barnens atv statar inte vad kan vara felet

gertjensen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
1986
hej nu har jag en nöt jag inte kan knäcka

barnens atv en nusun 50cc det är 2 takt förgasaren sitter på motorn ungefär som på eu mopederna

nu till mitt problem med den

den startar ej den får gnista stiftet blir blött

jag har bytt stift soppa rengjort förgasare nollat den den startar hur bra som hälst på startgas men soppan gillar den inte den tänder inte enns men tar man och snapsar den med soppa startar den okså

jag blir inte klok på den

finns det någon som kan veta vad som spökar

mvh gert

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Kolla bensinfilter och bensinkran. Bensinkranen har en o-ring som tenderar att hamna snett.

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
det kan vara stiftet som bråkar. Ibland kan det ge gnista när det är löst, men "orkar" inte när det är på plats. prova att byta.

gertjensen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
1986
soppan rinner när jag tar loss slagen från förgasaren och slutar när jag stänger av den

har ny soppa slang nytt filter kranen e okså rengjord

jag har ett gäng nya stift och har testat med 5 st nya samma sak

Last edited:

Ozzi

Guest
Slår den på startgas är felet bränslerelaterat, får du bränsle ner till förgasaren så är det bara att riva den igen o kolla skit i munstycken o dyl., tryckluft är en bra medarbetare för förgasarjobb.:tummenupp

gertjensen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
1986
det e så skumt felet kickar jag eller kör på elstarten så blir stiftet blött byter stift snapsar den och den startar eller använder startgas men sen efter den har förbrukat gasen eller det jag har snapsat så dör den fattar inte vad som spökar eftersom stiftet blir blött jag har bytt soppan i tanken okså

fattar inte varför den får ju soppa eftersom stiftet blir blött

men att den startar på gas eller när man snapsar den i stället förbluffar mig skit skumt eller

Last edited:

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
det e så skumt felet kickar jag eller kör på elstarten så blir stiftet blött byter stift snapsar den och den startar eller använder startgas men sen efter den har förbrukat gasen eller det jag har snapsat så dör den fattar inte vad som spökar eftersom stiftet blir blött jag har bytt soppan i tanken okså

fattar inte varför den får ju soppa eftersom stiftet blir blött

men att den startar på gas eller när man snapsar den i stället förbluffar mig skit skumt eller

glapp tändhatt?

gertjensen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
1986
hittade felet nu mellan tanken och soppa kranen satt det ju en slang till det var sopp i den samt det var nytt skit i soppa kranen

samt jag bytte soppa nu går den som den nästan ska

tomgången vill inte riktigt vara med men det e nog luft skruven som ska ställas :)

tack för tips och råd

mvh gert

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...