barnsjukdom på gsxr1000

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
norrland
Hoj
gsx1000r 01
jag har ett problem med med min hoj.. om man ger full gas och släpper den fort så dör hojjen jag har haft upp och smort nånting som kallas trottel positions sensorn eller nått liknande och då blev det bra i ett par dar men sen kom det tillbaka.... har nån hört talas om detta tidigare?? och vad gjorde dom??
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
gsx1000r-01 skrev:
jag har ett problem med med min hoj.. om man ger full gas och släpper den fort så dör hojjen jag har haft upp och smort nånting som kallas trottel positions sensorn eller nått liknande och då blev det bra i ett par dar men sen kom det tillbaka.... har nån hört talas om detta tidigare?? och vad gjorde dom??


rengjort luftfiltret? :va
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
gsx1000r-01 skrev:
det måste jag kolla....en ny kosta 1700:-...

Håller just på och bråkar med Suzuki. Jag tycker att eftersom det är ett fabrikations fel på -01:an, så ska dom byta ut den. Sara Sjödin på Suzuki hade en annan mening :huvet
Så här svarade hon på mitt mail

Tyvärr har inte du 5års garanti på din hoj. Vi började med den garantin från och
med 2003 på våra motorcyklar. Det är 2års garanti på din motorcykel från det
datumet den köptes ny.
(förutsatt att den är importerad och såld genom oss, och inte en
privatimporterad hoj)
Det var några -01 som vi tog in för byte av Tps, men långt ifrån alla. Så det är
definitivt inget generellt att den ska vara bytt.
För byte av sensorn, kontakta någon av våra återförsäljare, så hjälper de dig
med det. Tyvärr går det inte på någon form av garanti.

Med hälsningar

Sara Sjödin
Marknadsassistent

KGK SUZUKI AB
191 81 Sollentuna
www.kgksuzuki.se

P.s Visst va de dig jag hjälpte med Tps sensor? vad smörjde du upp den med?
Tror man behöver något som är långtidsverkande. 5-56 är bra men inte långtidsverkande.
 
Last edited:

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Freppa skrev:
Är tps:en fel får du ett "FI" i datorfönstret.

Tyvärr så kommer det inte upp något Fi när Tps strular! Den sitter ju på plats och funkar till 50%. Om den är helt trasig uppkommer Fi lampan
 

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
norrland
Hoj
gsx1000r 01
Rottisen skrev:
Håller just på och bråkar med Suzuki. Jag tycker att eftersom det är ett fabrikations fel på -01:an, så ska dom byta ut den. Sara Sjödin på Suzuki hade en annan mening :huvet
Så här svarade hon på mitt mail

Tyvärr har inte du 5års garanti på din hoj. Vi började med den garantin från och
med 2003 på våra motorcyklar. Det är 2års garanti på din motorcykel från det
datumet den köptes ny.
(förutsatt att den är importerad och såld genom oss, och inte en
privatimporterad hoj)
Det var några -01 som vi tog in för byte av Tps, men långt ifrån alla. Så det är
definitivt inget generellt att den ska vara bytt.
För byte av sensorn, kontakta någon av våra återförsäljare, så hjälper de dig
med det. Tyvärr går det inte på någon form av garanti.

Med hälsningar

Sara Sjödin
Marknadsassistent

KGK SUZUKI AB
191 81 Sollentuna
www.kgksuzuki.se

P.s Visst va de dig jag hjälpte med Tps sensor? vad smörjde du upp den med?
Tror man behöver något som är långtidsverkande. 5-56 är bra men inte långtidsverkande.

är det tommy???
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Okej, my bad. Om TPS:en är helt trasig så lyser FI, annars inte. Men med en dealer switch inkopplad kan du ju se om den är ur kallibrering. Kolla det.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Sätt den dealer mode (genom en switch eller bara kortslut kablarna som sitter under en gummimössa på vänster sida om bakramen).

I displayen kommer ev felkod upp (c**). Om ingen felkod finns lyser -00.
Strecket ska vara i mitten. Är strecket uppe eller nere står TPSen fel.
Lossa torxskruvarna och skjut TPSen framåt eller bakåt. En viss fördröjning finns innan förändringen märks i displayen.

Du kan även mäta upp sensorerna. PM'a isf.
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Passar Tps sensorena från andra Gsxr modeller tex Gsxr 600 -01???
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Va idag och körde. drog på ordentligt på 3:an drog in kopplingen och släppte gasen helt och hojen dog. Fi lampan började lysa( hade ingen reservnyckel med mig så jag kunde kolla fel koden) stannade hojen. Vred på nyckeln igen och hojen gick hur bra som helst. Den dog inte när jag gjorde samma sak igen eller på tomgång gasade över 4000 och släppte :va
En Tps är dyr men jag börjar fundera på att byta ut den. Synd bara att dom vill ha 1700kr för den :huvet
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Rottisen skrev:
Passar Tps sensorena från andra Gsxr modeller tex Gsxr 600 -01???

Till en Gsxr 1000 års 01 passar följade tps sensorer: Gsxr 750 års 02-03, Gsxr 1000 års 01-02. Finns inte på någon skrot i sverige :huvet
 

Ferry

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
Prosuperbike/gata GSX1000R -07
Rengöring

Hade samma problem med min TPS, Det jag gjorde var att rengöra den och spruta en jävla massa teflonspray i de rörliga delarna. Det som händer är att den börjar gå trögt och inte hinner med på trottelföringen, när du gasaar fullt och sedan släpper så tror insprutningen fortfarande att du håller full gas när tps:en inte reagerar.
 

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
norrland
Hoj
gsx1000r 01
Rottisen skrev:
Va idag och körde. drog på ordentligt på 3:an drog in kopplingen och släppte gasen helt och hojen dog. Fi lampan började lysa( hade ingen reservnyckel med mig så jag kunde kolla fel koden) stannade hojen. Vred på nyckeln igen och hojen gick hur bra som helst. Den dog inte när jag gjorde samma sak igen eller på tomgång gasade över 4000 och släppte :va
En Tps är dyr men jag börjar fundera på att byta ut den. Synd bara att dom vill ha 1700kr för den :huvet

jag har beställt en ny... men jag skulle få det på garantin för jag har ju bara haft den ett par veckor så det var ju skönt att man slapp lägga ut 1700.- på den.....
 

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
norrland
Hoj
gsx1000r 01
är det nån som vet om det finns större bakdrev till en gsxr1000?????

har kollat på flera ställen men det finns bara 42 och det är ju orginal....
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
gsx1000r-01 skrev:
tror du att man klarar sig med orginal kedjan om man sätter ett 45 bakdrev eller blir den för kort??? det fanns inte 44

Har du köpt din hoj på mc-firma? Jag hittade ett mirakel spray som verkligen funkar :tummenupp behöver inte byta TPS sensor.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top