Barnsjukdomar på YZF R125?

waga95

Guest
Tjabba tjena!
Undrar om ni killar/tjejer vet något om, om det finns några barnsjukdomar på yzf:ens tidigaste modell?
Vilket jag tror är en -08.
"Yamaha yzf r125"
Eller om det är några stora uppdateringar 2008-2009?

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
Inte vad jag vet, tror dom inte har uppdaterat den förutom andra färger och dekaler:)

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
har ingen betydelse om han just kört en Yzf, eller vilken fyr-taktare som helst.
Han påpeka bara att det var en fyr-taktar, med andra ord, perfekt för laglig effekt :tummenupp.
men vill man ha ut mer så ska man nog kolla på 2-takts avdelningen.

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
har ingen betydelse om han just kört en Yzf, eller vilken fyr-taktare som helst.
Han påpeka bara att det var en fyr-taktar, med andra ord, perfekt för laglig effekt :tummenupp.
men vill man ha ut mer så ska man nog kolla på 2-takts avdelningen.

Äntligen någon som förstod:tummenupp, Yzf's fyrtakt är faktiskt bra och precis som du säger så är det ju bättre me 2-takt om man känner för att köra ostrypt:)

Men oftast så tror folk att yzf's 4-takt är som 4-taktare var förr, och jämför 4-takt mot ostrypt 2-takt...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Nja, då missuppfattar du mig Wack0.
4-taktsmotorn som sitter i YZF och WR hojarna är så bra det kan bli ifall man ska hålla sig på rätt sida av lagen.
Skulle jag köpt en 4-takt så skulle det utan tvekan bli någon av de jag nämnde nyss.
Fast nu är ju zweitakt så jeffla kul :D

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
4-taktsmotorn som sitter i YZF och WR hojarna är så bra det kan bli ifall man ska hålla sig på rätt sida av lagen.
Skulle jag köpt en 4-takt så skulle det utan tvekan bli någon av de jag nämnde nyss.

Okej, trodde du menade som de flesta andra, att den sög jämfört me ostrypt 2-takt:)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Okej, trodde du menade som de flesta andra, att den sög jämfört me ostrypt 2-takt:)

Nah.
Effektmässigt så är ju 4-takt rätt tråkigt jämfört med ostrypt 2-takt, men det är jäkligt bekvämt med 4-takt, bara tuta och köra!
Ska bli kul att pendla 3 mil till jobb varje dag i sommar med Husqvarnan, haha :näsblod

waga95

Guest

Aha det va så du menade! :näsblod

Ja såklart en yzf är skit tråkig jämfört med en ostrypt 2-takt :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...