xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Baren?
Ungefär så. Var det inte på 80-talet varje furuinklädd gillestuga skulle ha sin egen bar?
Vad hade man den till? Förvara sina flaskor i och sen sitta där själv och balansera på en barstol?
View attachment 393310
Och 2014 verkar baren i gillestugan blivit utbytt mot hemmaspa. Vad ska man det till
Jag kan ju börja att skryta lite samt rekommendera lite gosaker.
Jag tycker att ett väl synligt barskåp i hemmet är väldigt snyggt.
Även fast jag kanske inte tycker om allt som finns i skåpet hemma så vet jag att jag alltid kan bjuda på det gästerna önskar sig.
Skulle till och med vilja påstå att mitt barskåp här hemma består av fler flaskor än en mindre kommersiell bar.
Just nu ligger antalet flaskor på ca 70st olika sorter.
För er Rom drickare kan jag rekommendera
Flor de Cana 12yo, väldigt konstig lukt men ack så god för att blanda en rom & cola.
Sen för att dricka ren rom så rekommenderar jag Plantation, både den billigare från bolaget samt deras 20yo gamla rom.
I gin väg bör ni testa Härnö Gin, riktigt fin.
View attachment 393205
Alkohol är ute.
Visa upp sprit???
Jag har gjort allt jag kan för att gömma allt sånt. Har en hyfsad kollektion fin-sprit, och en jäkla massa öl (Pale Ale, IPA, Stout, Porter, Barley Wine, Trappist etc..) och har ansträngt mig för att gömma både det och hemelktrinik. Stereo gömd i skåp styrd av app, PS3 via blåtand, NAS gömd, vita högtalare för att bli så diskreta som möjligt mot väggarna osv..
Glasen (har blivit en del olika där också) står i kökskåp närmast disken, det är ju där de hamnar ändå.
Däremot tänkte jag göra lite snygg I skåpen nu så att det ser lite prydligt ut när man väl öppnar. Men att annonsera innehållet för alla som kommer innanför dörren.. Nae
Va, gör man inte? Så du menar att jag ägnat de senaste helgerna åt att snickra om gillestugan i onödan?
View attachment 401040
Haha, MDF ftw
Va, gör man inte? Så du menar att jag ägnat de senaste helgerna åt att snickra om gillestugan i onödan?
View attachment 401040
View attachment 401040
View attachment 401040
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |