JoUh
Gudomlig sporthojare
Om jag för närvarande har ett Yuasa-batteri på 12 Volt och 8 Ampere, vilket av Biltemas batterier ska jag köpa? De har bara 7 och 9 Ampere..
Johan skrev:Som nämnts spelar inte Ah talet nån större roll.
Min erfarenhet av Biltemas batterier till sporthoj är däremot allt annat än goda. Hojen blev skitseg att starta och jag hade max ett eller 2 försök på mig (En zx9:a). Dubbla priset och köp ett riktigt batteri istället. Tryggt i längden.
Det behöver inte vara fullladdat bara för att det är nytt.JoUh skrev:OK, det låter lovande!
Behöver batteriet laddas innan användning, eller är det bara att slänga dit det på plats?
Upptäckte samma sak som du... fast först efter att jag monterat acken och försökt starta, såg inte ens att instrumentpanelan var död..Nino skrev:Nu är det ju så jävligt att Yuasa och biltemas nya blyackar skiljer sig åt, +/- polerna sitter ju tvärtom... Jag har precis köpt ett biltema batteri, upptäckte detta när jag skulle sätta dit batteriet.
Hur löser man det? Förlänga batterikablarna?
Kahobe skrev:Upptäckte samma sak som du... fast först efter att jag monterat acken och försökt starta, såg inte ens att instrumentpanelan var död..
Lösning: Förläng batterikablarna.
Poacher skrev:Orkar blyacken bra när ni startar?
Vanligtvis är det ju nån slags gele i de batterier som är standard på hojarna.
Har nämligen hört att blyack kan ha svårt för att ge ut hög ström?
Men det kanske är nya tider nu.
Har du den helslutna typen då alltså, jag tänker inte på de som man fyller syra i?.PacMan skrev:Blybatteri är standard på många gamla hojar, som min, och det funkar bra för mig i alla fall. Behövdes lite starthjälp efter vintern men sen dess har den startat fint själv varje gång.
JoUh skrev:Om jag för närvarande har ett Yuasa-batteri på 12 Volt och 8 Ampere, vilket av Biltemas batterier ska jag köpa? De har bara 7 och 9 Ampere..
Det är viktigt att ladda batteriet INNAN det börjar användas!Brutus skrev:Jag köpte ett batteri från Biltema förra året till min hoj. Om jag inte körde på en vecka så var batteriet helt tomt. Och fick man inte igång på två försök så var det bara fram med startkablar.
Det var iofs vanliga batteriet och inte blyackumulatorn som sägs funka bättre.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|