"Barn-preppad" Kina-mini

Robban #42 NSB

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
R1-03, RM 250 -00, mini-moto
Ett tips till alla småbarnsföräldrar som inte får lov att köpa en mini-moto för frugan:
Ge den istället till barnen!
(Det är alltid lättare med presenter till barnen, än kostnader för sin egen hoj)

Det enda som krävs är att svetsa dit 2 fästen på svingen, så man kan skruva dit stödhjul. Köp sedan ett gashandtag i alu, och borra hål så ni kan sätta dit ett stopp för gasen. Tar 2 timmar av trevligt pyssel, där barnen med fördel kan vara med för att få en god uppfostran.

Gissa om 2,5-åringen var lycklig på julafton? :tomten
 

Bifogat

  • Oliver MC1.JPG
    Oliver MC1.JPG
    122.3 KB · Visningar: 486
  • Oliver MC2.JPG
    Oliver MC2.JPG
    135.6 KB · Visningar: 957

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
svin coolt ..om jag får knattar så ska jag fan sätta på stödjul på min så slutar min tjej knata på mej att jag är en dåre :7peta
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Robban #42 NSB skrev:
Ett tips till alla småbarnsföräldrar som inte får lov att köpa en mini-moto för frugan:
Ge den istället till barnen!
(Det är alltid lättare med presenter till barnen, än kostnader för sin egen hoj)

Det enda som krävs är att svetsa dit 2 fästen på svingen, så man kan skruva dit stödhjul. Köp sedan ett gashandtag i alu, och borra hål så ni kan sätta dit ett stopp för gasen. Tar 2 timmar av trevligt pyssel, där barnen med fördel kan vara med för att få en god uppfostran.

Gissa om 2,5-åringen var lycklig på julafton? :tomten

Hehehe...ser ut som om han får precis den uppfostran som en 2,5-åring ska ha :hihi
Keep up the good work :tummenupp
 

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
DM Brutale
Robban #42 NSB skrev:
Ett tips till alla småbarnsföräldrar som inte får lov att köpa en mini-moto för frugan:
Ge den istället till barnen!
(Det är alltid lättare med presenter till barnen, än kostnader för sin egen hoj)

Det enda som krävs är att svetsa dit 2 fästen på svingen, så man kan skruva dit stödhjul. Köp sedan ett gashandtag i alu, och borra hål så ni kan sätta dit ett stopp för gasen. Tar 2 timmar av trevligt pyssel, där barnen med fördel kan vara med för att få en god uppfostran.

Gissa om 2,5-åringen var lycklig på julafton? :tomten

Då tycker jag du ska köpa en riktigt hjälm till honom med
 

micke-ols

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR
med flames?

Fräckt med stödhjulen, är på väg att köpa en till min 4månaders son, den får stå i garaget så länge, men sen skulle man kunna göra samma lösning som dig :). Minimoton.. är det den som egentligen har flam dekaler ?
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
För att justera gasen så kan man även ta en bit bensinslang och trä på gasvarjern i trotteln. Sen är det bara att korta av slangen varteftersom det behövs mer kräm :)
 

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
SKAFFA EN ORDENTLIG HJÄLM ÅT GRABBEN FÖR I HELVETE! Han har ju knappt några skydd på sig!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Varför skrika ?

Jag utgår från att du inte har några egna barn ?

Jag har svårt att tro att en pappa inte tar hänsyn till sådant när han gör strypningen,sen väljs med säkerhet både tid och plats för körningen med omsorg.

Sen förstår jag inte skillnaden mellan tex den egna första cycklen eller ännu värre trehjulingen.
 

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
skulle grabben trilla av slår han kanske ut tänder m.m. samma sak när man cyklar, visst om den går i 5 km/h så kanske man inte behöver det då men jag skulle iaf skaffa en ordentlig utrustning till min unge om jag hade en.
 

Robban #42 NSB

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
R1-03, RM 250 -00, mini-moto
Bara lugn, Minin går inte fortare än att jag kan gå jämte honom. Han kör mycket fortare på sin 3-hjuling! :)

Problemet är att hitta en vettig hjälm när han är så liten. Alla cross-hjälmar är för stora. Har hittat en skid-hjälm som passar, men den har heller inget munskydd. Och jag anser det vara bättre med en bra cykelhjälm som passar, än en crosshjälm som är för stor och åker av när den behövs.

Fast jag får nog erkänna att han lite liten än. För att han skall nå bromsen måste han släppa styret med hela handen. Och när han väl får tag i bromshandtaget orkar han ändå inte dra in det :va

P.S Det gäller att börja i tid. Han åkte med mig på min cross första gången när han var 13 månader, och på min R1:a när han var 15 mån. Förmodligen har han tröttnat på hojjar när han är 7 år :gråta
 

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
köp en skid hjälm till han det fin på sport butiker..de hjälmarna liknar cross hjälmar snyggare på en sådan liten knutte en på en skid åkare :tuttar :tummenupp
 

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
kom o tänka på att det fins ju justerbara broms handtag till bmx cyklar...går o få in dem en bra bit utan att det nyper för hårt på bromsen...tror det skulle funka för han :va
 

sandstream

Guest
Supercool lösning! Min grabb fyller 4 i februari och jag ska helt klart fixa samma lösning, med stödhjul, så att han får gasa lite :tummenupp

Ni som :4skrika om bättre skydd kan inte ha barn själva :kocko
Ingen normal förälder skulle släppa i väg någon av sina ögonstenar med dåliga skydd och risker för skador som de annars kunnat stoppa.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
På tal av hjälm, när jag var mindre så hade jag en skidhjälm där man kunde knäppa på hakskydd. Det borde väl finnas kvar i dagens läge? :confused:

OBS inget klagomål. Bara ett litet tips och spana efter.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
cRoC skrev:
Fyfan vad schysst present!! :) Undra om han blir glad den dagen han hittar gasstoppet :yoparty
Mina barn fick en 50cc fyrhjuling av farfar när dom var små
Min son hittade skruven till gasstoppen som fyraåring...

Då skjutsade han lillasyster som var tre år, gissa om man hade hjärtat i halsgropen då man komm i kapp dom i en uppförsbacke och det gick tretti..
Allt gick dock bra, och när dom var sex sju år gammal började dom köra farfars fyrhjuling, en femhundra kubikare.

Nu är grabben 13 år, och kör bil skitbra, innehar giltig kartläsarlicens för rally och drömmer om den dag han får börja köra folkrace...

Du gör rätt, lär dom köra tvåhjuligt istället....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top