Bedrägeri på Blocket.se!

fredric

As bad as i wanna be!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3st Yamaha xs650 1971-1978
Polisförhör

Nu händer det lite iallafall. Det visade sig att grabben har fler olagligheter på sig. Grabben ska in på förhör angående min anmälan på onsdag.

//Fredric

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
fredric skrev:
Nu händer det lite iallafall. Det visade sig att grabben har fler olagligheter på sig. Grabben ska in på förhör angående min anmälan på onsdag.

//Fredric

Såna där spån ska man ta hand om utan polis....

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
fredric skrev:

//Fredric
KANON hoppas parasiten får sig kring skallen :fatta!

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
fredric skrev:
Lite långt att åka 140mil ToR. Men det hande nog gått fortare än den raka vägen!
Det är många av oss som bor i Skåne. Släng upp en anonym post så kanske det till och med är någon som vet vem det är.

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
St.Anger skrev:
Den var inte dålig. Jobbar natt och har inte direkt mycket att göra så jag har läst hela tråden.
Jäklar vad nervös den killen blev tillslut. Och med all rätt. Ganska skrämmande hur mycket uppgifter det går att få tag på om en person tack vare internet. Vet inte om det är bra eller anus egentligen...
Men han fick ju ångra sig :D

Vad hände senare i tråden då?
Om du vill förklara för en som inte har ork att läsa alla sidor :)

... några timmar senare.
Nu har jag läst. :D
Fan om nån skulle börja lägga ut bilder från när jag var bara nåt år gammal
och en massa bilder ur skolkataloger....... då skulle jag bli skraj för vilka
jag hade att göra med. :näsblod

Last edited:

fredric

As bad as i wanna be!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3st Yamaha xs650 1971-1978
Förhör!

Fick ett samtal ifrån polisen där dom talade om att M.A erkände att M.A hade fått pengar utav mig, men att det inte va den summa som vi hade kommit överens om. (vilket är skitsnack) Därför hade M.A inte skickat regulatorn. M.A sa dessutom att M.A hade ringt mej flera gånger utan svar. (oxå skitsnack) Men om jag hörde av mej till M.A så skulle jag få tillbaka mina pengar. Enligt polisen så verkar det som M.A har försökt att blåsa mej. (M.A har div. skit på sig sen tidigare oxå) Åklagaren trodde att det skulle väckas åtal iallafall! :)

Jag provade å M.A ringde idag, inget svar. Ringde lite senare, då svarade M.A! Jag blev helt paff och kom av mig lite! Men M.A sa att det hade blivit nå missförstånd och att M.A skulle sätta in pengar på mitt konto.

Så vi får väl se om det dyker upp nå pengar på kontot!

Antar att M.A tycker att det vore tråkigt att åtalas för bedrägeri när det gäller 760kr!

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
fredric skrev:
Annonsören sålde en turbo + ett grenrör samt regulatorn. tot.summa 2700kr
låt säga att han har blåst 5-10 pers. då blir det lite pengar!

Jag har verkligen försökt att få tag på denna person, även med annat telnr. skickt flera mejl, sms samt ringt massor å då menar jag MASSOR av gånger utan resultat! Frustrerande när det går 3-4 signaler å sedan blir upptaget!

Var helt inne på linjen att killen va bortrest och att postgången e seg, men jag har fått andra paket som var skickade senare än vad han lovade!
Tycker att det borde vara i hans intresse oxå, inge skoj att bli polisanmäld!

Jodå, hans adress har jag!
Största problemet är att jag bor i Gävle å han 75mil nedåt!

Fast min fråga var mest ifall nån har varit med om något liknande!

Mvh Fredric

ta reda på preson nr kolla mot bank. o rsv om du känner nogon
har en ut redning på en person som blåst folk på skoter mc data mm nästan 200000 ca 52 pers totalt han fick fängelse men har ej likvidida medel att betala o nu e han ute o fort sätter han bor i umeå om ja minns rätt men ja tror dom tar hand om honom med :kulspruta han e känd av snuten ps han anmälde sig skälv det blev väll lite hett om öronen för han :arsele till han
har hört on ett nytt fall en polare som köpte nogot men polisen vill inte ens ta i mot anmälan dok ej samma person ha det :pannkyss

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
När vi ändå har en tråd igång, hände samma sak för mig skulle köpa en telefon via blocket, betalade in halva summan 700kr.
Sen hörde han aldrig av sig mer, svarade ej på mail och telefon osv ni vet.

