Batteritorsk pga. SBS

caz

Popcornansvarig
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
XJ Diversion 600 - Letar efter en R6 från ~ 03
Hej!

För några veckor sen fick jag batteritorsk pga. att jag lyckdes vrida nyckeln så pass mkt att parkeringsljuset stod på, för att sen åka iväg 1 vecka på massa jobb. Batteriet laddade självklart ur och blev tvärtomt.

Jag lyckades ladda upp det igen så det blev bra. (tror jag)

Jag sa till mig själv att gör jag samma sak igen så ska jag straffa mig själv grymt hårt. Vilket jag nu tydligen verkar ha gjort.

Så nu måste jag gå på alla allsång på skansen denna sommar som straff :yoparty

Min fråga till er är om mitt batteri är slut som batteri, och att jag borde köpa mig ett nytt, eller om det kanske går att ladda upp igen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Japp! Nej! :D

Det beror på hur gammalt batteriet är, exakt hur slut det var å vad du har för laddare? Var det ett hyggligt nytt batteri å du har en intelligent laddare så skulle jag då ladda det fullt med laddarn, låta den stå i nån dag extra å sen glatt köra vidare :)

caz

Popcornansvarig
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
XJ Diversion 600 - Letar efter en R6 från ~ 03
Första gången = Tvärslut, det var så slut så inte ens Jesus hade fått igång den. Nu andra gången så såg jag iaf att lampan och sånt tändes, och jag hörde ett tickande ljud när jag försökte starta den.

Cykeln har gått totalt 600 mil varav ca 300 i år, och enligt min mening så är det aldrig bytt på cykeln.

Laddare köpte jag på Claes Ohlsson.

Vart köper jag smartast ett nytt batteri om så skulle krävas?

Japp! Nej! :D

Det beror på hur gammalt batteriet är, exakt hur slut det var å vad du har för laddare? Var det ett hyggligt nytt batteri å du har en intelligent laddare så skulle jag då ladda det fullt med laddarn, låta den stå i nån dag extra å sen glatt köra vidare :)

spettet1

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
suzuki Gsx-r 1100-vässad:)
Första gången = Tvärslut, det var så slut så inte ens Jesus hade fått igång den. Nu andra gången så såg jag iaf att lampan och sånt tändes, och jag hörde ett tickande ljud när jag försökte starta den.

Cykeln har gått totalt 600 mil varav ca 300 i år, och enligt min mening så är det aldrig bytt på cykeln.

Laddare köpte jag på Claes Ohlsson.

Vart köper jag smartast ett nytt batteri om så skulle krävas?
biltemas kalcium batteri funkar kanon!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...