Batteriet Laddar Ur!!

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Batteriet på min gsxr 600 1998 laddar ur!! Generatorn laddar verkar det som (har mätt lite), vad kan vara felet????

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Batteriet är troligen kasst, eller så kan det vara att kablarna sitter lite löst på batteripolerna. Ladda batteriet fullt i en laddare, typ C-tek, och prova igen.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
samma på min mitt batteri va kasst innuti...950:- för ett original e det som gäller...

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
asså ge fan i biltema batterierna visst dom kostar mycket mindre men har oxo jäligt mycket sämre blykvalitet i sina batterier..det som gör batterierna så jävla dyra är för att blypriset rusat upp med 150% från förra säsongen....
köp original batteri o bli lycklig....
köp biltema o var beredd att GÅ med hojjen BREDVID dig till närmsta ställe me bra batteri när ditt biltema lägger av....
VILKET DET KOMMER GÖRA TIDSNOG.....

BlueBull

Guest
asså ge fan i biltema batterierna visst dom kostar mycket mindre men har oxo jäligt mycket sämre blykvalitet i sina batterier..det som gör batterierna så jävla dyra är för att blypriset rusat upp med 150% från förra säsongen....
köp biltema o var beredd att GÅ med hojjen BREDVID dig till närmsta ställe me bra batteri när ditt biltema lägger av....

Närmsta ställe e ju biltema.. :7peta
Börjar min 3:e säsong på mitt biltemabatteri nu.. no probbs efter endast en start i vinter, båda på oladdat batteri.
Men fan va kasst det e.... suck. :rolleyes:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Bra mos i Biltema Gel iaf :tummenupp Finns ett passande så köp o spara pengar. Dock så ska man ju alltid ladda ordentligt, har man en C-Tech eller dylik laddare så låt den stå på laddnig när du inte använder hojen. Såvida du inte kör ofta=flera ggr/v. Finns inget sämre för startkretsen än dåligt med kräm i batteriet.

/U

/U

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a

Biltema batteri funkar kanon hadde de i min förra hoj de häll längre en va orginalet gjorde så de du sejer e bullshittttttttt

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu

Tror nog vissa av dessa biltema skit grejor funkar fin fint oss vanliga dödliga.
Men om du tror din hoj går bättre och fortare med orginal grejor så kul för dig:tummenupp

YamahaNiklas

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
2006 Yamaha R1
För det första har du kollat sa att hojen inte drar någon tjuvström? Innan du har gjort det så ska du inte kassera batteriet. Om den inte drar någon tjuvström byt batteri men köp för fan inte biltemas. DET FINNS EN ANLEDNING TILL ATT DE ÄR SÅ MYCKET BILLIGARE.

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Ja har kollat och det drar inge tjuv ström! Nästan nytt biltema gel batteri sitter i!

YamahaNiklas

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
2006 Yamaha R1
Är det någon på detta forumet som över huvudtaget har någon anning om hur ett batteri fungerar och ska skötas. Om man sköter ett bra batteri på rätt vis kan det vara i 10 år, förmodligen längre än vad resten av hojen håller. Ett biltema batteri håller inte i 10 år hur du än bär dig åt. Som allt annat så betaler du för för kvalitet.

Byt batteri

Last edited:

BlueBull

Guest
För det första har du kollat sa att hojen inte drar någon tjuvström? Innan du har gjort det så ska du inte kassera batteriet. Om den inte drar någon tjuvström byt batteri men köp för fan inte biltemas. DET FINNS EN ANLEDNING TILL ATT DE ÄR SÅ MYCKET BILLIGARE.

Eller börja med att slänga i ett biltemabatteri. Det finns ju som sagt en anledning att de e så mycke billigare. Enkel felsökning helt enkelt, när nu så mycket pekar på batteriet.

(jag använde inte stora bokstäver nu, men jag hoppas det går att läsa ändå)

Edit: Jaha, nu pekar det ju inte åt batteriet iaf..... men det e juh ändå biltema. Kanske e de...

Last edited:

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ett biltema batteri håller inte i 10 år hur du än bär dig åt. Som allt annat så betaler du för för kvalitet.

Och det har du testat antar jag? Även dom relativt nya Gel batterierna? Dom av den äldre modellen kan jag hålla med om var det lite si o så med.

U

peppureikä

Guest
Är det någon på detta forumet som över huvudtaget har någon anning om hur ett batteri fungerar och ska skötas. Om man sköter ett bra batteri på rätt vis kan det vara i 10 år, förmodligen längre än vad resten av hojen håller. Ett biltema batteri håller inte i 10 år hur du än bär dig åt. Som allt annat så betaler du för för kvalitet.

Byt batteri
Jag har haft min Biltema 5 år utan krångel, aldrig laddad på vintertid , hämtar hojen slutet på mars , startar direCCkTT!PS. slutar köra sista oktober.Kanske har jag haft tur med Biltema grejer...:va

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ja har kollat och det drar inge tjuv ström! Nästan nytt biltema gel batteri sitter i!

Ok!
Hur kör du? Korta sträckor? Kör du hojen dagligen eller någon gång per vecka?Laddat batteriet fullt med en bra laddare? Krypströmmar kan vara knepiga då det ofta rör sig om glapp/jordning som dyker upp under vissa omständigheter. Kontrollera kablage och alla kontakter ordentligt (NOGA) och gör rent från oxid. Glöm inte reglagen på styret. Mät upp regulator och lindningen/generatorn.

/U

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Har laddat med cetek laddare! Låter hojjen stå över en vecka ibland, startar utan problem...Problem blir det däremot när man har varit ute och kört en del.....Inge kräm

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati