Bedrägeri?

Riddler

2 Fast 2 B Furious
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Suzuki VZ800
Annars är det väl bara att skicka med Bussgods och köra tilläggstjänsten Efterkrav vilket är samma sak som postförskott, mottagaren betalar när denne hämtar paketet.

Vad gäller det som hänt nu så kan du ju oxå ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten. Det kostar iofs 300 spänn men de kan du ju begära ersättning för av honom. Låt den jäveln svettas lite, man sviker inte ett givet förtroende. Dessutom så sabbar det för alla andra som vill handla.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
John skrev:
Det kostar INGENTING att starta PG-konto.

Varsågod, spring till posten.

Gör det visst!! Sen måste man väl byta till århundradets skitbank..Aka:Nordea?
Med andra ord runt 200kr/året.Fick iaf den summan uppläst i telefonen när jag skulle fixa ett Pg-nummer.Posten är och förblir ren dynga.Bussfrakt funkar bäst+snabbast.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Riddler skrev:
Annars är det väl bara att skicka med Bussgods och köra tilläggstjänsten Efterkrav vilket är samma sak som postförskott, mottagaren betalar när denne hämtar paketet.
.

Den där tilläggstjänsten kan de stoppa upp i :arsele . Funkade inte när jag skickade iväg ett par stövlar. Tjejen (som köpte stövlarna) ringde tack o lov ett par dagar senare och frågade vilket konto hon skulle sätta in pengarna på... :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
twinner skrev:
Med andra ord runt 200kr/året.Fick iaf den summan uppläst i telefonen när jag skulle fixa ett Pg-nummer.Posten är och förblir ren dynga.Bussfrakt funkar bäst+snabbast.
stämmer med kostnaden, jag hade pg i några år, och det skulle betalas årligen med nåt sånt.

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Annchua skrev:
...Själv skulle jag aldrig i h-veta skicka ngt till en okänd person som lovar att pengarna kommer senare. ..

Annars kanske du kunnat kräva att pengarna skulle finnas på ditt konto innan du skickar stövlarna?
/AC

Du skulle aldrig i helvete skicka ngt till någon som lovar att pengarna kommer senare men du skulle kunna kräva samma sak av en köpare?? Låter lite konstigt.
Tycker det är jäkligt tråkigt att man ska behöva oroa sig för sånt här egentligen. Men det är väl bara att ta lärdom och skicka mot postförskott (trots kostnaden för pg) eller bara trada med folk som kan ge pengarna i handen. Eller nått.
/Joel

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
joelwideqvist skrev:
Du skulle aldrig i helvete skicka ngt till någon som lovar att pengarna kommer senare men du skulle kunna kräva samma sak av en köpare?? Låter lite konstigt.
Tycker det är jäkligt tråkigt att man ska behöva oroa sig för sånt här egentligen. Men det är väl bara att ta lärdom och skicka mot postförskott (trots kostnaden för pg) eller bara trada med folk som kan ge pengarna i handen. Eller nått.
/Joel

Beror ju på hur mycket kontakt man har med köparen. Antingen skulle jag nog skicka med bussfrakt eller möta upp denne köpare. Det är ju alltid en chansning att sälja till "okända" människor.

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Mingves skrev:
Sålde ett par stövlar till en kille i Linköping. Han skulle pröjsa när han hade fått stövlarna sa han förra onsdagen. Sedan så säger han att han skulle pröjsa igår tisdag när han fick lön, det sa han i torsdags...igår fick jag inga pengar. Ringer hans mamma som säger visst skall han betala men han får inte lön förrän onsdag..idag, men än har jag inte fått några stålar.... funderar allvarligt på en polisanmälan för bedrägeri...
Har alla våra mail sparade mm.
Annars vad kan man göra om han inte pröjsar de 1000kr han skall betala?
Jag är ju för fan inget låneinstitut...
///M

Åk till en slaktare,,köp ett grishuvud och skicka detta till personen som köpt stövlarna...... Tror knappast att denna person anmäler dig för detta,,men kanske kanske får det fart på honom... :angel

Eller ännu elakare..skicka det till hans mor! *asgarv*

Näe men allvarligt talat,,ring hans mor igen,, och berätta att du anmäler honom om han inte betalar. Kanske hon kan få honom på bättre tankar..

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Om du snackat med hans morsa och hon är medveten om det så lär du väl få pengarna..

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
twinner skrev:

Snabbast menar du då Från punkt A till punkt B? För dom är fan inte snabbast att betala ut pengarna till en. Jag bruka göra så att om nån ska köpa nått från mej så får dom sätta in pengar på mitt konto och sen skickar jag iväg paketet när jag ser pengarna. Vist köparen få ta en risk men de e ju han/hon som vill köpa. Annars kan han/hon köpa av nån annan.

Mingves

Guest
eisbaer skrev:
Om du snackat med hans morsa och hon är medveten om det så lär du väl få pengarna..
Japp idag fick jag pengarna en vecka senare än vad han lovade när jag skickade paketet...men jag fick dom:)
Kan säga att den här dumheten att skicka innan stålar gör jag inte om!

///M

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Mingves skrev:
Japp idag fick jag pengarna en vecka senare än vad han lovade när jag skickade paketet...men jag fick dom:)
Kan säga att den här dumheten att skicka innan stålar gör jag inte om!

///M

Grattis eller vad man nu säger?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM