Baslåda till bil för hårdrock

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Baslådor har vi byggt ett antal för dance/club/house/techno osv...Herrejösseslådor med stooora basar....men nu ska det byggas låda för metal/goth osv...nån som har kunskap om detta, och provat? Vad jag vet så är ju små snabba 10" eller 8" optimalt för detta. Det gäller bara att dom är många kanske... Så, ge förslag och tips på konfiguration för optimalt headbanger-ljud, ni som testat. Ljudet skall installas i en Pontiac Firebird Formula 400 -75 som jag just köfft.

IronMike

Guest
Kör pheeta diskanter istället, så ni hör joey tempest i falsett ordentligt :hihi

:blah

Last edited:

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
IronMike skrev:
2080721 Kör pheeta diskanter istället, så ni hör joey tempest i falsett ordentligt :hihi

Din gamla sill... :smasha :smasha det har ju du i din gamla bumse du försöker sälja till kreti och pleti...här försöker vi komma med nåt nytt...

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hornet_600 skrev:
2080732 Din gamla sill... :smasha :smasha det har ju du i din gamla bumse du försöker sälja till kreti och pleti...här försöker vi komma med nåt nytt...

Kör med 2st 12" som slår vart annant slag :)

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Pr0bz skrev:
2080741 Kör med 2st 12" som slår vart annant slag :)

12" or är för slöa och booooom booooom...Inget fjortisdisco här inte! :brinnerup Vi vill ha den där snärtiga hårda basen....Det ska vara som ett hammarslag i i bröstet när Hammerfall lirar...

IronMike

Guest
Hornet_600 skrev:
2080732 Din gamla sill... :smasha :smasha det har ju du i din gamla bumse du försöker sälja till kreti och pleti...här försöker vi komma med nåt nytt...
Haha ;) .. javafann. Ska du lira tempest egna plattor, så se till att ha diskant vfan :pannkyss

;)

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
IronMike skrev:
2080750 Haha ;) .. javafann. Ska du lira tempest egna plattor, så se till att ha diskant vfan :pannkyss

;)

Att få bra diskant i bilen är lika lätt som att det är svårt att få en 10+ babe med hem från krogen... "Hardcore Superstar - Bag on Your Head" spelas just nu... :pannkyss

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad är det för bil du ska ha lådan i?

4x8" kanske? :kär

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Vafan köp en jackhammer, då vet alla i stan att du spelar hårdrock din fikus!

JH_ball.jpg

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
länge sen jag höll på med skiten men två stycken infinity perfect 10" borde väl funka. själv har jag en soundstream spl 170 med ett brunnet steg i bilen :huvet Den smäller faktiskt vansinnigt bra även till rock.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kör 8" eller 10" långslagiga basar med herrejösses massa kraft från slutsteget som orkar hålla i dom... :tummenupp

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
kör med 2 st 12" jensen-basar i sluten låda i min lilla corrado å de funkar pra som faan å lyssna dödsmetal etc. :yoparty

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Bandpass låda

Hornet_600 skrev:
Baslådor har vi byggt ett antal för dance/club/house/techno osv...Herrejösseslådor med stooora basar....men nu ska det byggas låda för metal/goth osv...nån som har kunskap om detta, och provat? Vad jag vet så är ju små snabba 10" eller 8" optimalt för detta. Det gäller bara att dom är många kanske... Så, ge förslag och tips på konfiguration för optimalt headbanger-ljud, ni som testat. Ljudet skall installas i en Pontiac Firebird Formula 400 -75 som jag just köfft.

Rockar fett som fan :yoparty

Elementen: MDS X-max <---Länk

Ritning på låda till just dessa element: Här <---- Länk Här står precis allt som du behöver veta :)
Fråga om det är något som är oklart.

Rock On :yoparty

//TwinSucker

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hornet_600 skrev:
2080713 Baslådor har vi byggt ett antal för dance/club/house/techno osv...Herrejösseslådor med stooora basar....men nu ska det byggas låda för metal/goth osv...nån som har kunskap om detta, och provat? Vad jag vet så är ju små snabba 10" eller 8" optimalt för detta. Det gäller bara att dom är många kanske... Så, ge förslag och tips på konfiguration för optimalt headbanger-ljud, ni som testat. Ljudet skall installas i en Pontiac Firebird Formula 400 -75 som jag just köfft.

Jag skulle satsa smått, 6,5" - 8" och så tre, fyra stycken. Har själv inte pysslat supermycket med billjud men snärtiga 8:eek:r är det bästa som finns för hårdrock. Självklart måste man ha ett vettigt framsystem till men en låda med fyra 8:eek:r och ett sjuhelsickes slutsteg som inte lämnar nån eftersläpande bas tror jag är the shit. Funkar hemma i alla fall... :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Det här är hårdrock om du slår upp det i uppslagsboken. JBL T595
285T595.gif

ett kraftigt steg och framsystem så behöver du inga basar. :yoparty

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Pr0bz skrev:
2080764 Vafan köp en jackhammer, då vet alla i stan att du spelar hårdrock din fikus!

JH_ball.jpg

Dom slängde in ett sånt där monster i en bil på "pimp my ride". Fan vilken bas! :yoparty :yoparty

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Hornet_600 skrev:
2080748 12" or är för slöa och booooom booooom...Inget fjortisdisco här inte! :brinnerup Vi vill ha den där snärtiga hårda basen....Det ska vara som ett hammarslag i i bröstet när Hammerfall lirar...
kan du lätt få med 12" med, bara du har tillräckligt kraftfullt steg och en rättdimentionerad låda.

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
med rätt låda och basar för din bil kan du lätt få 12or att spela snärtbas, det gjorde mina i golfen drivna av 4x25w :O) knepet är ju att inte bara få rätt låda för basarna utan att lådan ska vara anpassad för bilen också. Sen ställer ju hårdrock större krav på framsystem äv vad tex. techno gör.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Ett par 10" i slutna eller portade lådor lär vara receptet, bandpasslådor brukar inte vara så skoj till rock. Har en 12" i 22-liters sluten låda i bilen som spelar rock riktigt bra, hänger med i snabba basgångar.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy