Batteridriven Top Fuel hoj @ 7.82 168 MPH

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

word word:tummenupp ljudet och lukten är en fan så stor del av upplevelsen med mc! skulle aldrig kunna tänka mig en mc som inte låter alls... jag menar, det finns väl en anledning till att V&H och dylika avgas/slipon-företag går runt?:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
HAHA! :rofl

Nu högg du i sten!

Ozto är rr-kille a´la carte´och kommer vinna Rookie 1000 under 08! :tummenupp

Jag veeet att han kör bana och så, det var det som skulle bli min repliksmäll: "Jaså, då är en sån som är helt inne i förardímensionen, en sådan som enbart har hoj för att få dataspelsliknande tävlingskickar under körning. En sån som inte har motorcykeln som ett utlopp för ditt motortekniska och estetiska sinne om vintern" . Nu sabbade du allt! :mad:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag veeet att han kör bana och så, det var det som skulle bli min repliksmäll: "Jaså, då är en sån som är helt inne i förardímensionen, en sådan som enbart har hoj för att få dataspelsliknande tävlingskickar under körning. En sån som inte har motorcykeln som ett utlopp för ditt motortekniska och estetiska sinne om vintern" . Nu sabbade du allt! :mad:

ha ha... du är på rätt spår!
Ja skiter i vilket bara det går fort eller att jag i alla fall kör ifrån sandström

Dr.Bike

Guest

Balle oxå! :mad:
Didn't see it coming! Sorry
My bad.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tänk istället om man tog alla som körde runt med mopeder och pendlar hojar (folk som inte bryr sig om ljud/doft) och bytte ut dom mot elhojar, då skulle man säkert fått ner avgaserna lite samtidigt som folk som har hojar som en hobby fick köra med sina bensinhojar o väsnas. Det skulle väl varit smidigt?
Ja det hade varit smidigt, att en massa muppar med Porsche Cayenne ska konsumera miljö- och tålamodsbufferten genom att köa runt inne i stan för show off är ju också helt olämpligt att använda förbränningsmotorer till

Visst gillar jag också en motor på högvarv, men i grund o botten kör jag hoj för fartupplevelsen, och den försvinner inte för att man kör elhoj, snarare tvärt om skulle ja tro.

Då är vi tvärtom, jag har min motorcykel av samma skäl som min veteranbåt, den är under vintersäsongen utlopp för mitt tekniska, estetiska och skapande sinne. Under sommaren och åksäsongen så gillar ljudet, doften och vibrationerna. Jag gillar gillar kraften från botten, känslan av att det finns där i handtaget och att jag kans släppa lös det om jag vill, och att jag har byggt det själv. Lite som att köra en hotrod. Jag har inte hoj för fartupplevelsen.
I 200 känner man sig dessutom helt airborn på min hoj, man hänger i styret som en plastpåse. :näsblod

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ha ha... att jag i alla fall kör ifrån sandström

:hihi :tummenupp

Jag är tror att just tävlande är det som intresserar mig minst i hela världen. Jag tycker att det är så platt. Jag har provat att spela fotboll, ishocky, tennis och grejer när jag var yngre. Det är mig helt egalt om jag kommer sist eller först märkte jag tidigt. I'm only in it for the sound. Köra hoj gör jag helst och mest själv.

Dr.Bike

Guest
:hihi :tummenupp

Jag är tror att just tävlande är det som intresserar mig minst i hela världen. Jag tycker att det är så platt. Jag har provat att spela fotboll, ishocky, tennis och grejer när jag var yngre. Det är mig helt egalt om jag kommer sist eller först märkte jag tidigt. I'm only in it for the sound. Köra hoj gör jag helst och mest själv.

Nu slirade du lite...
Inte tävla?
Så what about dragracingen på Barkarbyfältet i somras då? ;)
(ok ingen tävling så direkt, men ja du vet..)

Däremot håller jag med dig om att en ensamfärd på hoj kan vara nice.
Tar alltid sista färden ensam innan hojen åker in i garaget.
Dock är det ALLTID :fakta trevligare att ha iaf EN till att dela upplevelsen med när man kommer till det där fiket/pensionatet/stället där man stannar och snackar om färden.
Inte minst en säkerhetsaspekt att vara två hojar utifall utifall.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nu slirade du lite...
Inte tävla?
Så what about dragracingen på Barkarbyfältet i somras då? ;)

Däremot håller jag med dig om att en ensamfärd på hoj kan vara nice.
Dock är det ALLTID :fakta trevligare att ha iaf EN till att dela upplevelsen med när man kommer till det där fiket/pensionatet/stället där man stannar och snackar om färden.
Inte minst en säkerhetsaspekt att vara två hojar utifall utifall.

Jag tycker det är kul att jämföra hur hojarna går, jag menar bara att jag inte bygger eller kör hoj för att vinna på Barkarby eller annorstädes. DÅ skulle jag ju bara satt turbo och långsving på en tråk-busa och åkt till Barkarby och vunnit varje dag hela sommaren. Vänner från Harleydrags vill att jag ska köra där med min hoj men jag tycker det är trist att vara anmäld och sedan följa en stege och turnering helt mekaniskt en hel helg. Då är det roligare att kvista runt i depån och titta på proffsiga byggen, kolla på rejsen, höra ljudet och känna marken vibrerera.

Men visst jag tycker det är kul när man kan förvåna ngn okunnig hojåkare som uppträder som att han/hon är säker på segern vid ett rödljus eller på Barkarby. Sedan bullergränserna kom på Barkarby tycker jag däremot att det känns meningslös, det är ju för ljudet jag vill åka dit och kolla.

Grejen med en strip för mig är att kunna testa hur grejorna går. Men att hålla på en hel dag för att se vem som var snabbast är segt tycker jag. När jag kollar på dragracing är jag ofta helt ovetande om vem som leder eller vem som vart vinnaren efter helgen. Motorsport på TV irriteter mig mest eftersom speakers sabbar det redan ljuddämpade soundet med kackel om vem som leder, jag är totalt omedveten om vem som leder om jag råkar titta på STCC eller liknande, det är ljudet och synen av bilarna/hojarna som är kul tycker jag.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...