Nord_K6_1000R
Sporthojsnörd
Ber om ursäkt för alla gubbar som blev, tydligen skulle man inte använda kolon …
rs11 är bridgestones mest extrema gatlegala däck. Passar bäst för dom som vill kunna köra hojen till bandagarna. Arbetstemperaturen är ett snäpp upp från s22, och dom är hala som hockeypuckar innan man fått upp temperaturen i dom. Men när dom är varma är dom grymt bra.Lånar en liten fråga angående S22r här där kunskapen verkar finnas, vart ligger dom i bridgestonesegmentet?
Åker Rs11r nu på en gsxr1000r, beställde ett nytt sådant som ska läggas på inför ett gelleråsbesök, satt även å kollade på s22r men fick ingen kläm på om dom är lika bra?
Skiljer ju endel i pris..
Rs11rna har nu gått 400mil gata och pallar nog inte så enormt mycke till..
rs11 är bridgestones mest extrema gatlegala däck. Passar bäst för dom som vill kunna köra hojen till bandagarna. Arbetstemperaturen är ett snäpp upp från s22, och dom är hala som hockeypuckar innan man fått upp temperaturen i dom. Men när dom är varma är dom grymt bra.
Var med om en otäck olycka i märstarondellen med föregångaren rs10. Vi var ett gäng som samlats vid macken och skulle iväg på långtur på höstkanten. Vi gasade iväg, och killen med rs10 kom bara några hundra meter innan han kasade omkull i rondellen. (kall höstmorgon och kalla rs10).
Jag har bara köpt två hojar från handlare, den ena gången när jag köpte en Z1000SX så varnade säljaren mig för att däcken var hala innan de ruggats upp. Det var de med, jag testade på parkeringen.Ja det är helt galet att en del sådana däck numera sitter på nya hojar från fabrik. Finns väl fler än en modell som släpps ut med supercorsa sp, superduke 890 med Michelin power cup 2 en osv. Vad är grejen?
Brukar mc-försäljare förklara vad det är för däck som sitter på innan de skickar iväg en nybliven hojägare på en trackdaydäck som är direkt olämpligt i vått eller kalla temperaturer?
Känner igen dedär lite från Dunlop TT som jag åkte på förra Gsxr en, snorhala innan tempen kom men sen jävlar bet dom i, väldigt trygga på bana, men före det åkte ja Michelin ct2 å de var fan det värsta jag åkt bana på, överhettade å blev snorhala ut ur böj trots mitt medeltempors11 är bridgestones mest extrema gatlegala däck. Passar bäst för dom som vill kunna köra hojen till bandagarna. Arbetstemperaturen är ett snäpp upp från s22, och dom är hala som hockeypuckar innan man fått upp temperaturen i dom. Men när dom är varma är dom grymt bra.
Var med om en otäck olycka i märstarondellen med föregångaren rs10. Vi var ett gäng som samlats vid macken och skulle iväg på långtur på höstkanten. Vi gasade iväg, och killen med rs10 kom bara några hundra meter innan han kasade omkull i rondellen. (kall höstmorgon och kalla rs10).
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|