande för konserter eller klubbar, även www.alltomstockholm.se.
/Hasse

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Jag är ursprungligen från Göteborg, men har bott i Halmstad i fyra år nu! Jag kommer aldrig flytta härifrån. Denna diskutionen haltar ju ganska mycket då åsikten om vart man vil bo är jätte olika eller hur... det är ju som att diskutera vilken färg som är snyggast!

alla som verkligen tror att Sthlm är enda stället som gäller... kom ner till Halmstad, så ska jag visa er ett liv utan stress och oro.
Dricka öl från det lokala bryggeriet, sitta på balkongen lyssna på Gessle och militärernas skjutande :), promenera ner till stan, sätta sig på en uteservering och kolla in folket. Kanske sätta sig på oktanraketen och köra till Tylösand och ligga på stranden och kolla in alla vackra "nästan nakna" tjejer, gå på after beachen och sjunga med live bandet som spelar.

"Stora" städer i all ära, men "småstads livet" är faktiskt helt okej... :fyllisar

Alla 08:eek:r, 031:er, 041:er är varmt välkomna på en guidad tur i det underbara Halmstad... :tuttar

Gessle sa: Jag är från ingenstans och är på väg någon annanstans

Tja

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vuken skrev:
läser och garvar åt alla som tycker Sthlm är en storstad, ut och res med er så kanske ni får se en riktig storstad.

Asså sverje e prssis dött alltså, helt jäla dött! I Låndon är det ju fest hela tin, å i madrid kan man bli asfull kl sju på morgonen,

/Christna koagilera

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Espen skrev:
Jag är ursprungligen från Göteborg, men har bott i Halmstad i fyra år nu! Jag kommer aldrig flytta härifrån. Denna diskutionen haltar ju ganska mycket då åsikten om vart man vil bo är jätte olika eller hur... det är ju som att diskutera vilken färg som är snyggast!

alla som verkligen tror att Sthlm är enda stället som gäller... kom ner till Halmstad, så ska jag visa er ett liv utan stress och oro.
Dricka öl från det lokala bryggeriet, sitta på balkongen lyssna på Gessle och militärernas skjutande :), promenera ner till stan, sätta sig på en uteservering och kolla in folket. Kanske sätta sig på oktanraketen och köra till Tylösand och ligga på stranden och kolla in alla vackra "nästan nakna" tjejer, gå på after beachen och sjunga med live bandet som spelar.

"Stora" städer i all ära, men "småstads livet" är faktiskt helt okej... :fyllisar

Alla 08:eek:r, 031:er, 041:er är varmt välkomna på en guidad tur i det underbara Halmstad... :tuttar

Tja
Helt sant. Verkar ju inte heller som att stockholmarna trivs så bra i stockholm
På vintern åker dom till fjällen och på sommaren kommer dom och för väsen på gotland och på västkusten. Så man undrar när dom vill vara hemma!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Espen skrev:

Tja

:tummenupp Jag och MC-budet kommer! Vi tänkte ta en lite sommarturne runt i sverige för att se oss om! Halmstad låter :tummenupp

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Teo skrev:
:tummenupp Jag och MC-budet kommer! Vi tänkte ta en lite sommarturne runt i sverige för att se oss om! Halmstad låter :tummenupp

Ni är välkomna... tre följdfrågor: Cider eller öl (givetvis från det lokala bryggeriet Kroenleins)? Röj eller sitta och slösupa? Vilken färg på håret ska brudarna ha? :tuttar

Måste ju ordna inför besöket :gnissla

Släng iväg ett PM innan ni åker bara...

Tja

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...