Batteriladdare från Classe?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Köpte den idag och satte den nyligen på laddning, dock hittade jag inget Ah antal på batteriet så jag tog <14Ah och sen fanns det >14Ah och cold men jag tror inte det är mer än 14Ah batteri:)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Köpte den idag och satte den nyligen på laddning, dock hittade jag inget Ah antal på batteriet så jag tog <14Ah och sen fanns det >14Ah och cold men jag tror inte det är mer än 14Ah batteri:)

Jag har en gammal 4 ah-laddare från stenåldern och det går hur bra som helst, jag vet inte varför det pratas om överladdningsskydd, jag har laddat batterier hem i jobbet med stora och små laddare och har aldrig pajjat nått batteri.
Nu har du ju köpt men annars ta en liten billig laddare med mätare på så ser man ju om det laddar. Skulle aldrig betala överpengar för en laddare, jag slängde min gamla för att jag fick en ny gratis.
Dessa funkar utmärkt.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...erktyg-och-tillbehor/Batteriladdare-12-V-4-A/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Batteriladdare-512-A/

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag har en gammal 4 ah-laddare från stenåldern och det går hur bra som helst, jag vet inte varför det pratas om överladdningsskydd, jag har laddat batterier hem i jobbet med stora och små laddare och har aldrig pajjat nått batteri.
Nu har du ju köpt men annars ta en liten billig laddare med mätare på så ser man ju om det laddar. Skulle aldrig betala överpengar för en laddare, jag slängde min gamla för att jag fick en ny gratis.
Dessa funkar utmärkt.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...erktyg-och-tillbehor/Batteriladdare-12-V-4-A/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Batteriladdare-512-A/

överladdningsskyddet är ju till för att slå av laddaren när batteriet är fullt, kommer ihåg att morsan hade en satans gammal biltemaladdare när jag var 15 och hade moppe så laddade jag batteriet med den men då när det var fulladdat laddade den fortfarande så man fick hålla koll på den men den hade analog mätare:) finns ingen mätare på den som jag köpte nu.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
överladdningsskyddet är ju till för att slå av laddaren när batteriet är fullt, kommer ihåg att morsan hade en satans gammal biltemaladdare när jag var 15 och hade moppe så laddade jag batteriet med den men då när det var fulladdat laddade den fortfarande så man fick hålla koll på den men den hade analog mätare:) finns ingen mätare på den som jag köpte nu.

Jag sålde Global-batterier på ett jobb jag hade tidigare och då sa deras folk att ett batteri ska laddas i 2 dygn och då får man ju ha en laddare som inte matar på hur mycket som helst. En 4 ah-laddare kan du ladda alla 12v batterier utan att de tar stryk.
CTEC har en bra marknadsföring så är det.

luffare

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
zx7r
fixade oxå en i dag, står i manualen att den tar gel batterier och att <14h är det som den ska ladda dom med, laddar med 0,8A då.
Nu fick jag en flashback från när jag var liten och lekte med RC-bilar. Hade då ett bilbatteri hemma som laddades med en laddare, därefter tog jag klämmor med kabel och laddade upp rc batteriet, via bilbatteriet alltså. Lyckades steka ett par batterier då jag glömde bort o koppla bort laddaren/klämmorna :D

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...