Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Alla hojar går inte lika fort.
Och alla batterier ger inte samma spänning.
Ett Yuasa på min Yamaha Slider gav fulladdat 12,7Volt. Gammaldags bly-bly ? med 6 små lock för att fylla på batterivatten.
Mitt gamla 80-256 Biltema på Suzukin (köpt 2009) hade efter körning 13,6V, nästa dag 13,2V efter en vecka 13,0V och efter 3 månader vinter monterat i hojen utan laddning 12,9V. Och inte f-n startade hojen. Men efter laddats ca 10 timmar med 0,4 till 0,3 A (uppmätt ström ca 0,4 A vid 13 Volt ca 0,3 A över 14 Volt) med
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Batteriladdare-612-V-37707/
så startade hojen.
Den här vintern sjönk spänningen utan underhållsladdning till 12,8V så jag köpte ett nytt 80-256 hos Biltema i mars.
Och det batteriet ger 12,8 till 12,9V nån dag efter laddning.
Så alla batterier har ger inte samma spänning. Är inte fulladdade vid samma spänning.
Och alla batterier ger inte samma spänning.
Ett Yuasa på min Yamaha Slider gav fulladdat 12,7Volt. Gammaldags bly-bly ? med 6 små lock för att fylla på batterivatten.
Mitt gamla 80-256 Biltema på Suzukin (köpt 2009) hade efter körning 13,6V, nästa dag 13,2V efter en vecka 13,0V och efter 3 månader vinter monterat i hojen utan laddning 12,9V. Och inte f-n startade hojen. Men efter laddats ca 10 timmar med 0,4 till 0,3 A (uppmätt ström ca 0,4 A vid 13 Volt ca 0,3 A över 14 Volt) med
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Batteriladdare-612-V-37707/
så startade hojen.
Den här vintern sjönk spänningen utan underhållsladdning till 12,8V så jag köpte ett nytt 80-256 hos Biltema i mars.
Och det batteriet ger 12,8 till 12,9V nån dag efter laddning.
Så alla batterier har ger inte samma spänning. Är inte fulladdade vid samma spänning.