Polisanmälde och ärendet blev snabbt nedlagt, sen efter tre veckor kommer ett brev att personen har dött.

Går det att få loss några pengar tror ni?
Detta var i höstas dock.

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
Robin Hood skrev:
2026506 ta reda på preson nr kolla mot bank. o rsv om du känner nogon
har en ut redning på en person som blåst folk på skoter mc data mm nästan 200000 ca 52 pers totalt han fick fängelse men har ej likvidida medel att betala o nu e han ute o fort sätter han bor i umeå om ja minns rätt men ja tror dom tar hand om honom med :kulspruta han e känd av snuten ps han anmälde sig skälv det blev väll lite hett om öronen för han :arsele till han
har hört on ett nytt fall en polare som köpte nogot men polisen vill inte ens ta i mot anmälan dok ej samma person ha det :pannkyss

Jesus christ.
Här får du ivf ett par punkter att använda nästa gång. (....)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Empa skrev:
2132298 När vi ändå har en tråd igång, hände samma sak för mig skulle köpa en telefon via blocket, betalade in halva summan 700kr.
Sen hörde han aldrig av sig mer, svarade ej på mail och telefon osv ni vet.

Polisanmälde och ärendet blev snabbt nedlagt, sen efter tre veckor kommer ett brev att personen har dött.

Går det att få loss några pengar tror ni?
Detta var i höstas dock.

Om inte så kan du glädjas åt att personen dött :hihi ,fick sitt straff då.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
[

Jag provade å M.A ringde idag, inget svar. Ringde lite senare, då svarade M.A! Jag blev helt paff och kom av mig lite! Men M.A sa att det hade blivit nå missförstånd och att M.A skulle sätta in pengar på mitt konto.

Antar att M.A tycker att det vore tråkigt att åtalas för bedrägeri när det gäller 760kr![/QUOTE]
jävla tur att M.A inte anmälde dig för övergrepp i rättsak då man inte får kontakta vittnen eller offer som ingår i en pågående utredning om man är målsägare eller åtalad....
Har av "misstag" gjort det själv....Blev INTE en kul historia....

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
JonaZ skrev:
2133045jävla tur att M.A inte anmälde dig för övergrepp i rättsak då man inte får kontakta vittnen eller offer som ingår i en pågående utredning om man är målsägare eller åtalad....
Har av "misstag" gjort det själv....Blev INTE en kul historia....

Fast nu är han ju varken offer eller vittne. Han är skurken som begått brottet.
Eller spelar det ingen roll?

skodapg

Motorfreak
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
GSXR 750 Turbo, ZX-10R
Fick ett samtal ifrån polisen där dom talade om att M.A erkände att M.A hade fått pengar utav mig, men att det inte va den summa som vi hade kommit överens om. (vilket är skitsnack) Därför hade M.A inte skickat regulatorn. M.A sa dessutom att M.A hade ringt mej flera gånger utan svar. (oxå skitsnack) Men om jag hörde av mej till M.A så skulle jag få tillbaka mina pengar. Enligt polisen så verkar det som M.A har försökt att blåsa mej. (M.A har div. skit på sig sen tidigare oxå) Åklagaren trodde att det skulle väckas åtal iallafall! :)

Antar att M.A tycker att det vore tråkigt att åtalas för bedrägeri när det gäller 760kr!

Hur gick det? Fick du några pengar? Åkte han dit? Eller blev det nerlagt?

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Har du fått tebax degen en då?
Hoppas det blev buren för snubben!

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Inte för att gå OT men vill bara tacka "FUBAR" för länken till trafikpolisens alla kontroller.. är guld värt!! tackar, bockar , bugar och ber,, =)

EDIT: PS. Nästa gång ni ska köpa något på blocket använd autogirot. Det är mycket smidigare och man är garanterad sin vara. DS.

EDIT 2: Förresten ett mycket bra trådlyft av "skodapg"!! Såna här saker är inte roliga när de händer! Borde nästan bli sticky..

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det sa snuten ochså när polaren hade blivit misshandlad, trots flera vittnen las fallet ner pga bristande bevisning :gnissla

Samma sak här, blev misshandlad o hade både förnamn/ efternamn på bäge killarna o några vittnen, men polisen la ner de efter 2 månader, man blir ike glad.

Har har fortfarande sparat deras namn o vet var dom bor :D

Hur går de har du fått några pengar en efter 8 månader?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha