Det blir 200:-/person, gånger antalet månader dom har levt.
I vår familj skulle det ha blivit 270 000 för dotterns telefon, eftersom hon är den enda som har försökt utnyttja försäkringen.
Det kan vara världens dyraste Nokia 3110.
Självklart kan man se det på det viset
Samma sak med helförsäkring på bilen, antagligen är det många som har betalat för en helt ny bil...
Man betalar för en säkerhet, så är det. Vill man inte göra det så struntar man i att betala för en sådan försäkring.
Jag tycker det är värt att "slösa" bort pengar på en säkerhet som jag kanske aldrig kommer utnyttja och då har jag gett försäkringsbolaget pengar och det är ju tur det då det är sådana pengar som får dem att gå runt samt betalar ut till de som blir drabbade.
Skillnad vore väl kanske om jag stod på gränsen till personlig konkurs i slutet varje månad med ett tomt bankkonto, då kanske jag skulle skippa det.
Klassfråga, ja. Men vem älskar inte klassindelningar? Ja, förutom sossar och kommunister då men de har ju ändå ingen talan
Det kan vara världens dyraste Nokia 3110.
För övrigt blir det väl bara 38 400:- för telefonen då det är just hennes försäkring som är intressant... Om du mot förmodan hade betalat 200:-/månad sen hon föddes.